روش ‌های نوین جوانسازی پوست – بررسی 5 روش جدید

در این مقاله مطالعه می کنید:

جوانسازی صورت از دیرباز به عنوان امری بسیار ضروری تلقی می‌شده است. آثار و نشانه‌های به جا مانده از اقوام باستانی مختلف، به خوبی اهمیت این موضوع را حتی برای گذشتگان نشان می‌دهند. پوست به دلایل متعددی همچون افزایش سن، آب‌و‌هوا، عادت‌های ناسالم و غیره شفافیت خود را از دست خواهد داد و پیر می‌شود. هنوز راه قطعی برای درمان پیری پوست وجود ندارد. اما می‌توان با استفاده از برخی روش‌ های نوین جوانسازی پوست صورت تا حدود زیادی زیبایی و شفافیت را به آن بازگرداند. در ادامه به معرفی این روش‌ها و کاربرد و مزایای هر کدام می‌پردازیم.

روش ‌های نوین جوانسازی پوست

آشنایی با روش‌ های نوین جوانسازی پوست

برای جوانسازی صورت و زیبایی پوست می‌توان یکی از روش‌های زیر را انتخاب کرد.

1. هایفوتراپی (HIFU)

یکی از روش‌ های نوین جوانسازی پوست صورت، هایفوتراپی نام دارد که مخفف (HIFU=High-intensity focused ultrasound) است. هایفوتراپی به معنی استفاده از امواج فراصوت به صورت متمرکز با شدت بالا است. از این روش جوانسازی برای کشیدن پوست یا همان لیفت استفاده می‌شود که جایگزین مناسبی برای جراحی به شمار می‌رود. امواج فراصوت باعث می‌شوند که تولید کلاژن در پوست افزایش پیدا کند و بافت پوست محکم‌تر شود.

دستگاه هایفوتراپی لایه‌های زیرین پوست را مورد هدف قرار می‌دهد و با تاباندن امواج فراصوت یا اولتراسونی باعث گرم شدن بافت پوست می‌گردد. زمانی که دمای بافت پوست به میزان معینی بالا رود، سلول‌های پوست برای مقابله با این آسیب، به تولید کلاژن روی می‌آورند. از آنجایی که امواج فراصوت در لایه‌های زیرین پوست متمرکز می‌شوند، به سطح پوست آسیبی وارد نخواهد شد.

کاربردهای هایفوتراپی

روش هایفوتراپی برای کشیدن و لیفت پوست صورت و گردن، کاهش چین و چروک، لیفت گونه‌ها، ابروها، پلک‌ها و قفسه سینه استفاده می‌شود.

مزایای روش هایفوتراپی

مهمترین مزیت هایفوتراپی این است که نسبت به جراحی‌های مختلف برای کشیدن پوست (Face Lifting) عوارض احتمالی و از همه مهمتر هزینه کمتری دارد. همچنین نسبت به این تکنیک جراحی، نتیجه مطمئن‌تر و سریع‌تری به همراه خواهد داشت.

2. روش آر اف فرکشنال (Fractional RF)

یکی دیگر از روش ‌های نوین جوانسازی پوست آر اف فرکشنال نام دارد که روشی ایمن با اثرگذاری بالا و ایده‌آل برای ضد پیری و جوانسازی است. مکانیسم اثر آر اف فرکشنال در کل مشابه هایفوتراپی با افزایش دمای پوست، حرارت و تحریک تولید کلاژن همراه خواهد بود. اما در این روش از نیدل و سوزن‌های بسیار نازک از روکش طلا استفاده می‌شود که به آرامی پوست را سوراخ می‌کنند و انرژی امواج رادیویی (RF) را به بافت‌های زیرین می‌رسانند. این فرآیند که با افزایش دما همراه است، منجر به بهبود وضعیت پوست می‌شود. ‌

کاربردهای آر اف فرکشنال

این روش نیز کاربردهای مختلفی دارد. از مهمترین آنها می‌توان به از بین بردن جای آکنه، جوش، آثار زخم، دانه آبله مرغان، از بین بردن چین و چروک و ترمیم حفره‌ها و سوراخ‌های قابل مشاهده و بزرگ روی پوست اشاره کرد.

مزایای آر اف فرکشنال

این روش نیز مزایایی دارد، مثلاً اینکه عوارض جانبی و درد آن بسیار کم است. مدت زمان بهبودی آن نسبت به لیزر فرکشنال نیز کمتر گزارش می‌شود.

بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران کدام است

برای کاشت ابرو باید به یک کلینیک معتبر و یک پزشک متخصص و باتجربه مراجعه کنید. در ادامه، به شما کمک می‌کنیم تا بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران را یابید.

3. روش میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از دیگر روش‌ های نوین جوانسازی پوست صورت است. در این روش با استفاده از سوزن‌ها یا همان نیدل‌های بسیار ریز، روی سطح پوست زخم‌های ریزی ایجاد می‌شود. این زخم‌ها که منجر به تحریک کلاژن خواهند شد، باعث سالم‌تر و قوی‌تر شدن پوست می‌شوند.

این روش در کنار کاربردها و مزایای بی‌شماری که دارد، ممکن است با یک عیب همراه باشد. آن عیب این است که نسبت به روش‌های دیگر جوانسازی، با درد و قرمزی پوست همراه خواهد بود‌. همچنین در این روش به دلیل ایجاد حفره‌های ریز، عوامل بیماری‌زا مثل ویروس‌ها و باکتری‌ها فرصتی برای ورود به بدن پیدا می‌کنند و ممکن است منجر به عفونت شوند. البته با استفاده از افراد متخصص جوانسازی و مراجعه به یک کلینیک زیبایی معتبر، نظیر کلینیک زیبایی گیتا تا حدود بسیار زیادی جلوی این موارد گرفته می‌شود.

کاربردهای میکرونیدلینگ

از این روش برای ترمیم مشکلات پوستی نظیر آکنه و جای جوش، ترک‌های پوستی، آفتاب سوختگی، چین و چروک، زخم‌ها، لکه‌های پوستی و همچنین رفع ریزش مو استفاده می‌شود.

مزایای میکرونیدلینگ

از مهم‌ترین مزایای روش میکرونیدلینگ، ارزان‌تر بودن این روش نسبت به سایر روش‌های جوانسازی نظیر لیزر است. البته این روش برای افرادی که پوست تیره‌تری دارند، مناسب‌تر است و عملکرد بهتری نشان می‌دهد. یکی دیگر از مزایای روش میکرونیدلینگ، وجود کیت‌های خانگی میکرونیدلینگ است که برای استفاده بهتر توسط خود افراد و در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

4. روش کربوکسی تراپی

روش کربوکسی تراپی از دیگر روش ‌های نوین جوانسازی پوست صورت به شمار می‌رود که کاملا غیر تهاجمی است و بدون نیاز به عمل جراحی انجام می‌شود. عملکرد این روش به این صورت است که با استفاده از یک دستگاه مخصوص، دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می‌شود. در این حالت، بدن برای مقابله با این آسیب، فرآیند اکسیژن رسانی را به آن نقطه از پوست افزایش می‌دهد و به میزان زیادی باعث از بین رفتن علایم پیری پوست می‌شود.

کاربردهای روش کربوکسی تراپی

روش کربوکسی تراپی یکی از روش‌های پرطرفدار برای جوانسازی به شمار می‌رود و کاربرد‌هایی همچون درمان ترک‌های پوستی، سلولیت، از بین بردن چین و چروک و رفع گودی زیر چشم دارد.

مزایای روش کربوکسی تراپی

یکی از مزیت‌های روش کربوکسی تراپی این است که تقریباً بدون هیچ عوارضی و امن است. همچنین قابلیت استفاده در بیشتر بخش‌های بدن از جمله صورت، دست، پلک، باسن و غیره را دارد. مدت زمان برای هر جلسه کربوکسی تراپی بین 15 الی 30 دقیقه است.

عوارض کاشت ابرو – هر آنچه باید درباره عوارض کاشت ابرو بدانید

یکی از ماندگارترین، کم عارضه‌ترین و بهترین روش‌های زیباسازی ابروها، کاشت ابرو است. این روش، عوارضی هم دارد. در این مقاله، به بررسی عوارض کاشت ابرو پرداخته‌ایم

5. روش استفاده از ماسک ال ای دی (LED)

روش ‌های نوین جوانسازی پوست صورت، بسیار متنوع و زیاد هستند. یکی از جدیدترین و مهمترین آنها استفاده از ماسک‌های ال ای دی برای ترمیم آسیب‌های پوستی است. این ماسک‌ها در طیف‌های مختلف نوری عرضه می‌شوند و هر طیف رنگ، اثرات ویژه‌ای روی پوست خواهد گذاشت. به عنوان مثال، ماسک ال ای دی با نور قرمز روی تحریک تولید کلاژن و گردش خون اثر می‌گذارد که کاهش اثرات چین و چروک پوست را به همراه دارد. در صورتی که افراد از این ماسک‌ها در منزل استفاده می‌کنند، حتماً باید پوست صورت کاملا تمیز باشد. پوست آلوده یا دارای آرایش می‌تواند جلوی توزیع مناسب نور روی سطح پوست را بگیرد.

کاربردهای ماسک ال ای دی

از مهم‌ترین کاربردهای ماسک ال ای دی که یکی از روش‌های نوین جوانسازی صورت است، می‌توان به افزایش گردش خون در پوست، کلاژن سازی پوست و کاهش چین و چروک پوست اشاره کرد.

مزایای ماسک ال ای دی

مهم‌ترین مزیت روش ماسک ال ای دی این است که امکان استفاده از آن در منزل وجود دارد. این روش دارای کاربردهای گسترده‌ای است و در طیف‌های نوری مختلف برای ترمیم آسیب‌‌های مختلف پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این روش برای پیشگیری از انواع آسیب‌های پوستی هم استفاده می‌شود.

آشنایی با روش‌ های نوین جوانسازی پوست

جمع‌بندی

روش‌های ضد پیری برای افزایش شادابی پوست بسیار زیاد هستند. استفاده از روش‌های غیر تهاجمی برای مواردی که پوست آسیب خیلی زیادی ندیده، بهتر است. برای گرفتن نتیجه بهتر، انجام مشاوره با متخصص پوست و مو و متخصص زیبایی یا مراجعه به کلینیک‌های زیبای معتبر نظیر کلینیک زیبایی گیتا توصیه می‌گردد. این افراد با توجه به تیپ پوستی و میزان آسیب‌ها، بهترین روش ‌های نوین جوانسازی پوست صورت را به مراجعه‌کنندگان خود ارائه می‌دهند.

منابع: cream-goji، femina

وبلاگ ما

قبلی
بعدی