سردرد بعد از بوتاکس

در این مقاله مطالعه می کنید:

بوتاکس از کلوستریدیوم بوتولینوم مشتق شده و یک نوروتوکسین است که از برای درمان بیماری های خاص عضلانی در پزشکی استفاده می شود. همچنین با فلج کردن موقت عضلات زیرین صورت، برای از بین بردن چین و چروک های صورت نیز استفاده می شود. سردرد بعد از بوتاکس دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که یکی از آنها استفاده از برند نامناسب است. بوتاکسی که برای جوانسازی استفاده می شود، نام تجاری سم بوتولینوم نوع A می باشد. سه مورد از شناخته شده ترین نام های تجاری عبارتند از:

بوتاکس چه عوارضی می تواند داشته باشد؟​

بوتاکس چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

به دنبال تزریق بوتاکس برخی افراد ممکن است یک یا چند مورد از عوارض جانبی زیر را تجربه کنند:

سردرد بعد از تزیرق بوتاکس

علت سردرد پس از تزریق بوتاکس چیست؟

برخی افراد به دنبال تزریق بوتاکس به عضلات پیشانی دچار سردرد خفیف می شوند. این سردرد طبیعی است و ممکن است چند ساعت تا چند روز طول بکشد. طبق یک مطالعه در سال 2001، حدود یک درصد از بیماران ممکن است سردردهای شدیدی را تجربه کنند که می تواند دو هفته تا یک ماه طول بکشد تا آرام آرام از بین برود. در حال حاضر، علت سردردهای خفیف یا شدید مشخص نیست. علت سردرد بعد از بوتاکس یکی از موارد زیر می تواند باشد:

اگرچه برخی از افراد به دنبال تزریق بوتاکس دچار سردرد می شوند، اما از بوتاکس به عنوان درمان سردرد نیز استفاده می شود: مطالعه ای در سال 2010 نشان داده است که بوتاکس می تواند برای جلوگیری از سردردهای مزمن روزانه و میگرن استفاده شود.

علت سردرد پس از تزریق بوتاکس چیست؟​

درمان سردرد بعد از بوتاکس

اگر به دنبال تزریق بوتاکس دچار سردرد شدید، علائم خود را به پزشک اطلاع دهید. پزشک ممکن است موارد زیر را توصیه کند:

درمان سردرد بعد از بوتاکس

آیا سردرد بعد از بوتاکس طبیعی است؟

سردرد یک عارضه جانبی شناخته شده در اثر تزریق بوتاکس است. در حالی که سردرد بعد از بوتاکس برای اکثر افراد اتفاق نمی افتد، اما بروز آن غیر طبیعی نیست. سردرد می توانند با شروع شل شدن عضلات مورد هدف ایجاد شوند. در صورتی که سردرد بعد از بوتاکس کوتاه مدت باشد، طبیعی است و جای نگرانی نیست. می توانید در این موارد از مسکن های معمولی استفاده کنید تا ناراحتی کمتری تجربه کنید. اگر این سردرد بیش از 10 روز به طول انجامید، لازم است با پزشک خود در این باره صحبت کنید.

نتیجه گیری

وبلاگ ما

قبلی
بعدی