کاشت ریش

در این مقاله مطالعه می کنید:

اگر از ریش های نامقارن یا کم پشت خود ناراحت هستید، خوشبختانه روش هایی برای رفع این مشکل وجود دارد، اما محبوب ترین روش در بین مردان، کاشت ریش می باشد. اگر به هر دلیلی در فکر انجام کاشت ریش هستید، بهتر است قبل از آن درباره پروسه این کار بیشتر بدانید. در ادامه ما شما را با مسائلی که در کاشت موی ریش با آنها مواجه خواهید بود، آشنا می کنیم.

کاشت ریش برای چه کسانی مناسب است؟

کاشت ریش راه حلی است برای مردانی که فاقد ریش یا ریش های کم پشت و نامتقارن هستند. این کمبود مو در این ناحیه می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود، از جمله عوامل ژنتیکی و ارثی، زخم های جراحی، سوختگی یا شرایط دیگر. کاشت فقط برای فقدان موی ریش انجام نمی شود. بلکه می تواند راه حلی برای مردان دارای ریش های تکه تکه باشد که دوست دارند ریش های ضخیم تر و پرتری داشته باشند.

کاشت ریش برای چه کسانی مناسب است؟

کاشت ریش چیست؟

در حال حاضر این نوع ترمیم مو که یک عمل زیبایی غیرتهاجمی می باشد، محبوبیت بیشتری پیدا کرده و انجام آن زمان زیادی نمی برد و دوره نقاهت کوتاهی نیز دارد. در این روش کاشت فولیکول های مو در هر قسمتی از صورت که موی کمتری دارد، انجام می شود.

فولیکول های مو به صورت جداگانه از پشت پوست سر برداشته می شوند زیرا موها در این ناحیه ضخیم می باشند. سپس جراح هر فولیکول را در ناحیه مورد نظر صورت که به تراکم مو ضخیم تری نیاز دارد، قرار می دهد. این روش باعث پر شدن سریع سبیل یا ریش می شود. کاشت ریش همانند کاشت موی معمولی است.

کاشت ریش چیست؟

هنگامی که روند کاشت فولیکول ها به پایان رسید، ریش ها باید بلافاصله شروع به رشد کنند.  نتایج آن سریع و رضایت بخش می باشد. معمولاً مردانی که این عمل را انجام می دهند، پس از چهارده روز می توانند موهای ریش های خود را اصلاح کنند و شکل دهند. با این حال، ممکن است پس از دو تا سه هفته موهای جدید بریزند، که غیرمعمول نیست.

اگرچه این حالت به نظر می رسد کاشت ناموفق بوده است، اما در واقع این یک روند طبیعی و نشانه ای از پاسخ مثبت به کاشت می باشد! هنگامی که موهای جدید ریزش پیدا کردند، رشد مو به طور دائمی شروع می شود، اگرچه ممکن است سه تا چهار ماه طول بکشد تا رشد ریشه های مو تنظیم شود. حدود شش تا هشت ماه پس از کاشت می توان رشد کامل را انتظار داشت.

با این حال، میزان موفقیت در این روش ها بسیار زیاد است و موهای جدید دائمی هستند. موهای جدید، بافت و خصوصیات موهای معمولی را خواهند داشت و می توان آن را درست مثل موهای طبیعی مدل داد.

کاشت ریش مردان

کاشت ریش چگونه انجام می شود و مدت زمان بهبودی آن چقدر طول می کشد؟

کاشت موی ریش روش های مختلفی دارد. تفاوت آن ها در روشی است که برای برداشتن فولیکول ها و کاشت آن ها در محل رشد جدید استفاده می شود. متداول ترین روش های کاشت موی ریش، FUE و FUT می باشند.

کاشت ریش با روش FUE

این روش، روشی معمول برای کاشت ریش است. جراح فولیکول های موی فرد را از ناحیه اهدا کننده (معمولاً پوست سر) برداشته و در محلی که نیاز به ریش دارید، می کارد. سپس برش های بسیار کوچکی در ناحیه صحیح صورت ایجاد می کند.

این روش یک فرآیند دقیق و ظریف است زیرا جهت، تراکم و زاویه موهای جدید را تعیین می کند و کاملاً به تخصص و تجربه پزشک منتخب شما بستگی دارد. بعداً، صلاحیت و مهارت او در طبیعی بودن ریش جدید شما مشاهده خواهد شد. البته، کیفیت خوب، قیمت بالاتری نیز دارد.

کاشت ریش با روش FUE

معمولاً برآورد می شود که بین 4000 تا 7000 تار مو برای ترمیم ریش مورد نیاز است که بستگی به اندازه ناحیه مورد نظر دارد. این روش تحت بی حسی موضعی در طی دو تا پنج ساعت انجام می شود. در محل برداشتن فولیکول های مو، زخم های ریزی ایجاد می شود، اما موهای طبیعی آن ها را به اندازه کافی می پوشانند و قابل مشاهده نخواهند بود. برخی از جراحان این روش را به صورت دستی انجام می دهند و برخی ممکن است از دستگاه های مکانیکی کمک بگیرند.

استخراج واحد فولیکولی زمان بهبودی سریع تری نسبت به سایر تکنیک ها دارد و در بیشتر موارد، ناراحتی کمی ایجاد کرده یا اصلاً احساس ناراحتی ایجاد نمی کند. همچنین، این روش هم برای ریش و هم برای سبیل نتایج بسیار راضی کننده و سریعی دارد. تحقیقات نشان می دهد که از سال 2017، FUE نسبت به FUT متداول تر می باشد.

کاشت ریش با روش FUT

این روش به عنوان روش نوار نیز شناخته می شود و جراح با انجام روش FUT نواری از پوست سالم مو را از ناحیه اهدا کننده خارج می کند (به طور معمول پوست سر) و آن را در نواحی مورد نظر صورت برای کاشت قرار می دهد. ناحیه اهدا کننده کوچک می باشد و بخیه زده می شود و به زودی توسط موهای اطراف پوشانده می شود.

همانند FUE، برش های ریزی در ریش ایجاد می شود و موهای برداشته شده در این نواحی اعمال می شوند. موها به صورت جداگانه کاشت نمی شوند بلکه در گروه های یک تا چهار 4 تار مویی، که واحدهای فولیکولی نامیده می شوند، کاشته می شوند. ریش با استفاده از این روش پرتر به نظر می رسد زیرا به طور کلی موهای بیشتری کاشت داده می شود. این فرایند جراحی ممکن است بین چهار تا دوازده ساعت، بسته به ناحیه ی مورد نظر و تعداد واحدهایی که در آن جابجا می شوند، طول بکشد. این روش نیز به طور معمول تحت بی حسی موضعی انجام می شود.

کاشت ریش با روش FUT

زمان بهبودی آن بیشتر از FUE است و پنج روز اول، بخیه های ناحیه اهدا کننده روی پوست سر نباید لمس شوند. همچنین ممکن است در ناحیه کاشت کمی تورم ایجاد شود اما با استفاده از داروها می توان آن را تسکین داد.

همانند روش FUE، FUT ریش جدیدی ایجاد می کند که باید شبیه موهای طبیعی باشد و به عنوان یک کاشت غیر قابل تشخیص است.

مزایای کاشت ریش

مزایای کاشت ریش

معایب و خطرات کاشت ریش

هزینه کاشت ریش

کاشت ریش ارزان نیست! قیمت ها بسته به تعداد فولیکول های مویی که باید کاشته شوند، کیفیت روش، اعتبار کلینیک و محل آن متغیر است. هنگام تحقیق در مورد هزینه، از نحوه دریافت هزینه نیز بهتر است مطلع شوید. چنین فرمولی (هزینه کل = تعداد کاشت * قیمت هر کاشت) می تواند به شما کمک کند تا برآورد اولیه هزینه مالی خود را انجام دهید.

برای تعیین وقت مشاوره و استعلام هزینه کاشت ریش با شماره زیر تماس بگیرید

وبلاگ ما

قبلی
بعدی