مراقبت های بعد از مزوتراپی

در این مقاله مطالعه می کنید:

مزوتراپی نیز مانند بسیاری از عمل های زیبایی مراقبت هایی نیاز دارد که با انجام آنها نتیجه بسیار بهتری می گیرید. اگر چه این روش در گروه روش های غیر تهاجمی زیبایی است، اما انجام اقداماتی ساده، اما موثر باعث می شود که نتایج زودتر ظاهر شوند و دیرتر از بین بروند. در ادامه به چند راهکار برای مراقبت های بعد از مزوتراپی اشاره می کنیم.

بعد از مزوتراپی چه حسی خواهید داشت؟

بلافاصله بعد از مزوتراپی -در صورت لزوم تا 48 ساعت بعد از عمل- برای کاهش التهاب، باید روی آن ناحیه یخ قرار دهید. 15 دقیقه تا 2 ساعت بعد از عمل، سوزش، گزگز و قرمز شدن آن ناحیه را مشاهده خواهید کرد، و پس از آن، تورم و کبودی دیده می‌شود، که در 6 تا 7 ساعت بعد از مزوتراپی، این کبودی‌ها به بیشترین شدت خود خواهد رسید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی صورت

انجام مراقبت های بعد از مزوتراپی را جدی بگیرید تا دچار عوارض جدی نشوید و بهترین نتیجه را از این عمل زیبایی دریافت کنید.

نوشیدن آب بعد از مزوتراپی
بعد از مروتراپی
بعد از مزوتراپی چکار کنیم؟

ورم صورت بعد از مزوتراپی

یکی از اتفاقات شایعی که بعد از مزوتراپی رخ می دهد، تورم در محل درمان شده است. ورم صورت بعد از تزریق مزوتراپی نوعی واکنش بدن به ورود سوزن و مواد خارجی به بدن است. هر چند که این ورم مسئله جدی نیست و به صورت خودکار بعد از چند روز رفع می شود، اما با راهکارهای مراقبت بعد از مزوتراپی می توانید سرعت بهبود آن را بالا ببرید. این راهکارها عبارتند از:

کمپرس سرد بعد از مزوتراپی

رفع کبودی بعد از مزوتراپی

کبودی بعد از مزوتراپی برای همه اتفاق نمی افتد. اما گاهی در هنگام تزریق مواد مزوتراپی در پوست، مویرگ های سطحی پاره شده و ایجاد کبودی می کنند. این کبودی موقت است اما ممکن است ناخوشایند باشد. به همین دلیل است که مراقبت بعد از مزوتراپی اهمیت دارد. اگر بعد از انجام مزوتراپی از کمپرس یخ در ناحیه درمان شده استفاده کنید، احتمال کمتری دارد که دچار کبودی شوید.

اگر این کار را انجام ندادید و روی پوست خود آثار کبودی مشاهده کردید، نگران نباشید. با همان روش قرار دادن یخ بر روی موضع، کبودی پوستتان با سرعت بیشتری محو می شود. به صورت کلی اگر برای انجام این عمل زیبایی به پزشک با تجربه و حرفه ای مراجعه کنید، احتمال بروز چنین عوارضی بسیار کمتر خواهد بود.

کبودی بعد از مزوتراپی

چه مدت بعد از مزوتراپی نتایج قابل مشاهده هستند؟

می‌توانید بعد از جلسات 2 یا 3، حدود 4 تا 5 هفته پس از آخرین جلسه درمانی، نتیجه‌ی مزوتراپی را به خوبی مشاهده کنید، که مشاهده‌ی نتیجه‌ی این عمل به متابولیسم و نوع بدن شما ارتباط زیادی دارد. ممکن است در 10-14 روز پس از تزریق، انقباض خفیف پوست دیده شود. شما این پیشرفت‌ها را با دیدن عکس‌ها، بهتر درک خواهید کرد. وجود التهاب تا حداکثر 4 هفته پس از درمان، باعث می‌شود شما نتوانید نتایج را به خوبی مشاهده کنید. لیپودیسولو (Lipodissolve ) روی حدود 5٪ از بیماران جواب نمی‌دهد. معمولاً تا جلسه چهارم می‌توانید تأثیر عمل را بفهمید. 

در صورت داشتن هرگونه سؤال یا نگرانی در مورد مزوتراپی با ما تماس بگیرید.

برای تعیین وقت مشاوره مزوتراپی صورت و مو با شماره زیر تماس بگیرید:

وبلاگ ما

قبلی
بعدی