تزریق چربی صورت – مراحل، مزایا و هزینه

در این مقاله مطالعه می کنید:

احتمالاً زیاد درباره لیپوساکشن یا استخراج چربی از بدن شنیده‌اید. تزریق چربی درست عکس عمل لیپوساکشن است. به بیان ساده‌تر، در عمل تزریق چربی (Fat Grafting) که نوعی جراحی غیرتهاجمی به شمار می‌رود، چربی به نقاط مختلف بدن تزریق می‌شود. هدف از چنین عملی، حجم‌دهی و جوان‌سازی نقاطی از بدن می‌باشد که در آنها پوست به‌اصطلاح حالت افتاده پیدا کرده است. این عمل برای حجم‌دهی به بخش‌های مختلف صورت بازدهی بسیار خوبی داشته است. برخلاف درمال فیلرهای دیگری که برای صورت استفاده می‌شود، تزریق چربی صورت مادام‌العمر است. در این مقاله، با عمل تزریق چربی به صورت، مراحل، مزایا و هزینه‌های آن آشنا خواهیم شد.

تزریق چربی صورت

آشنایی با تزریق چربی صورت

اگر دقت کرده باشید، در بیشتر افراد، روند پیری بیشتر خود را با اثراتی که روی پوست می‌گذارد، نشان می‌دهد. هر چه سن ما بیشتر می‌شود، ساخت کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک در بدن ما کم‌تر خواهد شد. در نتیجه، پوست افتاده و چروک می‌شود و صورت، لاغری غیرمتعارفی پیدا می‌کند. این اثرات، در نواحی مختلف صورت مثل گونه‌ها و پیشانی نمود بسیار بیشتری دارند.

عمل غیرتهاجمی تزریق چربی صورت نوعی عمل زیبایی است که برای حجم‌دهی به نقاط مختلف صورت به‌کار می‌رود. در این عمل، ابتدا مقدار مشخصی از چربی‌های شکم یا پهلوی خود فرد برداشته می‌شود. سپس، این چربی‌ها تصفیه و خالص سازی خواهند شد و در نواحی مشخص‌شده از صورت تزریق می‌شوند. این عمل، بازده بالا، عوارض بسیار کم و دوره نقاهت پائینی دارد و مادام‌العمر است.

مراحل تزریق چربی به صورت

به ‌طور کلی عمل تزریق چربی صورت سه مرحله اصلی دارد. در مرحله اول، چربی معمولاً از ناحیه شکم یا پهلو برداشته می‌شود. برای این منظور، پزشک از روش‌های مختلف شکست و ساکشن چربی استفاده می‌کند. رایج‌ترین روش، روش لیپوماتیک است. دستگاه لیپوماتیک، با تولید امواج صوتی فرکانس بالا، باعث ارتعاش، لرزش و شکست سلول‌های چربی خواهد شد. سپس یک مایع متشکل از محلول نمکی، داروی بی‌حسی و آدرنالین به ناحیه موردنظر تزریق و چربی رقیق می‌شود. چربی رقیق‌شده، با استفاده از دستگاه خلاء استخراج خواهد شد.

در مرحله بعد، چربی‌های رقیق‌شده با استفاده از دستگاه سانترفیوژ تصفیه‌ و سپس به ذرات کوچک‌تری شکسته می‌شوند. در حال حاضر از دو روش میکروفت (Microfat) و نانوفت (Nanofat) برای عمل تزریق چربی صورت استفاده می‌کنند. در روش میکروفت، سلول‌های چربی به ابعاد میکرو خرد می‌شوند. در روش نانوفت، خرد شدن سلول‌های چربی تا رسیدن به ابعاد نانو ادامه پیدا می‌کند. هر چه ذرات چربی خردتر باشند، توزیع یکنواخت‌تری در زیر پوست دارند و رگ‌زایی در آنها سریع‌تر است. چربی‌های نانو، یک منبع از سلول‌های بنیادی نیز به‌شمار می‌روند و به ترمیم و بازسازی پوست کمک خواهند کرد.

در مرحله سوم، پزشک سوراخ‌های ریزی در ناحیه تزریق ایجاد می‌کند. سپس، حجم مشخصی از چربی را به‌ آرامی وارد این سوراخ‌ها خواهد کرد.

مزایای تزریق چربی صورت

مهم‌ترین مزیت این عمل این است که فیلر یا پرکننده، خارجی نیست و از چربی بدن خود مراجعه‌کننده استفاده می‌شود. این چربی بعد از تزریق، در ناحیه موردنظر می‌ماند و رگ‌زایی می‌کند. به همین علت، ماندگاری این عمل بسیار بیشتر از روش‌های دیگر خواهد بود. البته در ابتدا ممکن است مقداری از این چربی جذب شود که با تجدید تزریق به حجم موردنظر برگردانده خواهد شد. معمولاً پس از جایگیری چربی در محل و با اصلاح سبک زندگی و تغذیه، نتیجه مادام‌ العمر خواهد بود. سایر مزایای این عمل را در زیر به اختصار بیان کرده‌ایم:

• ضرری برای بدن ندارد

در این روش، فیلر از خود بدن است و احتمال واکنش آلرژیک به آن صفر خواهد بود.

• عوارض بعد از عمل کمی دارد

بعد از عمل، ممکن است مقداری کبودی، تورم و درد در ناحیه تزریق و استخراج احساس شود. می‌توان خیلی ساده با کمپرس سرد به مدت چند دقیقه درد را به ‌حداقل رساند. این عوارض حداکثر تا یک ماه بعد از عمل به ‌طور کامل از بین می‌روند.

کلینیک گیتا - تزریق چربی به صورت

• دوره نقاهت کوتاهی دارد.

معمولاً حداقل یک روز بعد از عمل، مراجعه‌کننده می‌تواند به سر کار برگردد. البته در صورتی که به‌دقت مراقبت‌های بعد از عمل را انجام دهد. دوره نقاهت این عمل نسبت به تزریق فیلرهای دیگر بیشتر است، اما نتیجه ماندگاری بسیار بالایی دارد.

• برای موارد زیادی مناسب است.

برای چروک پیشانی، خط اخم و لبخند، حجم‌دهی گونه، لب‌ها، زیر لب‌ها و زاویه‌دهی یا کانتورینگ صورت و از بین بردن جای جوش و گودی‌ها مناسب است.

• تعداد جلسات عمل کم است.

معمولاً به دو تا نهایت سه جلسه نیاز خواهد داشت. تعداد جلسات عمل را، پزشک بسته به ناحیه و تعداد نواحی تزریق مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید :همه چیز درباره هیر فیلر

هزینه عمل تزریق چربی صورت

در تعیین هزینه تزریق چربی به صورت، عوامل مختلفی در نظر گرفته می‌شوند. برخلاف فیلرهای دیگر که به‌صورت آماده خریداری می‌شوند، در این عمل، فیلر مورد استفاده، چربی بدن خود مراجعه‌کننده است. در نتیجه، هزینه‌ای برای فیلر دریافت نمی‌شود. اما این چربی نیاز به استخراج و آماده‌سازی برای تزریق دارد. پس مدت زمان عمل طولانی‌تر است و دستمزد پزشک بیشتر خواهد بود. از سوی دیگر، دستمزد کادر اتاق عمل که چربی‌های استخراج‌شده را زیر نظر پزشک تصفیه و آماده می‌کنند هم اضافه می‌شود. سایر عوامل دخیل در تعیین هزینه این نوع عمل زیبایی عبارت هستند از:

نوع دستگاه‌های مورد استفاده برای ساکشن چربی

هرچه دستگاه پیشرفته‌تر باشد، هزینه ساکشن بیشتر خواهد بود.

روش آماده‌سازی چربی

روش‌های مختلف آماده‌سازی چربی، هزینه‌های متفاوتی دارند. آماده‌سازی به روش نانوفت گران‌تر از روش میکروفت است.

ناحیه‌ای که قرار است چربی به آن‌جا تزریق شود.

هر چه حجم ناحیه بزرگ‌تر باشد، چربی بیشتری نیاز دارد. از سوی دیگر، تزریق چربی به برخی نواحی مانند زیر چشم، عملی حساس‌تر است.

هزینه آزمایشات پزشکی قبل از عمل

یک آزمایش خون قبل از عمل لازم است تا مراجعه‌کننده از نظر فاکتورهای خونی بررسی و برای عمل تایید شود.

داروهای مصرفی برای بعد از عمل

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

فریز یا منجمدسازی چربی اضافی

در زمان استخراج، پزشک حجم چربی بیشتری را برمی‌دارد. بعد از تزریق، مقدار اضافی فریز می‌شود تا در صورت نیاز به تجدید تزریق، نیازی به ساکشن مجدد نباشد. هزینه فریز و نگهداری چربی اضافه از مراجعه‌کننده گرفته می‌شود.

هزینه‌های جانبی

هزینه‌هایی مانند ملحفه یک‌بار مصرف، کاور مو، بی‌حس‌کننده و… جزء هزینه‌های کلینیک زیبایی هستند و در فاکتور نهایی لحاظ می‌شوند.

جمع‌بندی

از فیلرها یا پرکننده‌های مختلفی برای حجم‌دهی، زاویه‌سازی، رفع چین و چروک و از بین بردن گودی و خط لبخند در صورت استفاده می‌شود. چربی که از بدن خود فرد استخراج و سپس تصفیه و آماده‌سازی می‌شود، یکی از این فیلرها است. به این عمل غیرتهاجمی، تزریق چربی صورت گفته می‌شود که در صورت مراقبت درست و اصلاح سبک زندگی و تغذیه، نتیجه‌ای مادام العمر دارد. به ‌طور کلی عمل تزریق چربی به هر ناحیه از بدن، از جمله صورت، دارای سه مرحله اصلی است که در این مقاله، بیان شدند. درباره مزایا و هزینه‌های عمل تزریق چربی نیز صحبت کردیم. در تعیین هزینه این عمل، فاکتورهای مختلفی مانند نحوه ساکشن چربی، نحوه آماده‌سازی آن، تعداد جلسات و دستمزد جراح زیبایی یا پزشک متخصص دخیل هستند.

وبلاگ ما

قبلی
بعدی