ماندگاری لیزر موهای زائد

در این مقاله مطالعه می کنید:

اگر قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید، یکی از اولین سوالات ذهن شما می تواند این باشد که ماندگاری لیزر موهای زائد چقدر است؟ این سوال اکثر افرادی است که طرفدار این روش از بین بردن موهای زائد هستند. پاسخ آن معمولا این است که… بستگی دارد. متأسفانه، این تنها پاسخی است که هر کلینیک لیزر می تواند به شما بدهد زیرا نتایج شما به موارد زیر بستگی دارد:

همه این عوامل برای تاثیر نتایج مهم هستند. اگر دوست شما از نتایج لیزر موهای زائد خود راضی یا ناراضی است، به این معنی نیست که همان نتایج خوب یا بد را شما هم خواهید داشت. ما در ادامه روش هایی را به شما آموزش می دهیم که مدت ماندگاری نتیجه لیزر مو را افزایش دهید.

دوام لیزر مو

روش های افزایش ماندگاری لیزر موهای زائد

روش هایی وجود دارند که می توانید از آنها برای افزایش مدت ماندگاری لیزر موهای زائد استفاده کنید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

روش های افزایش ماندگاری لیزر موهای زائد​

به چند جلسه لیزر موهای لیزر نیاز دارید؟

اکثر افراد به 6-8 جلسه که 6 هفته با هم فاصله دارند، نیاز دارند. چند جلسه لیزر برخی از موهای شما را برای همیشه از بین می برد اما بقیه موهای شما تحت تأثیر لیزر قرار نمی گیرند. زیرا لیزر فقط می تواند موهایی که در مرحله رشد چرخه مو هستند را به طور فعال از بین ببرد.

پس از اولین جلسه لیزر چه مقدار مو از بین می رود؟

در یک جلسه لیزر موهای زائد برای زیربغل، فقط حدود 15٪ از موهای زیر بغل شما در مرحله رشد قرار دارند. این بدان معناست که فقط 15٪ از کل موهای زیر بغل را می توان در آن جلسه از بین برد. دستگاه لیزر یا پزشک نمی تواند تشخیص دهد که موها در کدام مرحله از رشد هستند. به همین دلیل لیزر در کل ناحیه اعمال می شود. ضمنا معمولا ماندگاری لیزر موهای زائد در ناحیه زیر بغل بسیار بالا است.

دوام لیزر موهای زائد

چرا پس از لیزر موها رشد می کنند؟

درست است که ماندگاری لیزر موهای زائد بسیار بالا است، اما با این روش 100% موها از بین نمی روند. در جلسه بعدی لیزر که شش هفته بعد می باشد، لیزر 15٪ دیگر از موهای شما را از بین می برد (موهای  در مرحله رشد). این امر دلیل نیاز به چندین جلسه می باشد. همچنین به همین دلیل است که در بین جلسات رشد مو خواهید داشت. هرچه جلسات بیشتری انجام داده باشید، موهای کمتری رشد می کنند. بعد از 6-8 جلسه باید تمام موها از بین بروند. با استفاده از مثال زیر بغل، در جلسه 6 یا 8، تمام موهای زیر بغل شما در جلسات قبلی در مرحله ای از رشد قرار داشته اند، بنابراین از بین می روند.

چرا پس از لیزر موها رشد می کنند؟​

آیا پس از لیزر موهای زائد، موها ضخیم تر می شوند؟

خیر، دقیقا برعکس. لیزر موهای زائد با صدمه زدن به فولیکول مو باعث نازک تر شدن آنها می شود. پس از اتمام جلسات لیزر مورد نیاز، اگر در ناحیه درمان شده مو رشد کند، قطعا نسبت به موهای قبل از درمان بسیار نازک تر خواهد بود.

ماندگاری لیزر موهای زائد برای پوست روشن

افرادی که بهترین نتایج را از لیزر موهای زائد  دارند، پوست روشن و موهای تیره تری دارند لیزرها در مواردی که کنتراست وجود دارد بیشترین تأثیر را دارند. تضاد بین پوست روشن و رنگدانه تیره به پرتو نور لیزر کمک می کند تا ریشه فولیکول مو را پیدا کند و آن را از بین ببرد. لیزر ملانین موجود در نزدیکی پایه فولیکول مو را تشخیص می دهد.

به همین دلیل است که افراد با موهای خاکستری، موهای بلوند بسیار روشن و موهای قرمز به دلیل سطح پایین ملانین موجود در موهای روشن، کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد نیستند. تشخیص رنگدانه قرمز توسط لیزر در مورد موهای قرمز نیز مشکل است. افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند معمولا بعد از 8 جلسه درمان، به طور متوسط هر سال 1 یا 2 بار نیاز به تمدید لیزر خواهند داشت.

ماندگاری لیزر موهای زائد برای پوست روشن​

ماندگاری لیزر موهای زائد برای پوست تیره

قبلا افراد با پوست تیره مشکلاتی در زمینه لیزر موهای زائد داشتند. لیزرهای امروزی نسبت به مدل های قبلی پیشرفته تر می باشند. آن ها از طول موج عمیق تری به نام Nd: YAG استفاده می کنند که مشکلات قبلی را برطرف می کند. اکنون بدون توجه به رنگ پوست می توان نتایج یکسان داشت.

ماندگاری لیزر موهای زائد برای پوست تیره​

چه مدت بعد از انجام لیزر موها می ریزند؟

در طی دوره درمان با لیزر موهای زائد خواهید فهمید که ریزش مو معمولاً حدود 5-14 روز طول می کشد. لازم نیست که لایه برداری، و شیو کردن انجام دهید، زیرا موها به طور طبیعی می ریزند. پس از دوره ریزش، یک مرحله رشد مجدد در حدود چهار هفته اتفاق می افتد. جلسات درمان تقریباً با فاصله 6 هفته تعیین می شوند تا امکان ریزش و رشد مجدد موها فراهم شود. بعد از 6 تا 8 جلسه، اغلب جلسات اضافی نیاز نیست. با این حال، این امر بستگی به موفقیت آمیز بودن این روش در از بین بردن موها دارد.

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

لیزر می تواند تا 90٪ موها را به طور دائمی از بین ببرد. نوع پوست و مو بر روی نتایج تأثیر دارند، پس پیش بینی دقیق مدت دوام لیزر موهای زائد دشوار است. همچنین این موضوع به ناحیه لیزر شده هم بستگی دارد. برای مثال معمولا زیر بغل نتایج شگفت انگیزی از لیزر موهای زائد می گیرد، اما ناحیه بیکینی چالش های بیشتری برای از بین بردن تمام موهای زائد دارد.

به صورت کلی ممکن است یک ناحیه از بدن در یک فرد هر چند سال یک بار به تمدید لیزر مو نیاز پیدا کند و ناحیه دیگر هر 6 ماه یک بار. این موارد فرد به فرد نیز تغییر می کند. اما مسئله ای که به طور قطع وجود دارد این است که ماندگاری لیزر موهای زائد چند برابر روش های دیگر از بین بردن موهای اضافی بدن است و تقریبا دائمی محسوب می شود.

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟​

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

زمانی که می گونیم ماندگاری لیزر موهای زائد بسیار بالا است، به این معنا نیست که بعد از درمان هیچ مویی رشد نخواهد کردتا زمانی که هورمون ها در بدن فرد تولید می شوند، امکان رویش موی جدید نیز وجود دارد. به همین دلیل برگشت موهای زائد بعد از لیزر تا حدی طبیعی است.

برگشت مو بعد از لیزر به علت چرخه رشد مو می باشد. موها در آناژن یا در فاز فعال تحت تأثیر لیزر قرار میگیرند. اما در طول درمان با لیزر، موها در کاتاژن یا در مرحله توقف رشد مو قرار می گیرند. زمانی که درمان با لیزر متوقف شود، موها دوباره به فاز آناژن برگشته و رشد می کنند. انجام لیزر فقط رشد فولیکولهای مو را متوقف می کند و آنها را از بین نمی برد.

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر-min

لیزر در طول درمان پرتویی از نور کم انرژی را بر روی فولیکول های موی فرد زیر پوست متمرکز می کند. این انرژی، ملانین (مسئول پیگمنتیشن در مو) را جذب می کند و فولیکل را گرم می کند و ساختار آن را از بین می برد. چرخه ی رشد هر مو متفاوت است، که این همان دلیل آسیب ندیدن برخی از موها توسط لیزر و ادامه رشد آنها می باشد.

به همین دلیل هم بعد از اتمام یک دوره درمان با لیزر مو باید هر ۶ ماه تا ۱ سال یک بار لیزر انجام دهید. البته در صورت ترمیم فولیکول ها نیز موها دیگر به ضخامت قبل نیستند و نرم و کمرنگ ظاهر خواهند شد. میزان رشد دوباره مو بستگی به فرد و شرایط مختلفی دارد. برخی از علت های برگشت موهای زائد بعد از لیزر عبارتند از:

نتیجه گیری

وبلاگ ما

قبلی
بعدی