روشهای درمانی جوانسازی پوست صورت چیست؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

با بالا رفتن سن، اجزای تشکیل‌دهنده پوست شروع به تحلیل رفتن می‌کنند. پروتئین‌های الاستین و کلاژن که بصورت مستقیم بر زیبایی و جوانی پوست تاثیر می‌گذارند، از جمله این اجزا هستند. آلودگی هوا، ورزش نکردن، سیگار کشیدن، تغذیه نامناسب و قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر خورشید در کنار سن بالا به تحلیل رفتن و تخریب پوست کمک می‌کنند. به مرور زمان، لایه‌های سطحی پوست نازک می‌شوند و بافت پیوندی ضعیف خواهد شد. همین امر هم آثار پیری را روی پوست نشان می‌دهد. البته با پیشرفت علم پزشکی راه‌های بسیار زیادی برای جوانسازی پوست صورت در اختیار مردم قرار گرفته‌شده است.

هر روشی، در صورتی که متناسب با شرایط مراجعه‌کننده و همچنین میزان آسیب پوستی او انتخاب شود، می‌تواند یک روش درمانی مناسب برای مقابله با پیری پوست باشد. در ادامه تعدادی از بهترین روش‌های درمانی برای زیبایی پوست صورت معرفی شده‌اند.

روش‌های درمانی جوانسازی پوست صورت چیست؟

پنج روش درمانی جوانسازی پوست صورت

در ادامه پنج روش از بهترین روش‌های جوانسازی و زیبایی پوست صورت بررسی شده‌اند.

پوستی جوان با لیزر اندولیفت (Andolift Laser)

لیزر اندولیفت یکی از روش‌های جدید جوانسازی پوست صورت به شمار می‌رود. در این روش که کاملاً هم کم تهاجمی است، فیبرهای نازکی وارد لایه‌های عمیق پوست می‌شوند. این فیبرها با استفاده از اشعه لیزر مادون قرمز یا همان فروسرخ به تحریک کلاژن‌سازی پوست می‌انجامند و همچنین تجمعات اضافه چربی را هم ذوب می‌کنند. بنابراین با استفاده از این روش، افتادگی و شل شدگی پوست کم می‌شود و پوست حالت سفتی به خود می‌گیرد. از روش لیزر اندولیفت برای افزایش قوام و سفتی پوست گردن، زاویه سازی فک و صورت، کاهش چین و چروک عمقی، کاهش خطوط خنده، کاهش چربی‌های موضعی به‌خصوص در ناحیه غبغب می‌توان استفاده کرد.

میکرودرم ابریژن روشی برای جوانسازی پوست (Microdermabrasion)

یکی از روش‌های لایه‌برداری و جوانسازی پوست صورت، با کمک دستگاه میکرودرم ابریژن است. در این روش، متخصص پوست یا تکنسین کار با دستگاه، کریستال‌های کوچکی را به صورت دورانی روی پوست صورت مالش می‌دهد. این کار، لایه‌برداری پوست را به همراه دارد. روش میکرودرم ابریژن هیچ‌گونه عوارضی ندارد و برای هر نوع پوستی، مناسب و ایمن به شمار می‌رود. این روش همچنین برای ترمیم انواع لکه‌های پوستی صورت و بدن، ترمیم زخم‌ها، بافت غیر طبیعی پوست صورت و بدن، سرطان پوست یا ملانوما، جای جوش و همچنین آثار پیری بسیار موثر است.

لازم به ذکر است که میکرودرم ابریژن نوعی دیگری از روش درمانی درم ابریژن به شمار می‌رود که نسبت به آن، عوارض بسیار کمتری دارد. بعد از انجام میکرودرم ابریژن، ممکن است مدت زمان کوتاهی فرد عوارضی همچون قرمز شدن پوست، کبودی، ورم و احساس سوزش را تجربه کند.

از بین بردن موهای زائد برای همیشه

رهایی از شر موهای زائد به مهمترین دغدغه بسیاری از افراد به‌خصوص بانوان تبدیل‌شده است. بنابراین در این مقاله، برخی از روش‌های حذف موهای زائد را معرفی می‌کنیم.

روش درم ابریژن برای جوانسازی پوست صورت (Derambrasion)

درم ابریژن یکی از روش‌های درمانی جوانسازی پوست صورت به شمار می‌رود. در این روش، از ابزاری استفاده می‌شود که دارای یک بخش چرخنده در قسمت انتهایی آن است. قسمت‌های چرخنده روی پوست صورت به حرکت در می‌آیند و لایه‌های سطحی پوست برداشته می‌شوند. این روش درمانی برای درمان جراحات عمیق پوستی، آسیب‌ها، درمان آفتاب سوختگی، از بین بردن اثر خالکوبی و چین و چروک کاربرد دارد.

روش درمانی و جوانسازی درم ابریژن متأسفانه برای هر نوع پوستی قابل انجام نیست و تنها مناسب افراد خاصی است. این روش همچنین عوارضی همچون ایجاد حالتی شبیه جای جوش، ایجاد حفره روی پوست، عفونت و زخم را به همراه دارد. مهم‌ترین کاربرد روش درم ابریژن، برای از بین بردن تاتو و خالکوبی است. همچنین جراحات عمیق یا ماندگار نیز با این روش قابل درمان هستند.

لایه‌برداری شیمیایی برای جوانسازی (Chemical Peels)

روش درمانی مزوتراپی (Mezotherapy)

مزوتراپی نیز یکی دیگر از روش‌های درمانی رایج جوانسازی پوست صورت به شمار می‌رود. در این روش از ترکیبات فعال استفاده می‌کنند. مشابه بسیاری از روش‌های دیگر، این ترکیبات فعال توسط نیدل‌های بسیار ریز و باریک به پوست تزریق می‌شوند. ترکیبات مورد استفاده در مزوتراپی برای اهداف مختلفی استفاده خواهند شد. به عنوان مثال، برای جوانسازی پوست و همچنین ترمیم بسیاری از آسیب‌های پوستی، از ترکیبات فعالی همچون پپتیدها، آمینواسیدها، نوکلئیک اسیدها، فاکتورهای رشد، ویتامین‌ها و هیالورونیک اسید استفاده می‌شود.

این ترکیبات فعال تولید کلاژن را در پوست تحریک می‌کنند و منجر به جوانسازی و افزایش مقاومت پوست می‌شوند. مهمترین ترکیب فعال، اسید هیالورونیک اسید است که با جذب بیشتر آب، ظاهر پوست را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. از مهمترین مزایای مزوتراپی و فواید آن می‌توان به جوانسازی پوست، از بین بردن لکه‌های پوستی و همچنین ضدپیری اشاره کرد. ممکن است قبل از انجام مزوتراپی از مراجعه‌کننده خواسته شود تا یکسری آزمایشات را انجام دهد. برای مشاوره بهتر و دریافت بهترین روش، توصیه می‌شود از مشاورین کلینیک زیبایی گیتا راهنمایی بگیرید.

لایه‌برداری شیمیایی برای جوانسازی (Chemical Peels)

در روش لایه‌برداری شیمیایی، برای جوانسازی پوست صورت از اسید استفاده می‌کنند که سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد. در صورتی که سلول‌های مرده سطح پوست برداشته شوند به پوست این اجازه داده خواهد شد که سلول‌های جدیدتری بسازد. بنابراین پوست ظاهری شاداب‌تر و جوان‌تر می‌گیرد.

لایه‌برداری شیمیایی با توجه به نیاز مراجعه‌کننده در غلظت‌های متفاوتی انجام خواهد شد. غلظت‌های پایین معمولاً بدون نیاز به نسخه تهیه می‌شوند. اما برای غلظت‌های بالاتر، نسخه متخصص پوست و مو الزامی خواهد بود. این روش مناسب افرادی است که نمی‌توانند از روش‌های فیزیکی لایه‌برداری مانند درم ابریژن استفاده کنند. مهم‌ترین مزیت لایه‌برداری شیمیایی این است که امکان انجام آن در منزل البته با غلظت پایین، وجود دارد. همچنین این روش نسبت به سایر روش‌های جوانسازی پوست، صورت ارزان‌تر است. اسیدهایی که برای لایه‌برداری شیمیایی استفاده می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

آلفاهیدروکسی اسیدها (AHA)

این اسیدها معمولاً از میوه‌ها به دست می‌آیند، اما در آزمایشگاه هم نیز قابل تولید هستند. لاکتیک اسید، سیتریک اسید و مالیک اسید نمونه‌هایی از این اسیدها هستند که قابلیت حل شدن در آب دارند و به تقویت بافت پوست کمک می‌کنند.

بتا هیدروکسی اسیدها (BHA)

این اسیدها در واقع محلول در چربی هستند و برای پر کردن حفره‌های موجود روی سطح پوست استفاده می‌شوند. سالیسیلیک اسیدها بهترین نوع بتا هیدروکسی اسیدها به شمار می‌روند.

پلی هیدروکسی اسید ها (PHA)

این اسیدها در واقع شبیه آلفا هیدروکسی اسید‌ها هستند، اما اندازه بزرگتری دارند. بنابراین به بخش‌‌های عمقی نفوذ پیدا نمی‌کنند. بیشترین کاربرد آنها برای ترمیم آسیب‌های روی پوست است.

بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران کدام است

برای کاشت ابرو باید به یک کلینیک معتبر و یک پزشک متخصص و باتجربه مراجعه کنید. در ادامه، به شما کمک می‌کنیم تا بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران را یابید.

جمع‌بندی

گاهی لازم است که برای جوانسازی پوست صورت و ترمیم آسیب‌های جدی پوستی از قبیل چین و چروک، زخم، جای جوش و لک به سراغ روش‌های تخصصی که در کلینیک‌ زیبایی ارائه می‌شوند، برویم. روش‌هایی همچون لایه‌برداری شیمیایی با غلظت بالا، میکرودرم ابریژن، درم ابریژن، اندولیفت و مزوتراپی می‌بایست توسط متخصص پوست و مو و در کلینیک‌های معتبری همچون کلینیک تخصصی گیتا انجام شوند. این روش‌های جوانسازی تاثیر‌گذاری بسیار بالایی روی پوست به خصوص پوست صورت و مقابله با پیری دارند. در نتیجه، جوانی و شادابی را به مراجعه‌کنندگان هدیه می‌دهند.

وبلاگ ما

قبلی
بعدی