همه‌چیز درباره فیلر لب – مزایا معایب عوارض

در این مقاله مطالعه می کنید:

فیلرهای لب و صورت که به آن‌ها فیلر روپوستی نیز می‌گویند، معمولا با تزریق کم‌عمق روی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربرد اصلی آن‌ها جوان‌سازی و همچنین ترمیم لب و پوست است. در مورد لب، فیلرها همه چین‌ و چروک‌های آن را از بین می‌برند و حجم آن را نیز به ‌طور قابل‌توجهی افزایش خواهند داد. البته فیلر لب موقت است و هر چند ماه یک بار می‌بایست تمدید شود.

همه‌چیز درباره فیلر لب - مزایا معایب عوارض

آشنایی با فیلر لب

انواع فیلرهای افزایش‌دهنده حجم لب که امروزه استفاده می‌شوند، عموماَ از ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید (hyaluronic acid) ساخته شده‌اند که بدن انسان نیز به‌ طور طبیعی آن را تولید می‌کند. کار اصلی آن، آب‌رسانی و نرم نگه داشتن بافت‌ها می باشد، همچنین اثر حجم‌دهندگی و تازه نگه داشتن نیز دارد. به همین دلیل با تزریق فیلر به لب، شکل و حجم لب به شکل قابل‌توجهی بهبود می‌یابد. البته اثر ماده مصنوعی مذکور روی لب بین 12 تا 18 ماه (و گاهی کمتر) خواهد بود. این ماده حالت ژل‌مانند دارد و دارای جذب آب بی‌نظیری است. پس برای کسانی که از خشکی لب رنج می‌برند نیز درمان یک عالی خواهد بود.

مزایای فیلر لب

اگر تاکنون تزریق یا عمل زیبایی افزایش حجم لب نداشته‌اید، ممکن است در استفاده از این محصول دچار شک و تردید شده باشید. اما خوب است بدانید که یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای زیبایی، استفاده از فیلر است. مزایای فیلر هیالورونیک اسید بسیار هستند، در ادامه به آن­ها اشاره می‌کنیم.

امکان تزریق چند نوبتی

با این روش، احتمال آنکه چهره شما زشت شود و از ظاهر لبتان راضی نباشید، بسیار پایین است. چراکه می‌توانید طی چند جلسه آن را تزریق کنید و هر بار افزایش حجم لب خود را فقط کمی پیش ببرید. بدین ترتیب هر زمان که حس کردید این روند درست پیش نرفته است، می‌توانید دفعه بعد آن را اصلاح کنید. همچنین پیش از آنکه لب شما بیش ‌از حد بزرگ شود و شکل نامطلوبی پیدا کند، متوجه خواهید شد. یعنی هر زمان حجم و شکل آن مطلوب شما بود، جلسات را متوقف می‌کنید.

ظاهر بسیار طبیعی

برخی از دیگر روش‌ها مانند تزریق چربی یا بوتاکس، گاهی چهره فرد را کمی مصنوعی می‌کنند اما ماده تشکیل‌دهنده فیلر لب یک ماده (کربوهیدرات) طبیعی است که خود بدن نیز آن را می‌سازد. بنابراین لب شما به ‌صورت کاملاَ طبیعی برجسته خواهد شد.

قابل ‌برگشت بودن

بسیاری از افراد قبل از انجام عمل زیبایی، نگران نتیجه آن هستند. چراکه نتیجه بسیاری از عمل‌ها در صورت نامطلوب بودن، دیگر قابل اصلاح نیست. اما فیلرهای لب کاملاَ و بی‌هیچ سختی، قابل پاک‌سازی هستند. بدین‌ صورت که یک آنزیم به نام هیالورونیداز به بیمار تزریق می‌شود. این آنزیم فورا فیلر هیالورونیک اسید را تخلیه می‌کند و پف لب را می‌خواباند. سپس در صورت نیاز می‌توان بلافاصله دوباره تزریق را به شکل دلخواه انجام داد.

سریع بودن و نتیجه‌دهی فوری

تزریق فیلر لب مجموعاَ حدود یک ساعت طول می‌کشد. همچنین نیازی به زمان ریکاوری نیست و چهره شما در همان ساعات اولیه پس از افزایش حجم لب، حالت طبیعی به خود می‌گیرد. البته در نخستین ساعات، کمی ورم اضافی دارد که خیلی آزاردهنده نخواهد بود. این ورم اضافی پس از تقریباَ دو روز می‌خوابد. با این ‌حال، توصیه می‌کنیم در صورتی ‌که قصد رفتن به مجالس خاص مانند عروسی را دارید، 14 روز قبل برای تزریق اقدام کنید. چراکه بهترین حالت شکل لب شما دو هفته پس از تزریق نمایان خواهد شد.

معایب فیلر لب

در این بخش به معایب تزریق فیلر به لب خواهیم پرداخت.

موقت بودن

موقت بودن، برای برخی افراد یک مزیت به شمار می‌رود، اما برای بسیاری افراد نیز یک عیب بزرگ محسوب می‌شود. چرا که به دنبال تغییرات دائمی روی صورت خود هستند و مراجعه چندباره به کلینیک از نظر وقت و هزینه برایشان به‌صرفه نیست.

هزینه نسبتاَ بالا

مهم‌ترین نکته منفی درباره این نوع عمل زیبایی، هزینه آن است. با توجه به موقت بودن و نیاز به تمدید چندباره، قیمت محصول و تعداد جلسه تزریق احتمال دارد کمی بالا باشد. به‌خصوص که برخی از دیگر روش‌ها مانند بوتاکس و تزریق چربی با هزینه کمتر، ماندگاری دائمی دارند.

نیاز به رعایت جوانب احتیاط

به ‌منظور کاهش عوارض فیلر هیالورونیک اسید، مواردی هست که قبل و بعد از افزایش حجم لب باید رعایت شوند. رعایت این موارد می‌تواند برای برخی افراد کمی مشکل باشد. مثلاَ چند روز پیش از مراجعه به کلینیک، باید حواستان باشد که تبخال نزنید یا سرما نخورید. همچنین از مصرف مواد و داروهایی که خون را رقیق می‌کنند (مانند مسکن‌ها، روغن ماهی یا ویتامین E) پرهیز کنید. بعد از تزریق نیز می‌بایست تا چندین روز به لبتان فشار نیاورید. همچنین بهتر است تا چند ساعت از لوازم آرایشی استفاده نکنید تا آسیبی به لب وارد نشود.

عوارض فیلر لب

عوارض فیلر لب

این روش مانند هر روش درمانی و عمل زیبایی دیگری ممکن است عوارضی داشته باشد. توجه داشته باشید که احتمال رخ دادن عوارض فیلر، پایین است. در صورت مراجعه به یک فرد متخصص تزریق فیلر، هیچ‌کدام از این موارد برای شما رخ نخواهند داد.

ورم و کبودی خفیف

پس از تزریق، برخی از افراد ممکن است تا چند روزی ورم و کبودی خفیف داشته باشند. گاه دور لب و روی پوست صورت کمی سرخ می‌شود. این عوارض رایج هستند و معمولاَ بعد از یک تا دو روز از بین می‌روند. اما اگر بعد از 48 ساعت شدت ‌گرفتند، حتماَ باید به یک پزشک اطلاع دهید.

مشکلات پوستی

این مورد بسیار نادر است. اما گاه افراد پس از تزریق فیلر لب دچار برآمدگی‌های جوش‌مانند روی پوست صورت خود می‌شوند یا پوست آن‌ها به‌صورت آبدار بالا می‌آید. در برخی موارد نیز کهیر پوستی مشاهده شده است. این‌ها می‌توانند به دلیل حساسیت و آلرژی افراد به داروی اصلی یا مواد دیگر باشند. در برخی مواقع خاص، افراد در پیرامون لب دچار آسیب پوستی خواهند شد یا پوستشان زخم می‌شود.

انسداد رگ

یکی از شدیدترین عوارض فیلر هیالورونیک اسید این است که احتمال دارد بیمار را در ناحیه تزریق، دچار انسداد رگ شود. انسداد رگ یعنی بسته شدن راه خون در رگ و نرسیدن خون به بافت‌های مختلف نزدیک به لب. در این مورد، لخته‌های خون ایجاد می‌شوند و بافت (پوست) لب و اطراف لب می‌میرد.

بیشتر تزریق‌های فیلر بی‌هیچ گونه خطر، آسیب یا درد انجام می‌گیرد. به‌ منظور اطمینان از رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی، بهتر است به یک کلینیک زیبایی معتبر مانند کلینیک گیتا مراجعه فرمایید.  

بیشتر بخوانید: فیشال صورت چیست؟

جمع‌بندی

فیلر لب یکی از طبیعی‌ترین گزینه‌ها برای افزایش حجم لب و بهبود فرم آن به شمار می‌رود. این روش به ‌راحتی قابل‌برگشت و قابل پاک‌سازی است، همچنین تزریق آن فوری می­باشد و ظاهر بسیار طبیعی‌تری نسبت به دیگر روش‌ها به چهره شما خواهد بخشید. از سوی دیگر، کمترین میزان عوارض را می‌توان در تزریق فیلرها دید. حتی در صورت بروز عوارض در مواقع خاص، می‌توان به روش‌های مختلف، آن‌ها را کنترل کرد.

وبلاگ ما

قبلی
بعدی