زاویه سازی صورت گرد

در این مقاله مطالعه می کنید:

شکل و فرم کلی صورت نقش بزرگی را در زیبایی آن ایفا می کند. بسیاری از افراد شکل صورت خود را دوست نداشته و احساس می کنند که بیش از حد گرد، مربعی یا دارای اجزای نامتقارن است. تحقیقات اثبات کرده اند که تقارن عامل کلیدی در جذابیت چهره زنان است. شناخت شکل صورت خود می تواند در تصمیم گیری های مرتبط با آرایش کردن، مدل دادن به مو ها و نحوه ایستادن جلوی یک دوربین مفید باشد. زاویه سازی صورت گرد معمولا با برجسته کردن گونه ها و تیز کردن خط فک انجام می شود که ظاهری جوان تر و جذاب تر به صورت می بخشد. پزشک متخصص با همفکری بیمار و استفاده از تزریق ژل در صورت و درمان خطوط و چروک، شکل صورت مورد پسند بیمار را برای او به وجود می آورد.

زاویه سازی صورت الماسی شکل

در شکل صورت الماسی خط فک و خط چشم ها باریک هستند. در این شکل، استخوان های گونه پهن، بالا و برجسته بوده اما چانه باریک، ظریف و تیز است. برای ایجاد چنین شکلی، جهت برجسته کردن و بالا بردن گونه ها و همچنین تیز تر کردن چانه به این نواحی فیلر تزریق می شود.

زاویه سازی صورت گرد و تپل

زاویه سازی صورت قلبی

این شکل همچون شکل الماسی دارای گونه های برجسته و پهن و چانه ای تیز است. با این حال، برجستگی گونه ها در این شکل کمتر بوده و کل صورت با داشتن زوایای نرم تر، حالتی گرد و صاف تر دارد.

زاویه سازی صورت گرد و تپل

گردی صورت در نبود زوایای قابل توجه مخصوصا در یک سوم تحتانی صورت دیده می شود. با این که گونه هایی پر یا غیر برجسته و یک پیشانی بزرگ می توانند گردی صورت را بیشتر کنند اما در نبود یک سوم تحتانی بدون زاویه، داشتن صورتی گرد تقریبا غیر ممکن است. یک سوم تحتانی بدون زاویه شامل ویژگی هایی از جمله موارد زیر است:

زاویه سازی صورت گرد و تپل

زاویه سازی صورت گرد با ژل فک و گونه همزمان

در برخی موارد، می توان فیلر چانه را بدون همراهی با تزریق فیلر به خط فک انجام داد. در این موارد معمولا خط فک مشخص بوده اما چانه از نظر عمودی کوتاه یا اندکی عقب رفته است. در صورتی که خط فک مشخص نباشد، پزشک جهت برجستگی زاویه و خط فک به این نواحی فیلر تزریق می کند. با این حال، در صورت امکان اجتناب از تزریق فیلر به خط فک بهتر است زیرا تزریق فیلر به چانه ظاهری بسیار طبیعی تر ایجاد کرده و تشخیص آن نسبت به تزریق فیلر به خط فک بسیار مشخص خواهد بود.

چند سی سی ژل چانه برای زاویه سازی صورت های گرد لازم است؟

معمولا 1 تا 3 میلی لیتر فیلر برای تزریق به چانه استفاده می شود. مقدار مورد نیاز برای هر فرد بسته به ساختار صورت و فک و همچنین انتظارات او از فرایند متغییر است. هنگامی که چانه با تزریق فیلر از حد طبیعی خط فک بسیار فراتر می رود، یک چین پوستی غیر طبیعی در زیر چانه بروز می دهد که در هنگام لبخند زدن، صحبت کردن یا جویدن غذا نمایان تر است. دیگر علامت رایج تزریق بیش از حد فیلر به چانه، برآمدگی غیر طبیعی در زیر پوست یا انحراف قابل توجه چانه از شکل خط فک است. فیلر هایی که به درستی و در مقادیر مناسب به چانه تزریق می شوند ظاهری پر و صاف را به این ناحیه هدیه می کنند. در صورت فقدان این ویژگی ها در چانه، ممکن است تزریق فیلر بیش از حد لازم انجام شده باشد.

زاویه سازی صورت گرد چگونه انجام می شود؟

زاویه سازی صورت گرد چگونه انجام می شود؟

ژل زاویه فک معمولا به وسیله یک کانولا در امتداد خط طبیعی فک قرار گرفته و ظاهر گرد و بدون زاویه صورت را تغییر می دهد. استفاده از فیلر ها با هدف لاغر تر نشان دادن صورت ممکن است غیر معقول به نظر برسد اما این روش در واقع یک راه حل غیر جراحی و فوق العاده برای فرم دهی و جوانسازی صورت است. فیلر ها در نواحی تزریق می شوند که با کمک آرایش به فرم دهی صورت کمک می کنند. معمولا برای برجسته سازی و رفع افتادگی پوست از فیلر های رستیلن لیفت یا ولوما استفاده می شود. این فیلر ها مخصوصا برای احیای حجم از دست رفته و ایجاد ظاهری جوان تر استفاده شده و معمولا با هدف زاویه سازی صورت تپل به همراه تزریق بوتاکس به بیماران ارائه می شوند.

همچنین بخوانید:

زاویه سازی صورت گرد و چاق با تزریق همزمان ژل و بوتاکس

همگام با افزایش سن، گونه ها شروع به از دست دادن حجم و افتادگی می کنند. تزریق مناسب فیلر های پوستی همچون ولوما و رستیلن لیفت می تواند حجم های از دست رفته ناشی از پیری را احیا کرده و گونه ها را علاوه بر برجسته کردن، فرم دهد. همچنین، افزایش حجم ناحیه میانی صورت ظاهری جوان تر به فرد بخشیده و با رفع افتادگی یا گردی اجزای صورت، آن ها را زاویه دار و جذاب می کند. استفاده همزمان فیلر ها و بوتاکس می تواند بسیار مفید باشد. در حالی که بوتاکس عضلات ایجاد کننده خطوط و چروک را شل می کند، فیلر ها این فرو رفتگی ها را پر کرده و پوست را بالا می کشند. با استفاده همزمان این دو روش می توان صورت را صاف، پر و دوباره جوان کرد.

زاویه سازی صورت گرد و چاق با تزریق همزمان ژل و بوتاکس

بهترین برندهای ژل و بوتاکس برای زاویه سازی صورت های تپل

برخی افراد به صورت مادرزادی دارای گونه هایی برجسته بوده اما به تازگی متوجه افتادگی آن ها شده اند. برخی دیگر نیز همواره در رویای داشتن گونه هایی برجسته و مشخص بوده اند اما هرگز به آن دست نیافته اند. در هر دوی این موارد با استفاده از فیلر هایی همچون ولوما یا رستیلن لیفت می توان نتایجی عالی بدست آورد.

فیلر های ولوما و رستیلن لیفت برای هر دوی زنان و مردان مقرون به صرفه و غیر تهاجمی بوده و می توانند به طیفی وسیعی از افراد مایل به جوانسازی ناحیه میانی صورت خود کمک کنند. این فیلر ها در درجه اول برای تزریق به نواحی زیر طراحی شده اند:

علاوه بر این، در صورت احساس مقداری افتادگی پوست و عدم آمادگی برای انجام جراحی، تزریق فیلر هایی همچون ولوما و رستیلن بهترین گزینه است. با این که لیفت ناشی از آن ها می تواند اندک و ظریف باشد اما نتایج نهایی فوق العاده ای خواهند داشت.

همچنین بخوانید:

در حین زاویه سازی صورت تپل با تزریق فیلر و بوتاکس چه اتفاقی می افتد؟

معمولا، تزریق فیلر ها در حدود 15 تا 30 دقیقه طول می کشد. از آنجایی که این فیلر ها حاوی لیدوکائین بوده و با سوزن هایی بسیار نازک تزریق می شوند، بیمار کمترین درد و ناراحتی را تجربه می کند. دیگر روش های مکمل همچون اعمال بسته یخ یا استفاده از دستگاه های مخصوص برای بهبود هر چه بیشتر راحتی بیمار در حین فرایند به کار می روند. بوتاکس یا دیسپورت نیز همچون فیلر های پوستی از طریق سوزن هایی بسیار ظریف به پوست تزریق می شوند. در هر دوی فرایند های تزریق فیلر و بوتاکس نتایج فورا قابل مشاهده هستند. بیماران به محض تمام شدن فرایند می توانند بدون هیچ گونه استراحت بر سر کار یا فعالیت های خود باز گردند. افراد ظرف چند روز پس از تزریق موادی همچون بوتاکس یا دیسپورت شروع به دیدن نتایج کرده و نتایج کامل را ظرف 10 تا 14 روز پس از تزریق تجربه می کنند.

روش تزریق ژل برای زاویه سازی صورت گرد

در حین زاویه سازی صورت تپل با تزریق فیلر و بوتاکس چه اتفاقی می افتد؟

همانطور که قبلا اشاره شد، پس از تزریق فیلر ها افراد می توانند بلافاصله اغلب فعالیت های خود را از سر گیرند. با این حال، جهت کاهش تورم و کبودی توصیه می شود که به مدت 24 تا 48 ساعت پس از فرایند از انجام فعالیت های فیزیکی شدید اجتناب شود. پس از تزریق بوتاکس یا دیسپورت نیز نیازی به استراحت کردن نبوده و بیماران می توانند بلافاصله بر سر کار یا فعالیت های معمول خود باز گردند.

نتایج چقدر بعد از تزریق ژل در صورت مشاهده می شوند؟

با اینکه نتایج تزریق فیلر های ولوما یا رستیلن لیفت بلافاصله نمایان شده اما نتایج کامل تا 1 یا 2 هفته پس از فرایند مشخص نخواهند بود. با انجام این فرایند صورت ظاهری نرم تر، جوان تر و شاداب تر خواهد داشت.

نتایج چقدر بعد از تزریق ژل در صورت مشاهده می شوند؟

عوارض جانبی زاویه سازی صورت گرد با ژل

معمولا پس از دریافت تزریق ها هیچ گونه عوارض جانبی بروز نمی دهد. بیماران با اندکی قرمزی در محل تزریق از مطب یا کلینیک خارج می شوند که این مورد نیز ظرف یک ساعت رفع می شود. در موارد نادر اندکی زخم، تورم یا کبودی در محل تزریق دیده می شود. استفاده از بسته یخ یا کمپرس سرد به تسکین این علائم کمک می کند.

ماندگاری تزریق ژل در صورت های گرد و تپل

فیلر ولوما و رستیلن لیفت از ماندگار ترین فیلر های پوستی هستند که بسته به تعداد سرنگ های استفاده شده نتایج آن ها تا 2 سال در برخی بیماران ماندگاری دارند. تزریق بوتاکس درگونه ها معمولا 4 تا 6 ماه در اغلب بیماران ماندگاری دارد.

مرکز پوست، مو و زیبایی گیتا کلینیک

وبلاگ ما

قبلی
بعدی