8 روش جوانسازی پوست صورت

در این مقاله مطالعه می کنید:

آیا به دنبال پاک کردن اثرات سال‌های زندگی از چهره خود هستید؟. پس به صفحه درستی آمده‌اید، زیرا درمان‌های جوانسازی پوست می‌توانند به شما کمک کنند. اکثر ما پوست خود را به دلیل روتین‌های کاری پرمشغله و عادات ناسالم، از مراقبت‌های مورد نیاز آن محروم می‌کنیم. درمان‌های جوان سازی پوست صورت برای بازیابی درخشش طبیعی آن، حذف علائم پیری و هر نوع آسیب دیگری عالی هستند. در این مطلب به 8 روش جوانسازی پوست صورت و اثرات آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

8 روش جوانسازی پوست صورت

جوانسازی پوست صورت یعنی چه؟

پوست صورت شما با افزایش سن، نتایج سهل‌انگاری‌های سال‌های متمادی را بروز می‌دهد. سپری کردن روزها بدون ضد آفتاب و خوردن غذاهای ناسالم در قالب مشکلات پوستی مختلف ظاهر می‌شوند. از جمله آنها می‌توان به آکنه، لکه‌های خورشیدی، کک و مک، حلقه‌های سیاه، چین و چروک، خطوط ریز و غیره اشاره کرد.

حتی افزایش و کاهش وزن سریع نیز به این نوع مشکلات پوستی دامن می‌زنند. درمان‌های جوانسازی پوست به صورت شما حیات دوباره می‌بخشند و ظاهری جوان به آن می‌دهند. جوانسازی پوست را می‌توان از طریق تکنیک‌های مختلفی مثل لایه‌برداری شیمیایی یا حتی لیزر درمانی انجام داد. اما بازسازی پوست، رایج‌ترین روشی است که برای جوانسازی صورت استفاده می‌شود. این درمان می‌تواند جلوه‌ای جوان و صاف به پوست شما دهد.

انواع خاصی از درمان‌های جوانسازی پوست را می‌توان برای قسمت‌های مختلف بدن مانند دست‌ها یا گردن نیز استفاده کرد. اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از درمان‌های جوان سازی پوست صورت برای اصلاح چین‌وچروک‌ها و خطوط چهره خود استفاده کنند.

8 روش مختلف جوانسازی پوست صورت

اما چه روش‌های مختلفی را می‌توان برای جوان کردن پوست صورت به کار گرفت؟. در این بخش به این درمان‌های مورد استفاده در اکثر کلینیک‌های زیبایی معتبر اشاره خواهیم کرد.

1. لایه‌برداری شیمیایی

لایه‌برداری شیمیایی با فرمول‌های مختلف، می‌تواند برای بهبود ظاهر پوست آسیب دیده شما ارائه شود. در این درمان از مواد شیمیایی مختلفی مانند اسید تری کلرواستیک، اسید گلیکولیک، اسید سالیسیلیک و غیره استفاده می‌کنند. لایه‌برداری صورت با این مواد شیمیایی می‌تواند جای زخم‌های ناشی از آکنه را بهبود بخشد. همچنین عوارض پوست شما را به حداقل می‌رساند و روی لکه‌ها و چین و چروک‌های صورت اثری خنثی‌کننده خواهد گذاشت.

انجام لایه‌برداری شیمیایی موجب ایجاد اصطحکاک بین پوست شما و مواد شیمیایی می‌شود که منجر به لایه‌برداری اپیدرم شما خواهد شد. این روش قادر است تا تمام آلودگی‌ها و باکتری‌ها را از پوست پاک کند و سطح پوست شما را شفاف گرداند. دیدن نتایج فرآیند لایه‌برداری شیمیایی ممکن است چند هفته طول بکشد.

لایه‌برداری با اسید گلیکولیک

لایه‌برداری با اسید گلیکولیک می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از سطح و لایه‌های زیرین آن حذف کند. مولکول‌های کوچک اسید گلیکولیک به اعماق پوست شما نفوذ خواهند کرد و لیپیدهای پناه‌دهنده به سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند.

شدت لایه‌برداری را می‌توان با مقدار اسید گلیکولیک تنظیم کرد. اما مقدار آن باید مناسب و توسط متخصص پوست تعیین شود تا لایه‌بردار بتواند تا عمق مورد نیاز لایه‌های پوست شما نفوذ کند. با این روش می‌توان چربی بیش از حد فولیکول‌های مو را نیز از بین برد و احتمال بروز آکنه را به حداقل رساند. کنترل ملانین پوست صورت نیز یکی دیگر از مزایای به‌کارگیری این روش جوانسازی پوست صورت است.

جوانسازی پوست صورت یعنی چه؟

بیشتر بخوانید: مزوژل چیست؟

2. درم ابریژن

از دیگر روش‌های لایه‌برداری پوست صورت می‌توان به درم ابریژن اشاره کرد. درم ابریژن یک ابزار چرخشی برای برداشتن بالاترین لایه پوست است که بیشتر روی پوست صورت به کار می‌رود. این روش جوانسازی پوست موجب صاف و جوان به نظر رسیدن لایه‌های جدید پوست شما خواهد شد. درم ابریژن به عمق بافت‌های صورت شما می‌رود و مشکلات پوستی نظیر خطوط ریز، لکه‌های خورشیدی، اسکار آکنه و رنگ ناهموار پوست را ریشه‌کن می‌کند.

البته این یک روش کاملاً حرفه‌ای به شمار می‌رود و حتماً باید توسط متخصص پوست انجام شود. متخصص پوست قبل از انجام این روش درمانی برای شما بی‌حسی اعمال خواهد کرد تا دردی را احساس نکنید. بهبودی کامل بعد از انجام این روش، کمی زمان می‌برد. بنابراین پزشک از شما می‌خواهد تا بعد از عمل به خانه بروید و بایدها و نبایدهای خاصی را رعایت کنید. در واقع درم ابریژن یک نوع عمل سرپایی محسوب می‌شود.

3. لایه‌برداری با لیزر

درمان لایه‌برداری با لیزر، به دو انرژی اولیه نور و گرما برای برداشتن خارجی‌ترین لایه پوست و گرم کردن قسمت زیرین آن اتکا دارد. نور و گرما می‌توانند رشد فیبر کلاژن را تحریک کنند تا بافت پوست شما تقویت شود و یکنواخت‌تر به نظر برسد.

لایه‌برداری با لیزر هیچ‌گونه آسیبی به پوست صورت شما وارد نمی‌کند و بنابراین یک انتخاب عالی برای جوانسازی پوست در نواحی حساس به شمار می‌رود. روند بهبودی بعد از به ‌کارگیری این روش، تا حد زیادی به نوع لیزر مورد استفاده بستگی دارد. این بهبودی احتمال دارد تا چند روز یا چند هفته میسر شود.

روش های جوانسازی پوست صورت

4. میکرو درم ابریژن

متخصصان حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیر معمولاً روش‌های غیرتهاجمی جوانسازی پوست صورت را تجویز و توصیه می‌کنند. آن‌ها با معاینه و شناخت ویژگی‌های منحصر به فرد پوست صورت شما، اقدام به استفاده از روش‌های مختلف جوانسازی خواهند کرد. میکرو درم ابریژن یکی از این روش‌ها است که گاهی از سوی متخصصان پوست به افراد مختلف توصیه می‌شود.

در این روش، کریستال‌های مختلف و معمولاً از جنس آلومینیوم اکسید یا سدیم بیکربنات مورد استفاده قرار می‌گیرند. درمانگر هم‌زمان با حرکت دست و مالش، این کریستال‌های بسیار ظریف را روی پوست فرد قرار می‌دهد. این کریستال‌ها باعث جدا شدن سلول‌های مرده پوست می‌شوند که سپس توسط دستگاه از سر جای خود کنده و جمع‌آوری خواهند شد.

بیشتر بخوانید: مزوژل چیست؟

5. اولتراپی

اولتراپی می‌تواند در دستیابی به سفت شدن، استحکام و لیفتینگ پوست شما مؤثر باشد. در واقع اولتراپی یک روش غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست در نواحی مختلفی مانند گردن، چانه و ابرو محسوب می‌شود. درمانگر هنگام انجام اولتراپی به نفوذ دادن امواج صوتی به عمق پوست شما می‌پردازد. این کار باعث انقباض عضلات صورت می‌شود که در نهایت به یک سطح پوستی سفت و بدون چین و چروک منجر خواهد شد.

6. جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت برای از بین بردن علائم افزایش سن در صورت و گردن، یکی از محبوب‌ترین روش‌ها به شمار می‌رود. افراد دارای افتادگی یا چین و چروک روی پوست صورت خود می‌توانند جراحی لیفت صورت را برای جوانسازی پوست صورت خود انتخاب کنند. همچنین شل بودن پوست یا غبغب گردن نیز با این روش قابل درمان خواهد بود.

7. بزرگ کردن گونه و چانه

یک راه مطمئن و مؤثر برای داشتن پوستی سفت‌تر و شکیل‌تر را می‌توان بزرگ کردن گونه و چانه بدون انجام عمل جراحی دانست. این کار با استفاده از پرکننده‌های تزریقی مصنوعی و طبیعی در نواحی مورد نظر پوست صورت شما انجام خواهد شد.

پزشک زیبایی در این روش جوانسازی پوست، مایعی مانند ژل را به استخوان گونه و چانه تزریق خواهد کرد تا شکل مناسبی پیدا کند. اثر پرکننده‌های تزریقی، بسته به پوست شما چیزی در حدود 9 تا 14 ماه باقی خواهند ماند.

8. بوتاکس

استفاده از بوتاکس یکی از محبوب‌ترین درمان‌های ضد پیری موجود است که نسبتاً مقرون ‌به‌‌صرفه به شمار می‌رود. این روش، خطرات کمی دارد و نیازی به اختصاص زمان برای ریکاوری هم نخواهد داشت. تزریق هدفمند بوتاکس برای صاف کردن موقتی چین ‌و چروک‌های صورت، ناحیه چشم و گردن مؤثر است. این چین ‌و چروک‌ها در اثر حرکات تکراری مانند لبخند زدن، اخم کردن یا بالا بردن ابروها ایجاد می‌شوند. بوتاکس با کاهش میزان حرکت عضلات صورت، به نرم کردن چین‌ و چروک‌های موجود می‌پردازد و از ایجاد خطوط عمیق در آینده جلوگیری خواهد کرد.

جمع‌بندی

جوانسازی پوست صورت را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد، اما تمامی آن‌ها معمولاً نتیجه یکسانی را در پی دارند. این نتیجه همانا پاک‌سازی و شفافیت پوست صورت شما و جوان‌تر به نظر رسیدن آن است. البته انجام این روش‌ها باید با نظر پزشک متخصص و با تجهیزات و محصولات اصل و ایمن صورت گیرد.

منابع: skinkraft

وبلاگ ما

قبلی
بعدی