۰ تا ۱۰۰ مزوتراپی – کاربرد هزینه مزایا

در این مقاله مطالعه می کنید:

مزوتراپی در زبان لاتین، از ترکیب دو واژه (meso) به معنای میانی و (therapy) به معنای درمان، گرفته شده است. در این روش، به‎وسیله سوزن‌های بسیار ظریف، یک سری ترکیبات به لایه میانی (مزودرم) پوست تزریق می‌شود. هدف از این تکنیک، جوان‌سازی و سفت کردن پوست و همچنین حذف چربی اضافی است. از نظر طبی، همه افراد سالم بالای ۱۸ سال می‌توانند این درمان را انجام دهند.

۰ تا ۱۰۰ مزوتراپی - کاربرد هزینه مزایا

تاریخچه مزوتراپی

اولین بار، پزشک مشهور فرانسوی، دکتر میشل پیستور، در سال ۱۹۵۲ از این روش برای مدیریت درد و اختلال‎های عروقی استفاده کرد. همه چیز از آنجا شروع شد که پیستور برای درمان یک فرد مبتلا به آسم، پروکائین را به‌صورت وریدی به او تزریق کرد. اگرچه وضعیت اولیه بیمار تغییر نکرد، ولی شنوایی او کمی بهبود یافت. از آن ‌پس، تعداد زیادی از بیماران ناشنوا برای درمان به سمت او هجوم آوردند.

پس از تحقیقات بیشتر مشخص شد اگزمای کانال شنوایی، درد مفاصل گیجگاهی فکی و وزوز گوش نیز با این روش بهبود می‌یابد. پیستور اولین بار در سال ۱۹۵۸ اصطلاح مزوتراپی را در مقاله خود استفاده کرد. سپس موفق شد این تکنیک را برای درمان بیماری‌های عمومی، دامپزشکی و زیبایی گسترش دهد. در سال ۱۹۸۷، آکادمی ملی پزشکی فرانسه، این درمان را به‌عنوان یک تخصص پزشکی به رسمیت شناخت.

مزایای مزوتراپی

در این روش از مواد طبیعی استفاده می‌شود و به همین علت، عوارض بسیار کمی دارد. این درمان می‌تواند پوست کدر و خسته و چین‌وچروک‌های سطحی را بهبود ببخشد. همچنین می‌تواند به گردش خون و دفع سموم پیری کمک کند و جهت رفع تیرگی پوست و درمان آکنه استفاده شود. کوکتل‌های ویتامین، پوست را تحریک می‌کنند تا جهت مقابله با علائم پیری، کلاژن بیشتری تولید کنند. ویتامین‌ها، فاکتورهای رشد، اسید هایلورونیک، پپتیدها، آنتی‌اکسیدان‌ها و عناصر کمیاب، از ترکیباتی هستند که در این روش تزریق می‌شوند. یک کوکتل معمولی ممکن است حاوی بیش از ۵۰ ماده فعال برای تغذیه، ترمیم و جوان‌سازی پوست باشد.

کاربردهای مزوتراپی

این تکنیک، یک درمان غیرجراحی برای جوان‌سازی پوست است. در این روش، ترکیبات متفاوتی مانند: اسید هایلورونیک، هورمون‌ها، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و عصاره گیاهان به پوست تزریق می‌شوند. انواع موارد استفاده از این روش عبارت‌اند از:

بهبود ظاهر پوست با هیالورونیک اسید

اسید هیالورونیک، یکی از اجزای ساختاری طبیعی پوست است. این ماده می‎تواند مولکول‌های آب را، جذب و حفظ کند. به همین علت، برای اصلاح خطوط ریز صورت، بازیابی حالت ارتجاعی پوست و صافی سطح پوست و همچنین آب‌رسانی قوی مفید است. در این تکنیک، اسید هیالورونیک ۱۰۰ درصد و گلیسرول به لایه سطحی پوست تزریق می‌شود. نواحی که می‌توان از آن استفاده کرد، عبارت‌اند از صورت، گردن و پشت دست‌ها. تعداد دفعات و دوره درمان بستگی به ناحیه موردنظر، نوع محصول و وضعیت پوست دارد. اثر جوان‌سازی هایلورونیک اسید، طولانی‌مدت است.

کلاژن‌سازی پوست

کلاژن یکی از اجزای اصلی بافت پوست است. زمانی که تولید آن کاهش یابد، روند پیری پوست آغاز می‌شود. مزوتراپی کلاژن کمک بسیاری به کاهش علائم پیری پوست می‌کند. همچنین چین‌وچروک‌ها را کاهش می‌دهد و به پوست پیر، آب‌رسانی می‌کند. این نوع مواد را می‌توان مستقیماً به نواحی پوستی که می‌خواهید تحت درمان قرار دهید، تزریق کرد. این روش هم در زنان جوان برای پیشگیری و هم در بزرگسالان به‌عنوان یک درمان ترمیم‌کننده استفاده می‌شود.

رفع چین‌وچروک اطراف چشم

اولین علائم پیری معمولاً در ناحیه چشم ظاهر می‌شوند. درمان این ناحیه برای بهبود کیفیت پوست بسیار مؤثر است. در این روش، با کمک یک سوزن ظریف، روی پوست خراش‌های زیادی ایجاد می‌شود. سپس از طریق آن‌ها اسید هایلورونیک، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی به ناحیه زیرپوست انتقال می‌یابند. این روش درمان اطراف چشم، هم برای خانم‌های جوان و هم برای خانم‌های مسن بسیار مناسب است.

تحریک رشد مو

ریزش و نازک شدن مو می‌تواند در هر مرحله از زندگی انسان رخ دهد. از عوامل آن می‌توان به استرس، خستگی مزمن، سوءتغذیه، مشکلات تیروئید پس از بارداری و کمبود آهن اشاره کرد. مزوتراپی، یک روش موفق برای درمان بیماری‌های مرتبط با ریزش و نازک شدن مو است. در این درمان از اسید هیالورونیک استفاده می‌شود که توانایی بسیاری در بازسازی ماتریکس داخل سلولی دارد. این ماده به پوست سر آب‌رسانی می‌کند.

کاهش وزن و سلولیت

در این روش از موادی مانند نمک سدیم و اسید دئوکسی کولیک استفاده می‌شود. این مواد غشای سلول‌های چربی را از بین می‌برند. کوچک‌کردن غبغب، شکم، باسن و قسمت داخلی ران با این تکنیک امکان‌پذیر است.

مزوتراپی چگونه انجام می‌شود و هزینه آن چقدر است؟

مزوتراپی چگونه انجام می‌شود و هزینه آن چقدر است؟

شما برای گرفتن بهترین نتیجه، به سه جلسه درمانی نیاز دارید که هرکدام دو هفته از هم فاصله داشته باشند. در هر جلسه، ابتدا یک کرم بی‌حس‌کننده روی پوست شما اعمال می‌شود. سپس در مناطقی که می‌خواهید درمان شوند، تزریق‌ها به‌دقت صورت می‌گیرند. هر تزریق، مقدار کمی از مواد جوان‌کننده پوست را در لایه میانی پوست شما وارد می‌کند. هر جلسه معمولاً بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و شما باید در تمام طول آن راحت باشید.

هزینه این درمان تحت‌تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد، ازجمله:

  • ناحیه درمانی موردنظر شما
  • چقدر بدن شما به درمان پاسخ می‌دهد
  • سابقه و تجربه درمانگر

مزوتراپی برای چه کسانی مناسب نیست و چه عوارض دارد؟

برخی از افراد گزینه مناسبی برای این درمان نیستند، مانند:

  • کسانی که باردار هستند.
  • کسانی که داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنند.
  • افرادی که مشکلات قلبی دارند.
  • افرادی که برای دیابت، سرطان یا سایر مسائل مهم سلامتی تحت درمان هستند.

اگر به یک پزشک آموزش‌دیده مراجعه کنید، عوارض این روش بسیار کم خواهند بود. اما برخی از عوارضی که گزارش شده‌اند، عبارت‌اند از:

  • حالت تهوع
  • درد
  • حساسیت
  • ورم
  • خارش
  • سرخی
  • کبودی
  • برجستگی در محل تزریق
  • لکه‌های تیره پوست
  • عفونت
  • زخم

جمع‎‌بندی

در مزوتراپی به‎وسیله سوزن‌های بسیار ظریف یک سری ترکیبات به لایه میانی (مزودرم) پوست تزریق می‌شود. هدف از این درمان، جوان‌سازی و سفت کردن پوست و همچنین حذف چربی اضافی است. بسته به ترکیبات و ناحیه‌ای که تزریق انجام می‌شود، نتایج متفاوتی به دست می‌آیند. از این روش می‌توان جهت رفع علائم پیری دور چشم، کاهش وزن، رفع سلولیت و تحریک رشد مو استفاده کرد.

وبلاگ ما

قبلی
بعدی