همه چیز درباره فیلر بینی

در این مقاله مطالعه می کنید:

اگرچه فرم بینی یک ویژگی ژنتیکی و خصیصه خدادادی است، اما بسیاری از ما دوست داریم بینی زیبا‌تری داشته باشیم. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. عمل زیبایی بینی و برداشت تیغه آن، روشی است که بیشتر افراد با آن آشنایی دارند. اما روش‌های دیگری نیز برای تغییر فرم بینی موجود هستند. با تزریق ژل، لیفت با نخ یا تزریق هیالورونیک اسید (فیلر) نیز می‌توان فرم بینی را متناسب با صورت اصلاح کرد. در این مقاله، فیلر بینی را برای شما توضیح داده‌ایم.

فیلر بینی چیست؟

اصلاح ظاهر بینی با استفاده از ژل‌های فیلر، نوعی تکنیک اصلاح فرم بینی است که از طریق تزریق ژل در نواحی مشخصی از بینی انجام می‌شود. این روش، برای بینی‌هایی بهترین نتیجه را می‌دهد که حالت افتاده دارند یا در قسمت تیغه دارای انحنا یا فرورفتگی هستند.

پزشک متخصص، با تزریق یک ژل مخصوص، می‌تواند نوک بینی را بالا ببرد و نواحی دارای انحنا و فرورفتگی را صاف کند. این تکنیک، یک روش بدون جراحی به‌شمار می‌رود. اما باید توسط پزشک متخصص در محیطی مناسب و با مواد استاندارد انجام شود. اصلاح فرم بینی با فیلر، یک روش موقت است که یک تا دو سال ماندگاری دارد.

انواع فیلرهای بینی

فیلرهایی برای اصلاح فرم بینی مناسب هستند که ساخت کلاژن و الاستین در پوست را افزایش می‌دهند. فیلرهای حاوی کلسیم هیدروکسی لپاتیت یا اسید هیالورونیک، بیشترین کاربرد را در این زمینه دارند. چنین فیلرهایی می‌توانند به‌راحتی نواقص جزئی بینی را از بین ببرند و اثر آنها ماندگاری نسبتاً خوبی نیز دارد. برندهای مختلفی از فیلر اسید هیالورونیک  نیز در بازار موجود هستند.

1. فیلر حاوی کلسیم هیدروکسی لپاتیت

فیلرها، به‌صورت ژل ساخته می‌شوند. در فیلرهای حاوی کلسیم هیدروکسی لپاتیت، هیچ‌گونه فرآورده حیوانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در نتیجه، احتمال واکنش‌های آلرژیک حاد و مزمن بسیار پائین‌تر خواهد بود. به‌ طور کلی، کلسیم هیدروکسی لپاتیت، یک ترکیب شبه معدنی است که به ‌طور طبیعی در استخوان‌ها وجود دارد. از این ماده، می‌توان برای پر کردن فرورفتگی‌ها یا اصلاح نواحی دارای انحنای بینی استفاده کرد.

2. فیلر حاوی اسید هیالورونیک

فیلر‌های حاوی اسید هیالورونیک، جزء محبوب‌ترین فیلرها برای اصلاح فرم بینی هستند. اسید هیالورونیک که به آن هیالورونان نیز می‌گویند، یک ترکیب شیمیایی طبیعی است. این ترکیب توسط آنزیمی به‌نام هیالورونان سنتتاز در سلول‌های پوست و بافت‌های همبند ساخته می‌شود. اسید هیالورونیک، خاصیت جذب آب بسیار بالایی دارد.

در روش اصلاح بینی با استفاده از ژل اسید هیالورونیک، با تزریق ژل در نواحی دارای نواقص جزئی، حجم موردنظر شما از طریق تمرکز آب در ناحیه مشخص‌شده ایجاد می‌شود. ماندگاری این ترکیب در زیر پوست تا 8 ماه است، اما اثرات آن تا 2 سال ادامه دارد.

انواع فیلرهای بینی

کدام فیلر برای اصلاح فرم بینی مناسب‌تر است؟

هر دو فیلری که در بخش قبل معرفی کردیم، برای اصلاح موقت فرم بینی به‌کار می‌روند. از میان این دو نوع فیلر موقت، ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک محبوب‌تر و مناسب‌تر هستند. از دلایل محبوبیت این نوع از فیلرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مورد تائید بودن مواد و متریال مورد استفاده
  • مقرون به صرفه بودن
  • زمان کوتاه عمل (بین 5 تا 10 دقیقه)
  • بدون نیاز به گذراندن دوره نقاهت
  • ماندگاری یک تا دو ساله
  • جذب آن مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند
  • عوارض بسیار کم شامل قرمزی یا کبودی اندک در ناحیه بینی و دور آن
  • بدون درد
  • بدون نیاز به بیهوشی

تکنیک فیلر بینی برای چه کسانی مناسب نیست؟

اصلاح فرم بینی با استفاده از فیلر برای افرادی که بینی بزرگی دارند، مناسب نیست. این روش، برای اصلاح نواقص جزئی در بینی کاربرد دارد. در نتیجه، کسانی که دارای بینی‌هایی با برآمدگی‌های بزرگ هستند، بهتر است از روش‌های دیگر برای اصلاح بینی خود استفاده کنند.

این روش، بیشتر برای کسانی مناسب است که بینی استخوانی دارند. برای بینی‌های گوشتی، استفاده از روش‌هایی که بینی را کوچک‌تر می‌کنند، توصیه می‌شود.

مزایای اصلاح فرم بینی با فیلر

مزایای اصلاح فرم بینی با فیلر

  • تکنیک غیرجراحی و بدون درد
  • در صورت تزریق در نوک بینی، با ایجاد خطای دید، حالت افتاده این ناحیه را از بین می‌برد.
  • مشاهده نتیجه بلافاصله بعد از تزریق فیلر
  • دوره نقاهت ندارد.
  • بعد از تزریق، نیاز به استفاده از داروی خاصی نیست.
  • این روش، یک روش موقت است. بنابراین، می‌تواند به ‌عنوان یک روش آزمایشی برای افرادی که می‌خواهند جراحی زیبایی بینی انجام دهند، استفاده شود.
  • فیلر بینی با توجه به نواقص بینی و تناسب آن با بقیه اجزاء صورت انجام می‌شود.
  • بدون نیاز به بیهوشی
  • مشاهده نتیجه بلافاصله بعد از عمل و تثبیت شکل بینی بعد از 4 تا 7 روز

دستورالعمل‌های قبل و بعد از اصلاح فرم بینی با فیلر

تکنیک اصلاح با فیلر، یک روش غیرتهاجمی و غیر جراحی است. به‌ همین دلیل، بعد از جلسه مشاوره اولیه، بدون نیاز به آمادگی خاصی، ظرف 5 تا 10 دقیقه انجام خواهد شد. با این حال، به بیمار توصیه می‌شود که حداقل سه هفته قبل از عمل، از خوردن داروهایی که باعث رقیق شدن خون و پائین آمدن فشار خون می‌شوند، خودداری کند.

خاراندن، مالیدن و فشار دادن بینی و ناحیه اطراف آن بعد از عمل، ممنوع است. مراجعه‌کننده بعد از عمل، نیاز به استفاده از داروی خاصی ندارد. احساس درد اندک در این ناحیه بعد از عمل، طبیعی است و خیلی زود برطرف می‌شود. به کسانی که ژل حاوی اسید هیالورونیک را انتخاب می‌کنند، توصیه می‌شود که تا چند روز بعد از عمل، آب زیاد‌تری بنوشند. با جذب آب در این ناحیه، ماندگاری فیلر بیشتر خواهد شد.

عوارض فیلر بینی

همان‌طور که گفتیم، این نوع اصلاح فرم بینی یک روش غیرتهاجمی و غیر جراحی است. در نتیجه، مراجعه‌کننده، عوارض جانبی چندانی را تجربه نمی‌کند.

بعد از عمل، در بیشتر مراجعه‌کنندگان، تورم، قرمزی، خارش و حساسیت ناحیه بینی و اطراف آن طبیعی است و ظرف مدت چند روز از بین می‌رود. برخی افراد نیز دچار حالت تهوع می‌شوند. تثبیت ژل، نیاز به زمان دارد. در صورت دستکاری ناحیه بینی، امکان دارد ژل‌های تزریق شده جابه‌جا شوند.

اگر تزریق توسط افراد ناآشنا با این روش انجام پذیرد، ممکن است در زمان تزریق به رگ‌های خونی صورت آسیب وارد شود. در این صورت، احتمال نابینایی یا نکروز وجود دارد.

جمع‌بندی

اصلاح فرم بینی با استفاده از فیلر، یک روش موقت است که برای برطرف کردن نواقص کوچک در بینی کاربرد دارد. تکنیک فیلر بینی بسته به نوع ژل مورد استفاده، نقص بینی را بین یک تا دو سال از بین می‌برد. بعد از این مدت، باید روش را تجدید کرد. ژل‌های فیلر به ‌طور کلی در دو نوع دائم و موقت تولید می‌شوند.

دو نوع ژل حاوی اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت دارای اثرات موقت هستند. این تکنیک، اگر به درستی و با مواد استاندارد و تائیدشده انجام شود، هیچ نوع عارضه پایداری ایجاد نمی‌کند و ضرری برای بدن ندارد.

وبلاگ ما

قبلی
بعدی