بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

لیزر موهای زائد، برتری‌های بسیاری نسبت به روش‌های دیگر مانند اپیلاسیون دارد که مهم‌ترین آن‌ها، طولانی‌تر بودن اثر آن است. امروزه، دستگاه‌های مختلف لیزر موهای زائد در بازار موجود هستند که هرکدام ویژگی‌ها، اثرگذاری و قیمت مختلفی دارند. برای لیزر موهای زائد می‌توانید هم یک دستگاه خانگی بخرید و هم به کلینیک‌های زیبایی مراجعه کنید.

بهتر است لیزر موهای زائد زیر نظر یک پزشک متخصص و توسط یک کادر باتجربه در یک کلینیک معتبر انجام شود. در زمان انتخاب کلینیک، مهم‌ترین مساله‌ای که باید به آن توجه کنید، نوع دستگاه لیزری است که استفاده می‌کنند. در این مقاله درباره ویژگی‌های یک دستگاه لیزر موهای زائد خوب صحبت خواهیم کرد. سپس بهترین دستگاه‌ را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

یک دستگاه لیزر خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یک دستگاه لیزر موهای زائد خوب باید دو ویژگی اصلی داشته باشد. اولین ویژگی آن این است که قابلیت پرتاب حداقل دو نوع لیزر الکساندرایت و لیزر ان.دی یگ (Nd: YAG) در آن لحاظ ‌شده باشد. دومین ویژگی هم این است که از یک سیستم کولینگ مناسب و کارآمد برخوردار باشد. بیایید دقیق‌تر این دو ویژگی را بررسی کنیم.

نوع لیزرهای پرتابی

به ‌طور کلی، حذف موهای زائد با استفاده از لیزر، یک پروسه پزشکی است که در آن از یک اشعه نور متمرکز برای از بین بردن فولیکول‌های مو استفاده می‌شود. تاکنون انواع مختلفی از لیزر برای از بین بردن موهای زائد پیشنهاد شده است که هر کدام برای نوع مشخصی از پوست و موی زائد، مناسب هستند.

لیزر الکساندرایت، دارای طول موج ثابت 755 نانومتر است. این لیزر روی پوست‌های روشن و موهای نازک بازده بسیار بالایی دارد. اما روی پوست‌های تیره و موهای ضخیم، جواب نمی‌دهد. در عوض، لیزر ان.دی: یگ (Nd: YAG) دارای طول موج بالاتر و ثابت 1064 نانومتر است. این طول موج به پوست آسیبی نمی‌زند. این لیزر، امکان نفوذ به لایه‌های عمیق‌تر پوست را دارد و برای پوست‌های تیره‌تر بیشترین بازده را نشان داده است. از این لیزر برای پاک کردن تتو نیز استفاده می‌شود.

یک دستگاه لیزر خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

سیستم کولینگ

در زمان پرتاب اشعه لیزر، گرمای زیادی تولید می‌شود و پوست می‌سوزد. برای جلوگیری از این اتفاق، دستگاه‌های لیزر موی زائد به یک سیستم کولینگ مجهز می‌شوند. هرچه تکنولوژی این سیستم کولینگ بالاتر و اثردهی آن بیشتر باشد، مراجعه‌کننده درد و ناراحتی کمتری احساس خواهد کرد.

دو ویژگی مهم دیگر

علاوه بر دو ویژگی اصلی که بیان کردیم، دو ویژگی دیگر هم هستند که اهمیت زیادی دارند. این دو ویژگی عبارتند از میزان فرسودگی و امنیت دستگاه لیزر مو. برخی قابلیت‌ها هستند که فرسودگی دستگاه را به صفر می‌رسانند و امنیت آن را بالا می‌برند.

برای نمونه، در بهترین نوع این دستگاه‌ها، قطعات طول عمر مشخصی دارند. با اتمام این طول عمر، دستگاه از کار می‌افتد و باید قطعه تعویض شود تا دوباره دستگاه کار کند. با چنین امکانی، خود دستگاه عملاً دچار فرسودگی نمی‌شود و امنیت استفاده از آن هم بسیار بالا می‌رود.

بهترین تولیدکنندگان دستگاه لیزر موهای زائد

در حال حاضر، دو شرکت آمریکایی کندلا (Candela) و سایناشور (Cynosure)، به‌عنوان بهترین تولیدکننده دستگاه‌های لیزر موهای زائد در جهان معروف هستند.

محصولات لیزر موهای زائد این دو شرکت به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  • دستگاه‌هایی که فقط لیزر الکساندرایت دارند.
  • دستگاه‌هایی که در آنها از لیزر ان.دی: یگ استفاده شده است.
  • دستگاهی که به هر دو لیزر الکساندرایت و ان.دی: یگ مجهز شده‌اند.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های این دو کمپانی با انواع محصولات آنها آشنا شوید.

بهترین تولیدکنندگان دستگاه لیزر موهای زائد

در دستگاه‌های لیزر موهای زائد ساخت شرکت سایناشور از سیستم خنک‌کننده باد سرد فشرده استفاده می‌شود. این سیستم توسط شرکت آلمانی معروف زیمر تولید و به این دستگاه‌ها اضافه شده است.

در سیستم خنک‌کننده دینامیک دستگاه‌های ساخت کمپانی کندلا از نوعی گاز فوق سردکننده به نام کرایوژن استفاده می‌شود. این سردکننده، ظرفیت گرمایی بالا، ویسکوزیته پائین، خورندگی کم و قیمت مناسبی دارد. به همین دلیل، بازده سیستم کولینگ دستگاه‌های کندلا بسیار بالا است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره هیر فیلر

بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد کدام است؟

با توجه به ویزگی‌هایی که برای یک دستگاه لیزر کلینیکی بیان کردیم، دو دستگاه جنتل مکس پرو (Gentle Max Pro) ساخت کندلا و آپوجی الایت پلاس (Apogee Elite Plus) ساخت شرکت سایناشور، بهترین دستگاه‌های حال حاضر در بازار به‌شمار می‌روند.

از میان این دو نیز، دستگاه جنتل مکس پرو شرکت کندلا، عملکرد بهتری نشان داده است. بیایید ببینیم این دستگاه چه ویژگی‌های دارد که عنوان بهترین دستگاه لیزر حذف موی زائد در بازار را به خود اختصاص داده است.

ویژگی‌های دستگاه جنتل مکس پرو ساخت کمپانی کندلا

  • قابل استفاده برای تمام تیپ‌های پوستی
  • سبک بودن دسته یا هندپیس که باعث می‌شود اپراتور دیرتر خسته شود و با آن راحت‌تر کار کند. در نتیجه، پرتاب اشعه و سوزاندن موهای زائد با دقت بالاتری انجام می‌شود.
  • برخورداری از سیستم خنک‌کننده حاوی گاز فوق سرد کرایوژن که جلسات درمانی را برای مراجعه‌کننده خوشایندتر می‌کند. توجه داشته باشید که درد حین لیزر به‌ویژه برای کسانی که حساس به درد هستند، اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، استفاده از ژل‌های موضعی و این سیستم خنک‌کننده کارآمد، میزان درد را به حداقل می‌رساند.
  • اثربخشی بسیار بالا در رفع انواع موهای زائد
ویژگی‌های دستگاه جنتل مکس پرو ساخت کمپانی کندلا
  • حداقل قرمزی، تورم یا ایجاد زخم‌های لیزری که بعد از چند روز کاملاً از بین می‌روند.
  • چند کاره بودن که کارآمدی و بهره‌وری آن را برای کلینیک‌ها چند برابر می‌کند.
  • عرض پالس قابل تنظیم. حداقل عرض قابل تنظیم در این دستگاه سه است که کمترین عرض پالس برای دستگاه‌های لیزر موی زائد محسوب می‌شود (عرض پالس بقیه دستگاه‌ها، حداقل 5 است).
  • برخورداری از سری شخصی که امکان انتقال بیماری‌های عفونی و ویروسی را به‌ صفر می‌رساند.
  • حداکثر سرعت و حداقل زمان درمان به علت وجود لیزرهای فرکانس بالا.

جمع‌بندی

یک خانم، به‌طور متوسط در طول عمرخود، فقط 11500 بار پاهای خود را شیو می‌کند. لیزر موی زائد، یک روش سریع‌تر و راحت‌تر است که می‌تواند تنها در چند جلسه، بیشتر موهای زائد را از بین ببرد. استفاده از خدمات لیزر موهای زائد کلینیک‌های پوست، مو و زیبایی بهتر از دستگاه‌های خانگی است. زیرا این کار در محیطی کنترل‌شده توسط یک اپراتور باتجربه انجام می‌شود.

یک دستگاه لیزر موهای زائد باید ویژگی‌های مشخصی داشته باشد تا برای مصارف کلینیکی و مراجعه‌کنندگان بهترین نتیجه را به ارمغان بیاورد. در این مقاله، این ویژگی‌ها را شرح دادیم. در نهایت، دستگاه جنتل مکس پرو ساخت کمپانی آمریکایی کندلا را می‌توان به عنوان بهترین دستگاه لیزر معرفی کرد.

وبلاگ ما

قبلی
بعدی