مراقبت های بعد از کاشت ابرو

در این مقاله مطالعه می کنید:

تصمیم گیری در زمینه انجام فرایند کاشت ابرو اقدامی قابل توجه برای بیماران است زیرا نتیجه فرایند بر ظاهر آن ها بسیار موثر خواهد بود. به همین دلیل، این افراد معمولا به انتخاب کلینیک مناسب، جراح با تجربه، روش های درمانی و مشکلات مرتبط با درمان بسیار اهمیت داده و درباره آن ها تحقیق می کنند.

در گیتا کلینیک تمامی جزئیات جراحی برای بیماران بیان شده و در کنار ارائه یک جلسه مشاوره رایگان، تصاویر قبل و بعد از عمل بیماران قبلی نیز نشان داده می شود تا به تحقیقات آن ها در این زمینه کمک شود.  با این که بیماران اغلب قبل از عمل بسیار کنجکاو بوده و برای یادگیری تلاش می کنند اما متاسفانه این موارد را برای مراقبت های بعد از کاشت ابرو رعایت نکرده و آن را دست کم می گیرند.

بیماران معمولا بر این باورند که پس انجام موفقیت آمیز جراحی، نتایح کامل قابل مشاهده اند. مراقبت پس از کاشت ابرو به اندازه خود عمل کاشت ابرو اهمیت دارد. جهت مشاهده نتایج سالم و دائمی بیماران باید از نواحی دریافت کننده پیوند مراقبت کنند. در این مطلب، نحوه مراقبت و نگهداری ابرو های کاشت شده بیان شده است.

جلسات بعد از کاشت ابرو با پزشک

با وجود این که جراحی کاشت ابرو یک فرایند ایمن است اما باید در نظر داشت که این فرایند باز هم یک جراحی به شمار رفته و نیازمند جلسات پیگیری پس از آن است. 1 روز پس از فرایند، کارکنان این مرکز جلسه ملاقاتی با یک جراح ماهر را برای بیمار ترتیب می دهند. بدین ترتیب، جراح می تواند نواحی درمان و احتمال خونریزی را بررسی کرده و پانسمان زخم را تعویض کند. جهت اطمینان از موفقیت جراحی، دستور العمل های پس از جراحی نیز به بیمار داده می شوند.

یکی از چشم گیر ترین توصیه ها این است که در زمینه مراقبت پس از فرایند در کاشت ابرو باید از تمام دستورات پزشک به طور کامل پیروی کرد. به دلیل تفاوت هر فرد با دیگری، پزشک به هر کدام توصیه های اختصاصی و شخصی می کند.

جلسات بعد از کاشت ابرو با پزشک

شستن ابروها بعد از کاشت ابرو

افراد می توانند 24 ساعت پس از کاشت ابرو ابرو های خود را شستشو دهند. برای انجام این کار لطفا از دستور العمل های زیر پیروی کنید:

مراقبت پس از کاشت ابرو
شستن ابروها بعد از کاشت ابرو

اقدامات لازم برای مراقبت بعد از کاشت ابرو

افراد می توانند 24 ساعت پس از کاشت ابرو ابرو های خود را شستشو دهند. برای انجام این کار لطفا از دستور العمل های زیر پیروی کنید:

اقدامات بعد از کاشت ابرو
اقدامات لازم بعد از کاشت ابرو

مراقبت از زخم ناحیه اهدا کننده گرافت مو

در 24 ساعت اول، این ناحیه را تمیز و خشک نگه دارید. پس از این مدت می توان زخم ناحیه اهدا کننده را با فشار مستقیم دوش شستشو داد. از قرار دادن ناحیه زخم در برابر نور خورشید به مدت حداقل 6 ماه خودداری کنید. همواره از ضد آفتاب های حاوی زینک اکسید استفاده کنید.

مراقبت از زخم ناحیه اهدا کننده گرافت مو

مراقبت زخم ناحیه اهدا کننده در فرایند FUT

در صورت عدم استفاده از این دارو، امکان بروز جای زخم های کلوئیدی و هایپرتروفیک (برجسته و قرمز) وجود دارد. برای کسب بهترین نتایج باید این پماد را حداقل 90 تا 365 روز مصرف کرد. در صورت عدم سفارش پماد زخم، می توانید از وازلین، یوسرین و آکوافور به همین مدت استفاده کنید. جهت پیشگیری از تجمع دارو در زخم ناحیه اهدا کننده باید قبل از اعمال مجدد، باقی مانده محصول را تمیز کرد.

مراقبت زخم ناحیه اهدا کننده در فرایند FUT

مراقبت از زخم ناحیه اهدا کننده در فرایند FUE

مراقبت از زخم ناحیه اهدا کننده در فرایند FUE

از یاد نبرید که پیشرفت نیازمند زمان است

نتایج ناشی از کاشت ابرو همچون نتایج پیوند مو به روش FUE بلافاصله قابل مشاهده نیستند. بیمار برای دیدن نتایج اولیه باید صبوری به خرج دهد. در حالی که بهبودی پس از جراحی سریع است، باز هم رشد مو های جدید اندکی کمتر یا بیشتر از 3 ماه طول کشیده و نتیجه نهایی با حداکثر رشد تار های مو را می توان پس از گذشت سال اول مشاهده کرد. در صورت داشتن هر گونه سوال، مشکل یا نگرانی در طول این 12 ماه، می توانید با ما تماس بگیرید.

زمان کوتاه کردن ابرو ها

با گذشت چندین ماه از فرایند، افراد با نگاه کردن در آینه، ابرو هایی پر تر اما آشفته را مشاهده می کنند. مو های پیوند شده همچنان به حالت قبلی خود در پوست سر رشد کرده و سرعت رشد آن ها از مو های ابرو بیشتر است. به طور طبیعی، مو های ابرو با رسیدن به اندازه 2 تا 2.5 سانتی متر از رشد باز ایستاده اما مو های سر همچنان به رشد خود ادامه می دهند. به همین دلیل، باید 1 تا 2 بار در ماه این مو ها را کوتاه کرد.

زمان کوتاه کردن ابرو ها

این کارها را بعد از کاشت ابرو انجام ندهید

وبلاگ ما

قبلی
بعدی