ماندگاری بوتاکس

در این مقاله مطالعه می کنید:

ماندگاری بوتاکس از 2-6 ماه متغیر است. معمولا مدت زمان ماندگاری آن متوسط ​​ 4-3 ماه اعلام می شود. اما چرا اثر بوتاکس از بین می رود؟ بدن همیشه انتقال دهنده های عصبی جدیدی ایجاد می کند، بنابراین اثر “مسدود کنندگی” بوتاکس به تدریج به طور طبیعی از بین می رود و دیگر عضلات مهار نمی شوند. در این مقاله کامل توضیح می دهیم که بوتاکس چقدر ماندگاری دارد و برای ماندگاری بیشتر آن چکار کنیم.

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

اگر برای بار اول از بوتاکس استفاده می کنید، توجه داشته باشید که اولین تجربه شما نتایج مطلوب و طولانی مدتی نخواهد داشت. در ابتدا، ممکن است نیاز به چندین تزریق بوتاکس قبل از حالت دهی کافی به عضلات خود و پاسخ به سم بوتولینیوم داشته باشید. نتایج پس از چند جلسه ماندگاری طولانی تری دارند، زیرا پوست زمان بیشتری برای بازسازی کلاژن مورد نیاز برای پر کردن خطوط ظریف و چین و چروک ها دارد.

بوتاکس برای زیبایی به طور متوسط ​​3 تا 4 ماه ماندگاری دارد، اما اثرات اولین تزریق سریعتر از بین می روند. پس از اولین تزریق، بهتر است نوبت بعدی تزریق را دو یا سه ماه بعد انجام دهید.

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

چه عواملی باعث از بین رفتن اثر بوتاکس می شوند؟

متابولیسم بدن شما

شیمی بدن شما بوتاکس را در بازه زمانی خاص خود پردازش می کند، که به طور معمول اثر آن 3-4 ماه دوام پیدا می کند.

اندازه و عمق چین و چروک های شما

افرادی که دارای خطوط ظریف هستند ممکن است از نتایج بوتاکس خود بیشتر از افرادی که چین و چروک عمیق تری دارند و بافت عضلانی آن ها ضخیم تر است، راضی باشند.

سطح فعالیت بدنی شما

پروتئین ها پس از تزریق به زمان نیاز دارند تا وارد عضلات شوند. حالت صورت در حین فعالیت بدنی می تواند باعث انقباض سریع تر ماهیچه ها و از بین رفتن اثر بوتاکس شود.

کیفیت بوتاکس

برند های مختلف ماندگاری متفاوتی با هم دارند. همچنین، بوتاکس به دما و زمان حساس است. مواد آن باید در یخچال نگهداری شوند. در صورتی که بوتاکس گرما ببیند میزان اثرگذاری و ماندگاری اش کاهش می یابد.

مدت ماندگاری بوتاکس

حالت صورت شما

برخی افراد خوش شانس تر هستند و حتی پس از از بین رفتن اثر بوتاکس، استفاده از عضلات صورت خود را "فراموش می کنند". نتایج آن ها طولانی تر از افرادی است که عضلات صورت خود را بیشتر حرکت می دهند.

مهارت و دقت فرد تزریق کننده

بوتاکس درست در جایی که تزریق می شود، اثر می گذارد. فرد تزریق کننده ماهر عضلات را با دقت هدف قرار می دهد و تزریق را در محل مناسب برای بیشترین اثر انجام می دهد.

میزان بوتاکس تزریق شده

هیچ دستور استانداردی برای میزان تزریق بوتاکس وجود ندارد. درمان شما باید متناسب با سطح فعالیت و عمق عضلات شما باشد. عضلات ضخیم تر به بوتاکس بیشتری احتیاج دارند.

مدت اثر بوتاکس

تعداد دفعات تزریق بوتاکس

هرچه بیشتر بوتاکس تزریق کنید، اثر آن بین تزریق ها بیشتر خواهد بود.

سایر عوامل بالقوه

ماندگاری بوتاکس در برخی افراد در صورت بیماری یا استرس، کم می شود.

چه عواملی باعث از بین رفتن اثر بوتاکس می شوند؟

بله، تکنیک های بلند مدت و کوتاه مدتی برای افزایش ماندگاری بوتاکس وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. انجام این روش ها باعث می شود اثر بوتاکس مدت زمان بیشتری ماندگار باشد.

چه عواملی باعث از بین رفتن اثر بوتاکس می شوند؟

روش های کوتاه مدت افزایش ماندگاری بوتاکس

روش های طولانی مدت افزایش ماندگاری بوتاکس

وبلاگ ما

قبلی
بعدی