تزریق ژل چانه

در این مقاله مطالعه می کنید:

تزریق ژل چانه با هدف اصلاح فرم چانه انجام می شود. ژل یا فیلرهای چانه فیلرهای پوستی قابل تزریقی هستند که برای تغییر شکل ناحیه چانه و فک پایین استفاده می شوند. فیلرهای پوستی هم از مواد طبیعی و هم از مواد مصنوعی ساخته می شوند و به برخی نواحی صورت برای پر کردن خطوط و صاف کردن چین و چروک ها تزریق می شوند.

با تزریق فیلر چانه می توان فک پایین را تقویت کرد، خط نیمرخ را تراز کرد و شکل ظاهری چانه را اصلاح کرد. برخی از فیلرها بیشتر از مواد دیگر دوام دارند. برای مثال فیلرهای مصنوعی اثرات ماندگارتری دارند. ژل های دارای اسید هیالورونیک (HA) به مروز زمان جذب بدن می شوند و باید هر از گاهی آنها را تکرار کرد.

برای تزریق فیلر چانه از چه فیلری استفاده می شود؟

برخی از ژل فیلرهایی که بیشتر از همه برای ناحیه چانه استفاده می شوند، ژل های هایلورونیک اسید با برند Juvederm Voluma (ژوویدرم ولوما) و Restylane Defyne (ژل رستیلن) هستند. از آنجا که هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بدن تولید می شود، احتمال خطر عوارض جانبی اندکی دارد.

نتیجه تزریق ژوویدرم در چانه بلافاصله قابل مشاهده است اما با رستیلن ممکن است چند روز طول بکشد تا نتایج کامل قابل مشاهده باشند. همچنین، اثر رستیلن تا 12 ماه باقی می ماند، در حالیکه ژوویدرم می تواند تا دو سال نیز دوام داشته باشد.

تزریق فیلر چانه

تزریق ژل چانه فرم چانه را چگونه تغییر می دهد؟

چانه در سه بُعد بررسی می شود و از جلو و بغل از نظر زیبایی ارزیابی می شود. بسته به نیاز شما و فرم صورتتان، تزریق فیلر در چانه اثرات زیر را بر چانه شما خواهد داشت:

طول چانه افزایش پیدا می کند

این حالت از نمای جلو قابل مشاهده است و در صورتی که چانه کوتاه باشد، این می تواند یک روش ایده آل باشد. اگر چانه نسبت به دیگر اعضای صورت بسیار کوتاه باشد، تزریق ژل چانه می تواند به زیبایی چهره شما بیفزاید.

افزایش طول چانه با تزریق ژل

برآمدگی چانه را افزایش پیدا می کند

این حالت از پهلو قابل مشاهده است. اگر چانه نسبت به لب ها بسیار کوتاه به نظر برسد، فرم دهی چانه با فیلر راه حل ایده آلی است. فیلر حتی می تواند به رتروگناتیا (عقب رفتگی چانه) و نیز به میکروژنیا (شرایطی که چانه بسیار کوچک است) کمک کند.

زاویه بین ابروها-بینی-چانه باید 175-165 درجه باشد. اگر این زاویه کمتر باشد، پس چانه به اندازه کافی برآمدگی ندارد و باید اصلاح شود. دیگر روش ارزیابی عقب بودن چانه نگاه کردن به آن نسبت به لب پایینی می باشد. اگر چانه پشت لب پایین قرار گرفته باشد، ممکن است نیاز به برجسته سازی اندکی داشته باشد. اگر چانه هم راستا یا پشت آن قرار دارد، قطعاً نیاز به برجسته سازی چانه دارید.

چین و چروک چانه کاهش پیدا می کند

این حالت از جلو و از نمای جانبی قابل مشاهده است. تزریق فیلر به چانه می تواند چین عمیق ایجاد شده در برخی از افراد را کاهش دهد و همچنین حالت قلابی و به شکل C را که با افزایش سن ایجاد می‌شود را متوقف کنند.

تزریق ژل فیلر چانه

عرض پایین چانه را افزایش یا کاهش می دهد

با تزریق فیلر چانه می توان انتهای چانه را فرم داد. خانم ها با یک چانه گرد و مخروطی شکل بهتر به نظر می رسند. عرض چانه یک خانم بیشتر از فاصله ی بین گوشه های داخلی چشم ها نباید باشد.

برخی از خانم ها ممکن است چانه ی خیلی پهنی داشته باشند که مردانه به نظر می رسد. مردان با یک چانه مربع شکل و قوی ظاهر بهتری پیدا می کنند. در صورت وجود فرو رفتگی در اطراف چانه می توان در این ناحیه فیلر تزریق کرد. با تزریق ژل چانه میتوان فرم چانه را به شکلی که مناسب صورت فرد است، طراحی کرد.

برطرف کردن خطوط لبخند یا ماریونت

با تزریق ژل در چانه و در امتداد خطوط بین لب و چانه می توان خطوط و چروک های این قسمت را کاهش داد.

از بین بردن گودی چانه

اگر در چانه خود فرورفتگی مادرزادی دارید و این فرم را دوست ندارید، با تزریق فیلر به چانه می توانید این فرورفتگی را به سادگی از بین ببرید.

کاهش فرورفتگی بیش از حد چانه

اگر یک ماهیچه ی چانه بیش از حد فعال باشد، برخی از افراد این اثر را "میومدلاسیون" می نامند. گاهی اوقات نیاز است که تزریق فیلر چانه با تزریق بوتاکس ترکیب شوند تا این نقص را برطرف کنند.

تزریق فیلر به چانه

تزریق ژل چانه چطور انجام می شود؟

تزریق فیلر چانه بسیار مشابه با دیگر روش های فیلر پوستی است. این کار توسط پزشک زیبایی در یک محیط سرپایی انجام می شود و دوره نقاهتی ندارد.

در ابتدا، پزشک شما پوست ناحیه تزریق را ضدعفونی می کند. پیش از شروع درمان، یک ماده بیحسی موضعی همچون لیدوکائین را روی ناحیه مورد نظر می مالند، یا آمپول بیحسی تزریق می کنند. در برخی موارد، لیدوکائین از قبل با سرنگ فیلر پوستی ترکیب می شود.

به شما اجازه داده می شود بنشینید تا پزشک فیلر را تزریق کند و از شما خواسته می شود بی حرکت بمانید. در طول انجام عمل، شما چندین تزریق در چانه و خط فک دریافت خواهید کرد. پس از آن، پزشک شما ممکن است از شما بخواهد که دوباره برای یک جلسه معاینه و ترمیم مراجعه کنید تا نتایج دلخواه به دست آید. تزریق ژل چانه 60-30 دقیقه طول می کشد که شامل زمان آماده سازی نیز می باشد.

ماندگاری فیلر چانه

آیا تزریق فیلر به چانه درد دارد؟

تزریق فیلر چانه درد بسیار کمی دارد اما پزشک شما ممکن است اقداماتی را برای محدود کردن این درد انجام دهد. با استفاده از مواد بی حسی احتمالاً فشار و ناراحتی اندکی با روش تزریقی شما همراه خواهد بود.

بسیاری از فیلرهای پوستی از قبل با لیدوکائین ترکیب می شوند که اینکار درمان را راحت تر می کند. اگر از قبل لیدوکائین در سرنگ شما وجود نداشته باشد، پزشک شما از قبل یک تزریق بی حسی موضعی در ناحیه انجام می دهد. محل تزریق به مدت چند روز احساس درد خواهد داشت.

مراقبت بعد از تزریق ژل چانه

بعد از تزریق ژل چانه حتما از معرض نور خورشید مستقیم دور بمانید و از ورزش سخت و فعالیت ورزشی سنگین به مدت 48-24 ساعت خودداری کنید. محل تزریق را لمس نکنید و پوست ناحیه درمان شده را تمیز نگه دارید. شما می توانید این ناراحتی را با کیسه یخ یا تایلنول درمان کنید.

ماندگاری فیلر چانه

دوام فیلرچانه بسته به نوع فیلر مورد استفاده، سرعت سوخت و ساز بدن و عمق تزریق فیلر، از یک تا پنج سال می باشد. چون فاکتورهای زیادی برای جواب دقیق این سوال دخیل هستند، بهترین کار این است که در طول مشاوره این سؤال را از پزشک خود بپرسید.

نتیجه تزریق فیلر چانه

اکثر نتایج فیلرهای چانه بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده هستند به جز  رستیلن که ممکن است تا مشاهده نتایج چند روز طول بکشد. نتایج فیلرهای چانه موقتی هستند و برخی از انواع آن تا دو سال ماندگاری دارند. اگر شما از نتایج فیلر برمبنای هیالورونیک اسید ناراضی هستید، به راحتی می توان اثر آن را از بین برد. به جز فیلرهای  Radiesse که برای خارج شدن نیاز به جراحی دارند.

نتیجه تزریق فیلر چانه

عوارض تزریق ژل چانه

تزریق ژل چانه طور کلی ایمن می باشد و احتمال خطر و عوارض نسبتاً اندکی وجود دارد، مخصوصا اگر از ژل های هیالورونیک اسید استفاده شود. زمانی که عوارض جانبی اتفاق می افتند، معمولاً خفیف هستند و تنها چند روز پس از درمان طول می کشند.

خونریزی، کبودی و ورم بعد از تزریق فیلر چانه

کبودی، ورم، خونریزی و قرمزی اندک پس از درمان، طبیعی هستند. اگر شما رقیق کننده خون مصرف می کنید و یا دارای اختلال خونریزی هستید، احتمال بروز این عوارض جانبی وجود دارد.

عوارض جانبی نادر بعد از تزریق فیلر چانه

برخی از افراد بعد از تزریق ژل چانه عوارض جانبی یا پیامدهای نامطلوبی را تجربه می کنند که کمتر شایع هستند این موارد عبارتند از:

وبلاگ ما

قبلی
بعدی