بررسی دستگاه لیزر جنتلمکس پرو – مزایا معایب

در این مقاله مطالعه می کنید:

می‌خواهید از شر موهای زائد خود خلاص شوید اما از لیزر و لیزردرمانی وحشت دارید؟ نمی‌دانید زیر دستگاه لیزر چه اتفاقی برایتان می‌افتد؟ فکر می‌کنید با لغزش دستگاه، ممکن است پوست شما بسوزد؟. ما برای راحتی خیال شما، دستگاه جنتلمکس پرو را معرفی می‌کنیم. با ما تا پایان مقاله همراه باشید و به‌دقت توضیحات ما را مطالعه کنید. به شما قول می‌دهیم که تمام ترستان از بین می‌رود و با خیالی آسوده بدن خود را با این دستگاه، لیزر خواهید کرد.

بررسی دستگاه لیزر جنتلمکس پرو - مزایا معایب

آشنایی با دستگاه جنتلمکس پرو

این دستگاه یکی از جدیدترین و مؤثرین دستگاه‌های لیزر است. از آن می‌توان برای از بین ‌بردن موهای زائد بدن، لکه‌های پوستی ناشی از آفتاب و افزایش سن، واریس و قرمزی ناخواسته بر روی پوست صورت استفاده کرد. شرکت کندلا این دستگاه لیزر را تولید کرده است. این دستگاه از دو طول موج متفاوت استفاده می‌کند. در نتیجه برای انواع پوست، مناسب است. در این دستگاه از خنک‌کننده‌ها استفاده می‌شود تا عملیات لیزر، درد کمتری داشته باشد.

تکنولوژی غیر سایشی دستگاه لیزر جنتلمکس پرو

برخی از دستگاه‌های به‌روز لیزر از تکنولوژی غیر سایشی استفاده می‌کنند. دستگاه لیزر جنتلمکس پرو یکی از پیش‌گامان استفاده از این فناوری است. در این تکنیک به دستگاه لیزر اجازه داده می‌شود که به عمق پوست نفوذ کند، بی‌آنکه به سطح پوست آسیبی برساند. بسیاری از دستگاه‌ها فاقد این فناوری هستند. در نتیجه بعد از لیزر، بافت پوست بیمار ملتهب و پوسته‌پوسته می‌گردد.

مزایا و معایب دستگاه لیزر جنتلمکس پرو

مزایای این دستگاه عبارتند از:

  • از بین‌ بردن دائمی موهای زائد بدن
  • ایجاد پوستی نرم و شفاف
  • رفع مشکل موهایی که در پوست باسن و کمر فرو می‌روند.
  • سازگاری با انواع پوست
  • از بین ‌بردن موهای خاکستری و سفید و کمک به داشتن ظاهری جوان‌تر
  • در مقایسه با دستگاه‌های دیگر، درد کمتری دارد.
  • به نسبت درمان‌های مشابه، از خطر کم‌تری برخوردار است.
  • سرعت و دقت در انجام کار
  • کاهش رشد موهایی که رشد بیش از اندازه دارند.
  • کاهش تعداد جلسات درمانی به دلیل کارایی دستگاه
  • از نظر اقتصادی به‌صرفه می­باشد.
  • عوارض جانبی و احتمالی آن بسیار کم است.

از جمله معایب این دستگاه می‌توان به قیمت آن اشاره کرد که می‌تواند برای صاحبان کلینیک‌ها، حائز اهمیت باشد. قیمت دستگاه لیزر جنتلمکس پرو نسبت به دیگر دستگاه‌های مشابه، گران‌تر است و همچنین وزن سنگین‌تری در مقایسه با سایر مدل­ها دارد. به‌علاوه این دستگاه فاقد حافظه جانبی دیجیتال می­باشد.

بیشتر بخوانید: لیزر بیکینی قبل و بعد

کاربردهای دستگاه لیزر جنتلمکس پرو

  • حذف دائمی موهای زائد بدن
  • از بین‌ بردن قرمزی صورت که از مشکلات رگ‌های خونی ناشی می‌شود.
  • از بین بردن برآمدگی و برجستگی خطوط رگ‌های پا
  • درمان جوش صورت که با این دستگاه به‌ سرعت انجام خواهد شد.
  • لکه‌های قهوه‌ای در بدن و لکه‌هایی که منشأ آن‌ها قرار گرفتن طولانی‌مدت زیر آفتاب است، با این دستگاه ناپدید می‌شوند.
  • درمان واریس
  • جوانسازی پوست

تعجب نکنید از این ‌همه قابلیتی که این دستگاه لیزر دارد. شرکت کندلا، یکی از شرکت‌های پیش‌گام در حوزه ساخت دستگاه‌های لیزر است.

حذف موهای زائد بدن با دستگاه جنتلمکس پرو

بسیاری از دستگاه‌های لیزر، از تکنیک پالس قوی و شدید برای بین ‌بردن موهای زائد استفاده می‌کنند. وجود این تکنیک شرط لازم برای خلاصی از این دسته موها است، اما کافی نیست. این دستگاه با استفاده از دو طول موج متفاوت، پذیرای انواع پوست است.

در واقع این دستگاه لیزر، شدت تابش اشعه را طوری تنظیم می‌کند که به بافت پوست اطراف ناحیه موردنظر، آسیب نرسد. این دستگاه لیزر، ژل خنک‌کننده را چند ثانیه قبل از تابش اشعه، به پوست می‌پاشاند که باعث خنک شدن پوست می‌شود. بنابراین بعد از اصابت اشعه، درد و ناراحتی حاصل از گرما به آن آسیب نمی‌زند.

توجه داشته باشید که یکی از دغدغه‌های مراجعه‌کنندگان، از بین‌ رفتن موهای زائد نازک بدن آن­ها است. بسیاری از دستگاه‌های لیزر به‌ درستی این کار را انجام نمی‌دهند. اما با این دستگاه، درمان قطعی این نوع از موها هم اتفاق می‌افتد.

با این دستگاه لیزر می‌توانید موهای زائد پوست‌های برنزه را نیز از بین ببرید. این خبر بسیار خوبی برای اکثر افرادی است که در فصل بهار و تابستان می‌خواهند لیزر کنند.

مراقبت‌های قبل از لیزر با دستگاه جنتلمکس پرو

شش هفته قبل از انجام لیزر، موهای زائد بدن و صورت خود را با هیچ روشی از بین نبرید. در روز عمل لیزر، موهای زائد باید شیو شده باشد. در آن روز دوش بگیرید و پوست خود را خوب خشک کنید. قبل از انجام لیزر استفاده از مرطوب‌کننده یا هر ماده دیگری ممنوع است. اگر از دارویی خاص استفاده می‌کنید، به متخصص لیزر اطلاع دهید. همچنین اگر بیماری خاصی دارید، بهتر است با کلینیک در میان بگذارید.

مراقبت‌های بعد از لیزر با دستگاه جنتلمکس پرو

کارهای روزمره خود را بعد از انجام لیزردرمانی با این دستگاه، می‌توانید انجام دهید. انجام لیزر با این دستگاه هیچ وقفه‌ای در کارهای شما به وجود نمی‌آورد. اگر نواحی لیزرشده در معرض نور هستند، از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. اگر به مدت طولانی مجبور هستید زیر آفتاب بمانید، بدن خود را خوب بپوشانید. در صورت امکان از کرم‌های مراقبتی پوست استفاده کنید. مرطوب‌کننده پوست فراموش نشود.

آیا انجام لیزر با این دستگاه، درد دارد؟

ممکن است بعضی از بیماران دردهایی نظیر نیشگون یا  قلقلک را حس کنند. توجه داشته باشید که نیاز به مسکن‌های ضد درد قوی قبل و بعد از عمل نیست. بی‌هوشی عمومی بدن در هنگام لیزر انجام نمی‌شود. ممکن است برای راحتی خیال بیماران، از کرم‌های بی‌حس کننده موضعی استفاده شود. همان‌طور که گفتیم، این دستگاه لیزر از فناوری خنک‌کننده برخوردار است. این تکنیک علاوه بر این که درد را بسیار کاهش می‌دهد، مانع تغییر رنگ ناحیه لیزرشده نیز می‌شود.

عوارض انجام لیزر با این دستگاه

قرمزی و کمی تورم پوست از عوارض این دستگاه لیزر هستند. اما این عوارض، نشانه واکنش فولیکول‌های مو به درمان محسوب می‌شوند. در عرض چند ساعت، قرمزی پوست و تورم ناپدید خواهند شد. در غیر این صورت، باید با متخصص لیزر خود تماس بگیرید.

جوانسازی پوست با دستگاه لیزر جنتلمکس پرو

جوانسازی پوست با دستگاه لیزر جنتلمکس پرو

این دستگاه لیزر کمک می‌کند تا پوستی جوان داشته باشید. دستگاه لیزر اشعه را به پوست می‌تاباند و پوست نسبت به گرمای ایجادشده، واکنش نشان می‌دهد. در اثر این واکنش، کلاژن ساخته می‌شود. با ساخت کلاژن، خاصیت کشسانی پوست برمی‌گردد و پوست کشیده و جوان خواهد شد.

درمان رگ‌های واریس با دستگاه جنتلمکس پرو

برای درمان رگ‌های واریسی، دستگاه لیزر با اشعه قرمز یا مادون‌قرمز رگ‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد. رنگ‌های متفاوت، این امکان را برای دستگاه به وجود می‌آورند که تا اعماق پوست نفوذ کند. همچنین این تفاوت رنگ برای کسانی که رنگ پوست تیره‌ای دارند، مؤثر است. رگ‌ها این نورها را جذب می‌کنند، به همین دلیل کم‌کم از بین می‌روند. با اینکه نور از بافت‌های مختلف پوست گذر می‌کند، ولی به آن‌ها آسیبی نمی‌زند. بعد 3 تا 5 جلسه درمان، بسیاری از مشکلات حل می‌شوند.

جمع‌بندی

اگر ما را تا پایان این مطلب دنبال کرده باشید، حالا باید ترستان نسبت به دستگاه لیزر و عملکرد آن از بین رفته باشد. همراه جنتلمکس پرو با خیال راحت، از مزایای پوستی جوان و شفاف لذت ببرید. به شما توصیه می‌کنیم، برای انجام لیزر با دستگاه به کلینیک‌های معتبر مراجعه فرمایید. یک متخصص لیزر ماهر بدون کوچک‌ترین آسیبی، پوست شما را جذاب و رویایی می‌کند.

وبلاگ ما

قبلی
بعدی