6 عامل هزینه کاشت ابرو

در این مقاله مطالعه می کنید:

ابروها نقش اساسی در ترسیم ویژگی‌های صورت ما دارند. کاشت ابرو نه تنها در زمان نازک شدن ابروها، بلکه برای پوشاندن جای زخم برای مردان و زنان نیز ایده‌آل خواهد بود. به همین دلیل، کاشت ابرو در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با این‌ حال، در مورد کاشت ابرو سوالاتی وجود دارد که یکی از آن‌ها، هزینه این روش است. با کلینیک گیتا همراه باشید تا 6 عامل هزینه کاشت ابرو را به شما کاربران گرامی معرفی کنیم.

6 عامل هزینه کاشت ابرو

آشنایی با کاشت ابرو

آیا می‌دانستید که ظاهر شما تا حد زیادی به چگونگی ابروهای شما بستگی دارد؟. اگر از ابروهای خود رضایت کامل ندارید، کاشت ابرو می‌تواند راه‌حل خوبی برای بهبود آنها باشد. ابروها تأثیر زیادی روی ظاهر شما دارند. درست است که ابروها تنها قسمت کوچکی از صورت به نظر می‌رسند، اما بخش مهمی از آن هستند. بسیاری از خانم‌ها ابروهای خود را با مداد پر می‌کنند. این کار را می‌توان برای تغییر شکل یا پرتر نشان دادن ابرو انجام داد. اما کاشت ابرو می‌تواند گزینه‌ای طبیعی و دائمی برای این کار باشد.

تعداد زیادی از افراد مشهور ایرانی نیز گزینه کاشت ابرو را انتخاب می‌کنند. پزشک در روش کاشت ابرو ابتدا فولیکول‌های مو را از ناحیه اهداکننده فرد (معمولاً پشت سر) برداشت خواهد کرد. سپس این واحدهای فولیکولی را به ابروی فرد پیوند می‌زند. اما هزینه انجام کاشت ابرو می‌تواند بسته به عوامل مختلف، بسیار متفاوت باشد. ادامه مطلب را بخوانید تا عوامل موثر بر تعیین قیمت کاشت ابرو را بدانید.

6 عامل هزینه کاشت ابرو

عواملی که در تعیین کل هزینه عمل کاشت ابرو باید در نظر گرفته شوند، به شرح زیر هستند.

  • نوع پیوند ابرو: استخراج واحد فولیکولی (FUE) یا پیوند واحد فولیکولی (FUT)
  • پزشک جراح کاشت ابرو: آموزش، تجربه و تخصص او.
  • هزینه‌های مشاوره کاشت ابرو: ممکن است از هزینه‌های نهایی کاشت ابرو کسر شود.
  • تعداد گرافت‌های مورد نیاز: هر چه تعداد گرافت بیشتر باشد، هزینه کاشت نیز بیشتر می‌شود.
  • مکان کلینیک و تجهیزات: هزینه‌های ارائه‌دهنده کاشت ابرو بر اساس منطقه کلینیک، متفاوت است.
  • سایر موارد: هزینه‌های رفت و آمد، پیگیری، مرخصی، ریکاوری و غیره.

1. نوع پیوند ابرو - اولین عامل هزینه کاشت ابرو

کاشت ابرو معمولاً به دو روش استخراج واحد فولیکولی (FUE) یا پیوند واحد فولیکولی (FUT) انجام خواهد گرفت. روشی که موهای اهداکننده از پوست سر شما برداشته می‌شوند، عامل تفاوت بین روش FUE و FUT هستند. هنگامی‌که موهای اهداکننده با استفاده از FUT برداشته می‌شوند، یک جای زخم طولی بسیار کوچک به جای می‌گذارند. اما وقتی فولیکول‌های اهداکننده با استفاده از روش FUE برداشته می‌شوند، لکه‌های کوچکی به جا می‌مانند.

بهتر است با یک متخصص کاشت ابرو صحبت کنید تا بفهمید کدام روش برای شما بهترین خواهد بود. این دو روش، وضعیت پوست سر شما و همچنین تراکم و کیفیت ابروهای شما را مشخص خواهند کرد. بهترین روش استخراج برای شما پس از بررسی نسبت اهداکننده به گیرنده توسط متخصص و انجام چند آزمایش لازم، مشخص می‌شود.

این عامل هزینه کاشت ابرو از طریق این دو روش  تفاوت بسیار زیادی ندارد. اما روش FUT تا حدودی ارزان‌تر از دیگری خواهد بود. زیرا مدت زمان عمل در روش FUE با توجه به استخراج تک تک موها، کمی بیشتر از دیگری است.

بیشتر بخوانید: لیزر بیکینی قبل و بعد

2. پزشک جراح کاشت ابرو - تأثیر گذارترین عامل هزینه کاشت ابرو

کاشت ابرو، تکنیکی است که نیاز به تجربه و توانایی بالایی از سوی پزشک دارد. درنتیجه جراح ماهرتر و بادانش‌تر، مطمئناً هزینه‌های بیشتری را نسبت به دیگران دریافت خواهد کرد. یک جراح باتجربه، نحوه استفاده از ابزارهای جراحی و نحوه ایجاد خط ابروی عالی به وسیله فولیکول‌های کاشت را می‌داند.

اگر یک جراح بیش از 5 سال سابقه کاشت ابرو داشته باشد، عمل‌های کاشت ابروی زیادی را انجام داده است. در نتیجه، این امر باعث ارتقای توانایی‌ها و میزان دستمزد او خواهد شد. این تجربه زیاد به جراح در مدیریت موارد پیچیده و دستیابی به نتایج بهتر، کمک زیادی می‌کند.

بنابراین یک جراح کاشت ابرو بسیار ماهر و حرفه‌ای می‌تواند بهترین نتایج را برای شما تضمین کند، اما بعنوان عامل هزینه کاشت ابرو هم نقش بسزایی خواهد داشت. قبل از تصمیم‌گیری برای کاشت ابرو، باید نقش پزشک انجام‌دهنده عمل را در تعیین قیمت، از همه عوامل بیشتر بدانید.

3. هزینه‌های مشاوره کاشت ابرو

برخی کلینیک‌ها از تسهیلات مشاوره اولیه رایگان برخوردار هستند. اما برخی دیگر به دلیل داشتن مراجعه‌کننده زیاد، از ارائه چنین خدماتی معذور خواهند بود. البته برخی از کلینیک‌ها وقتی عمل کاشت ابرو را برای فرد انجام می‌دهند، هزینه مشاوره اولیه را از هزینه‌های نهایی وی کم خواهند کرد.

جلسه اولیه برای بررسی وضعیت منحصر به فرد پوست و مو شما، بسیار ضروری خواهد بود. پزشک جراح کاشت ابرو در این مرحله می‌تواند روش کاشت ابرو و الزامات دیگر را در مشورت با شما تعیین کند.

4. تعداد گرافت‌های مورد نیاز - موضوع اساسی عامل هزینه کاشت ابرو

تعداد گرافت‌ها بر یک عامل هزینه کاشت ابرو  و تأثیر می‌باشد. درجه طاسی، تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای پوشاندن ناحیه طاسی و نوع پیوند مو لازم را تعیین می‌کند. هنگامی‌ که مشاوره اولیه خود را انجام می‌دهید، جراح کاشت به شما خواهد گفت که ابروهای شما به چه تعداد گرافت نیاز دارند. هر چه مناطق طاسی ابرو بیشتری داشته باشید، به پیوندهای بیشتری نیاز خواهید داشت. باید توجه داشته باشید که افزایش تعداد گرافت، تنها برای رسیدن به هدف بهتر در جراحی کاشت ابرو انجام می‌شود.

در دسترس بودن ناحیه اهداکننده برای پیوند نیز در تعیین هزینه‌ موثر است. فولیکول‌های موی مورد نیاز برای جراحی کاشت ابرو معمولاً از پشت سر خود فرد برداشته می‌شوند. اگر فولیکول‌های موی سالم کافی در پشت سر خود ندارید، پزشک می‌تواند آن‌ها را از سایر قسمت‌های بدن شما خارج کند. این نواحی برای مردان شامل قفسه سینه یا ریش هم می‌شوند. برداشتن مو از این قسمت‌های بدن، دشوار و زمان‌بر است و درنتیجه هزینه انجام کاشت ابرو بالاتر خواهد رفت.

5. مکان کلینیک

مکان هر کلینیک می‌تواند عاملی تعیین‌کننده در قیمت کاشت ابرو و سایر خدمات آن باشد. یک کلینیک مجهز به کادر پزشکی کاربلد در مناطق مرکزی و شمالی شهر، از شهرت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. چنین کلینیکی می‌تواند مقصدی برای افراد مختلف خواهان کاشت ابرو از سراسر کشور و حتی منطقه باشد. بنابراین مکان کلینیک و تجهیزات و خدمات آن نقش مهمی در تعیین هزینه نهایی کاشت ابرو خواهد داشت.

6. سایر عوامل

موارد ذکرشده در بالا به طور مستقیم عامل هزینه کاشت ابرو و تعیین قیمت این خدمت موثر هستند. اما علاوه بر آن‌ها باید برای سایر عوامل پیش‌بینی‌نشده و غیرمستقیم هم سهمی را در نظر گرفت. عواملی مانند هزینه‌های رفت و آمد (مخصوصاً از یک شهر به شهری دیگر)، پیگیری و مراجعات بعدی به کلینیک، مرخصی از کار، ریکاوری و داروهای احتمالی و غیره. چنین عواملی معمولاً سهم کمتری در هزینه‌ها دارند، اما در هر حال باید آن‌ها را هم به فهرست هزینه‌ها اضافه کرد.

عامل هزینه کاشت ابرو

جمع‌بندی

در این مطلب به طور کامل به بررسی 6 عامل هزینه کاشت ابرو و عوامل موثر بر آن پرداختیم. مهم‌ترین این عوامل را می‌توان دستمزد پزشک و کلینیک دانست. البته نباید کار باکیفیت را قربانی مقداری صرفه‌جویی مالی کرد. چون این عمل روی حساس‌ترین جای بدن یعنی صورت شما انجام می‌شود. هرگز کار زیبایی صورت خود را به افراد غیر ماهر و کلینیک‌های بدون مجوز نسپارید. چراکه ممکن است با عواقب ناگواری روبه‌رو شوید.

وبلاگ ما

قبلی
بعدی