زاویه سازی صورت

در این مقاله مطالعه می کنید:

امروزه زاویه سازی صورت یکی از ترندهای زیبایی است که افراد زیادی را جذب خود کرده است. کسانی که صورت گردی دارند و از حالت فک، گونه و یا چانه خود ناراضی هستند، با روش های مختلف به صورت خود زاویه می دهند. یکی از  این روش ها، تزریق ژل است. در این روش بدون نیاز به جراحی فرم صورت اصلاح شده و یا زاویه سازی می شود. هنگامی که تصمیم به تزریق ژل زاویه سازی فک می گیرید، باید بدانید که چه ژلی مناسب شماست و از وجوه مختلف این کار آگاه باشید. در این مطلب شما را با هر آنچه که قبل از زاویه سازی صورت با تزریق ژل باید بدانید، آشنا خواهیم کرد.

زاویه سازی صورت چیست؟

در زاویه سازی صورت با تزریق ژل، ژل فیلر مخصوص فک و گونه که معمولا نیز از نوع هیالورونیک اسید دار هستند، به صورت حجم داده و کلاژن سازی را تحریک می کنند. به این ترتیب افتادگی پوست در این نواحی از بین می رود و حجم استخوان خط فک بزرگ تر به نظر می رسد که در نهایت صورت فرد زاویه دار تر از قبل می شود.

زاویه دار کردن صورت با ژل

به طور کلی در موارد زیر تزریق ژل برای کانتورینگ صورت به کار می رود:

زاویه سازی صورت چیست؟

زاویه سازی صورت بدون جراحی

استفاده از ژل فیلر مخصوص خط فک و گونه و چانه یکی از روش های زاویه سازی صورت بدون عمل جراحی است. این روش، یک روش کم تهاجم است که باید تنها توسط یک پزشک و یا پزشکیار زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. هنگامی که ژل فیلر به فک پایین تزریق می شود، ظاهری برجسته تر ایجاد کرده و سبب جدایی فک از گردن می شود.

برندهای مختلفی از ژل برای زاویه دار کردن صورت مورد استفاده قرار می گیرند اما بهترین برند موجود در ایران که در سطح جهانی نیز محبوبیت زیادی دارد و البته دارای تاییدیه FDA نیز هست، ژوویدرم می باشد که از مدل اولترا 4 این برند برای زاویه های کردن صورت استفاده می شود. به طور کلی ژل هر چقدر غلیظ تر باشد، برای زاویه سازی صورت و فک مناسب تر است زیرا انعطاف پذیر نبوده و در همان ناحیه ای که پزشک آن تزریق می کند، باقی می ماند.

زاویه سازی صورت بدون جراحی

زاویه سازی صورت چگونه انجام میشود؟

مدل زاویه سازی صورت با توجه به اینکه فرم صورت شما گرد، پهن، کشیده و یا بیضی است انتخاب می شود. همیشه قبل از انجام این عمل زیبایی باید در یک جلسه مشاوره با پزشک خود درباره انتظارات و جزئیات قبل، حین و بعد از این عمل صحبت کنید.

تزریق ژل در زاویه فک

اقدامات قبل از تزریق:

قبل از انجام تزریق ژل حتما به موارد زیر توجه کنید:

اقدامات قبل از تزریق ژل فک

هنگام عمل زاویه کار کردن صورت با ژل:

برای انجام تزریق ژل فک و گونه باید بدون آرایش و با لباس راحت به کلینیک و یا مطب بروید. پروسه این کار بسیار کوته و شامل مراحل زیر است:

عمل زاویه کار کردن صورت با ژل

بعد از تزریق ژل فک

ممکن است بعد از تزریق ژل در فک دچار کمی کبودی یا تورم شوید. از پزشک خود بپرسید که آیا می توانید از کرم آرنیکا برای کاهش کبودی استفاده کنید یا خیر. همچنین ممکن است استفاده از یخ بلافاصله پس از تزریق کمک کننده باشد.

همه چیز درباره تزریق ژل

مراقبت های بعد از زاویه دار کردن صورت با ژل

بعد از تزریق ژل، حتی با وجود کمی تورم در صورت نتیجه آن بلافاصله قابل مشاهده است. این عمل زیبایی دوره نقاهت خاصی ندارد و بعد از انجام آن بلافاصله می توانید به فعالیت های روزمره خود باز گردید. اما موارد کمی وجود دارند که اگر آنها را رعایت کنید، نتیجه بهتری از تزریق ژل در صورت خود می گیرید:

مراقبت های بعد از زاویه دار کردن صورت با ژل​

هزینه زاویه سازی صورت چقدر است؟

قیمت زاویه سازی صورت با تزریق ژل بسته به ناحیه مورد نظر و پزشکی که این کار را برایتان انجام می دهد، متفاوت خواهد بود. نوع فیلری که پزشک شما استفاده می کند نیز در هزینه این کار موثر است. بطور کلی، ژل های اروپایی مانند ژوویدرم و رستیلن از نظر قیمت در یک سطح قرار دارند و از سایر برندها گران ترند. ژل های کره ای قیمت مناسب تری دارند و هزینه زاویه دار کردن صورت را کاهش می دهند. سن نیز می تواند عامل موثری بر مقدار هزینه باشد. زیرا با افزایش سن احتمال اینکه به مقدار بیشتری فیلر نیاز داشته باشید بیشتر است.

به علت استفاده از ژل های هیالورونیک اسید نتیجه تزریق ژل در صورت به تدریج از بین می رود. به همین دلیل پزشک ممکن است از شما بخواهد که هر 6 ماه یک بار یا بیشتر، برای تمدید تزریق مجددا مراجعه کنید. هزینه ترمیم تزریق ژل در فک بستگی به کلینیک و پزشک دارد اما معمولا نصف هزینه اولیه می باشد.

برای تعیین وقت مشاوره زاویه سازی صورت با شماره زیر تماس بگیرید

زاویه سازی صورت چقدر دوام دارد؟

نتیجه تزریق ژل در فک بلافاصله قابل مشاهده است. ماندگاری این ژل ها در هر فرد متفاوت است اما در اکثر افراد ژل های هیالورونیک اسید حدود 3 تا 6 ماه ماندگاری دارند. فارغ از اینکه چه  فیلری استفاده کرده اید، پس از 3 تا 6 ماه، شاهد کم شدن اثر ژل در صورتتان می شوید. اما با کمک روش های زیر می توانید طول عمر ژل فک خود را افزایش دهید:

قبل
بعدی

آیا زاویه دار کردن صورت با ژل درد دارد؟

درد این عمل زیبایی در حد ورود سوزن به پوست است که در بعضی افراد بیشتر ایجاد درد می کند و در بعضی افراد کمتر. با این حال، پزشک با بی حسی موضعی کاری می کند که در هنگام تزریق چیزی احساس نکنید. اگر پزشک به اندازه کافی با تجربه باشد، تزریق ژل در فک درد زیادی نخواهد داشت. با هر تزریق ممکن است فشار اندک یا حس عجیبی داشته باشید اما احتمالا چیزی بیش از این حس نخواهید کرد.

ممکن است هنگامی که اثر بی حسی از بین می رود درد یا ناراحتی اندکی در محل تزریق حس کنید. این حس نباید بیش از یک روز ادامه یابد. درد شدید یا دردی که بیش از یک روز ادامه یابد، هرچند که نادر است، اما علامت هشداری برای تماس با پزشک می باشد.

درد تزریق ژل فک و گونه

عوارض زاويه دار كردن صورت

تزریق ژل هیالورونیک اسید در صورت عوارض خاصی به همراه ندارد زیرا این ژل ها از ماده طبیعی هیالورنیک اسید که در بدن وجود دارد، ساخته شده اند. اما به علت تزریق ممکن است کمی ناراحتی در صورت خود حس کنید.

عوارض جانبی معمول بعد از زاویه سازی صورت با ژل شامل موارد زیر است:

عوارض زاويه دار كردن صورت ​

عوارض جانبی که شیوع کمتری دارند عبارتند از:

بروز عوارض شدیدتر با پرکننده های پوستی نادر است. اما بسیار مهم است که این کار را نزد یک شخص متخصص انجام دهید تا به عوارض جدی ناشی از تزریق اشتباهی به شریان ها و اعصاب صورت، دچار نشوید. عوارض جدی می توانند شامل موارد زیر باشند:

وبلاگ ما

قبلی
بعدی