برای قطع ریزش مو  چند جلسه مزوتراپی لازم است؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

افراد بسیاری به دنبال یک راه‌حل مطمئن و دائمی برای جلوگیری از ریزش موهای‌شان هستند. مزوتراپی را می‌توان به عنوان یکی از روش‌ها و راهکارهایی که امروزه برای حل این مشکل به کار گرفته می‌شوند، در نظر گرفت. این روش درمانی مشکلات موها را کنترل و رشد موهای سالم را نیز تقویت می‌کند. کسانی که می‌خواهند این روش درمان را انجام دهند، نیازمند به چند جلسه مزوتراپی هستند. تعداد جلسات با توجه به ویژگی‌های مختلف افراد، ممکن است متفاوت باشد. بنابراین لازم است در ابتدا تعدد جلسات موردنیاز مزوتراپی را مشخص کرد و سپس با برآورد هزینه، از این روش استفاده کرد. در این مقاله ما  تمام نکات لازم را درباره تعداد جلسات به طور کامل شرح خواهیم داد.

برای قطع ریزش مو چند جلسه مزوتراپی لازم است؟

در جلسه مزوتراپی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

مزوتراپی یک روش غیر جراحی، بدون درد و سریع برای رشد مجدد مو است. در جلسه مزوتراپی فرد متخصص یک ویال از دارو را برای ترمیم و احیای مو به پوست سر افراد متقاضی تزریق می‌کند. این ویال حاوی ویتامین‌ها، عصاره‌‌های گیاهی و هورمون‌هایی است که فولیکول‌های مو را جوان می‌کنند و باعث تقویت ریشه‌های مو می‌شوند. بیوتین، مینوکسیدیل، دگزنول، فیناستراید، سیلیسیم ارگانیک و نانو پپتیدها از موارد اصلی مورد استفاده در داروهای مزوتراپی هستند.

در جلسات مزوتراپی تزریق به داخل اپیدرم پوست سر افراد صورت می‌گیرد و به آرامی دارو از طریق بافت‌های همبند وارد لایه‌های عمیق‌تر می‌شود. مزوتراپی با بهبود میکروسیرکولاسیون در پوست سر، سلامت موهای افراد را بازیابی می‌کند. همچنین مواد مغذی تزریق شده به پوست سر به کاهش انقباض فولیکول‌های مو و افزایش رشد مو کمک خواهند کرد.

تاثیر جلسات مزوتراپی در ریزش مو چقدر است؟

عوامل بسیاری مانند کمبود مواد مغذی، استرس، کاهش گردش خون و … در اطراف فولیکول‌های مو باعث ریزش مو می‌شوند. در جلسات مزوتراپی، داروی تزریق شده، لایه مزودرم پوست شما را تحریک و شروع به جوانسازی آن می‌کند. مزوتراپی گردش خون شما را بهبود می‌بخشد و رشد فولیکول‌های مو را افزایش می‌دهد و از این طریق باعث افزایش حجم موهای افراد می‌شود. به همین علت، این روش در سطح جهانی مورد استقبال و توصیه متخصصان معتبر مو قرار گرفته است. اکثر متخصصان معتقد هستند، جلسات مزوتراپی 90 تا 92 درصد در بازسازی مو تاثیر دارد. با این حال، تحقیقات علمی کافی برای پذیرش میزان تاثیرگذاری یا کاهش اثربخشی این درمان وجود ندارند.

برای قطع همیشگی ریزش مو به چند جلسه مزوتراپی نیاز است؟

تعداد جلسات مزوتراپی که برای هر فرد نیاز است، به ویژگی‌هایی مانند وضعیت مو، سلامت جسمی و روحی فرد و … بستگی دارد. برای به دست آوردن یک نتیجه برجسته و همیشگی از جلسات مزوتراپی، ممکن است مدت‌ زیادی طول بکشد. در جلسات ابتدایی افراد می‌بایست حداقل هفته‌ای یک‌بار این درمان را انجام دهند. پس از گذشت مدتی، افراد می‌توانند تعداد جلسات را کاهش دهند و هر دو هفته یک‌بار این کار را انجام دهند. در جلسات پایانی نیز می‌توانند ماهی یک‌بار از این روش درمانی استفاده کنند. برای حفظ نتایج به طور کلی هر دو تا سه ماه یک بار به درمان نیاز است.

به گفته برخی از متخصصان، هشت جلسه مزوتراپی برای قطع ریزش مو کافی است و نتایج آن از ماه دوم یا سوم آشکار می‌شوند. اما بعضی دیگر از افراد متخصص معتقد هستند کسانی که از این روش استفاده می‌کنند، معمولا به 10 جلسه برای تحریک رشد موهای خود احتیاج دارند و ممکن است بعد از جلسه پنجم متوجه تغییرات مشهودی که در موهای آن‌ها رخ می‌دهند، شوند.

هر جلسه مزوتراپی چه مدت طول می‌کشد؟

مدت‌زمانی که ممکن است هر جلسه مزوتراپی طول بکشد، برای هر فرد با توجه به سلامت مو و وضعیت فرد، متفاوت است. اما در حالت کلی، این جلسات ممکن است بین 30 دقیقه تا یک ساعت طول بکشند.

نتایج هر جلسه مزوتراپی تا چه مدتی باقی می‌مانند؟

مدت‌زمان ماندگاری هر جلسه مزوتراپی به عوامل مختلفی، مانند میزان تخصص فرد انجام دهنده و … بستگی دارد. اما اگر تعداد جلسات آن طور که ذکر شد، انجام شوند، نتیجه برای مدت طولانی باقی خواهد ماند.

آیا با 6 جلسه مزوتراپی ریزش مو قطع می‌شود؟

همان‌گونه که گفته شد، تعداد جلسات موردنیاز برای جلوگیری از ریزش دائم موها متفاوت است. به گفته برخی متخصصین حداقل 8 جلسه برای این که نتیجه حاصل شود، نیاز است. اما امکان دارد با استفاده از این روش، در جلسه ششم متوجه تغییرات ایجاد شده در موهای خود شوید.

عوارض مزوتراپی

تعداد افرادی که از عوارض جانبی شدید پس از مزوتراپی در یک کلینیک معتبر شکایت می‌کنند، بسیار کم است. بنابراین می‌توان گفت، احتمال بروز عوارض جانبی، بسیار کم است. اما از عوارض جانبی خفیف آن می‌توان به حالت تهوع، برآمدگی‌های اطراف ناحیه تزریق شده، تورم و خارش اشاره کرد. البته در موارد بسیار نادری، مزوتراپی با عوارض جانبی شدید همراه بوده است. به عنوان مثال، در یک تحقیق آمده است که تعداد کمی از بیماران پس از انجام درمان مزوتراپی دچار آلوپسی تکه‌ای شدند.

نکات لازم بعد از هر جلسه مزوتراپی

  • در پایان عمل، زخم‌های کوچکی از تزریق باقی می‌مانند که ممکن است مدتی طول بکشد تا بهبود یابند.
  • موهای خود را به خصوص با نرم‌کننده‌ها و شامپو نشویید. موهای کثیف را باید برای مدتی ( 3 یا 4 روز) تحمل کنید. آب و شامپو می‌توانند بر نتیجه عمل تاثیر منفی بگذارند و روند بهبودی را به تاخیر بیندازند.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدتی (2 تا 3 روز) خودداری کنید.
  • یکی از نکات لازمی که بعد از جلسات مزوتراپی لازم است رعایت کرد، این است که می‌بایست از شنا کردن در استخر و دریا خودداری کنید.
  • در ده ساعت اول بعد از هر جلسه مزوتراپی از دوش گرفتن بپرهیزید.
  • هرگز محل تزریق را تا زمانی که به طور کامل بهبود نیافته است، ماساژ ندهید.
  • از مصرف مشروبات الکلی به طور کامل خودداری فرمایید. الکل، اتساع عروق را تحریک می‌کند. این عمل بر کارایی مزوتراپی تاثیر منفی می‌گذارد.
نکات لازم بعد از هر جلسه مزوتراپی

جمع‌بندی

مزوتراپی یک روش درمانی غیر جراحی و بدون درد است که در سالیان اخیر توانسته است محبوبیت قابل توجهی برای افزایش رشد مو به دست آورد. به طوری که فقدان شواهد علمی برای حمایت از اثربخشی، شهرت این روش را از بین نبرده است. اما یکی از دلایلی که باعث می‌شود افراد کمتر از این روش استفاده کنند، این است که برای کسب نتیجه، به چندین جلسه مزوتراپی نیاز خواهد بود. البته تعداد هر جلسه با توجه به وضیعت هر فرد، متفاوت است. به طور میانگین افراد می‌توانند، از جلسه پنجم و ششم متوجه تغییرات ایجاد شده در موهای خودشان شوند.

منابع: skinkraft، expertaesthetic

وبلاگ ما

قبلی
بعدی