لیزر موهای زائد مردان

در این مقاله مطالعه می کنید:

لیزر موهای زائد مردان به دلیل نتایج فوق العاده آن، در مردان نیز همچون زنان محبوب شده است. این فرایند به مردان امکان رهایی از مو های زائدی را می دهد که رفع آن ها چندین ساعت زمان می برد. نظر سنجی های مختلف بیان داشتند که امروزه مردان در مقایسه با زنان زمان و هزینه بیشتری را صرف مو های خود می کنند. نیمی از مردان جهت داشتن یک بدن آراسته مو های پا، سینه و کمر خود را می تراشند.

تقریبا 90 درصد مردان به طور منظم مو های ناحیه تناسلی خود را کوتاه کرده یا می تراشند. علاوه بر این، بسیاری از مردان مایل به داشتن مدل ریشی هستند که خط فک آن ها را به خوبی مشخص می کند. با توجه به این شرایط لیزر رفع موهای زائد بهترین گزینه است.

لیزر صورت آقایان

هنگامی که صحبت از داشتن یک خط فک تمیز و نمایان می شود، هیچ موردی به اندازه داشتن یک مدل ریش زاویه دار و بی نقص اهمیت ندارد. مردانی که چنین ظاهری دارند، مایل به حفظ همیشگی آن هستند. با انجام لیزر مو های صورت مردان می توانند از مشخص و تمیز بودن خط ریش خود لذت ببرند. روش های پیشرفته لیزری، مو های زائد صورت مردان را از ریشه از بین برده و خطوط ریش را مشخص نگه می دارد.

لیزر صورت آقایان

چرا لیزر مو برای آقایان بهتر از شیو کردن است؟

مردان با تراشیدن دوباره و دوباره مو های ناخواسته تنها وقت خود را تلف می کنند. هر چه بیشتر از لیزر این مو ها اجتناب شود، ساعت های بیشتری از زندگی جهت تراشیدن آن ها به هدر می روند. نتایج حاصل از تیغ ماندگاری کوتاهی دارند. حفظ تمیزی نواحی بزرگ بدن با تیغ کشیدن یا تراشیدن مو های آن ها دشوار است. به همین دلیل لیزر خط ریش یا لیزر ریش آقایان بهترین راه حل برای آنهاست. در پایین برخی از مزایای عمده لیزر موی زائد مردان بیان شده است:

چرا لیزر مو برای آقایان بهتر از شیو کردن است؟

لیزر رفع موهای زائد مزایای بیش از فرم دهی به ریش دارد. این فرایند مو های سینه، کمر، زیر بغل و هر ناحیه دیگری از بدن را به صورت کامل از بین می برد.

چرا لیزر موهای زائد برای آقایان مناسب است؟

زیبایی و و رهایی از انبوه موهای بدن

لیزر موهای بدن آقایان برای مردانی جذاب است که با انبوه مو های کمر، سینه، شکم یا نواحی دیگر بدن خود راحت نیستند. همچنین، لازم به ذکر است که لیزر رفع مو های زائد مگر در صورت تمایل خود شخص، مو های بدن را به طور کامل از بین نمی برد. بسیاری از افراد تنها مایل به کم پشت کردن و کاهش تعداد مو های برخی نواحی همچون سینه خود هستند. در اغلب موارد، مردان برای رفع مو های کمر و سینه خود مراجعه کرده و پس از انجام فرایند اعتماد به نفس بیشتری می یابند.

چرا لیزر موهای زائد برای آقایان مناسب است؟

بهداشت

باید دانست که داشتن مو های زیاد در بدن به معنای بهداشت فردی ضعیف نیست. برخی مردان برای کاهش تحریک پوستی، تراکم مو ها و احساس خارش ناشی از مو ها در تابستان نسبت به کوتاه کردن یا رفع آن ها اقدام می کنند. برخی مردان، در ناحیه باسن خود نیز مقادیر زیادی مو دارند.

پزشکان به تمامی مردان دارای هر مقدار از مو ها انجام لیزر خط ریش را پیشنهاد می کنند زیرا تراشیدن مو های گونه خود می تواند آزار دهنده و تکراری باشد. لیزر رفع مو های زائد در میان مردان بسیار رایج است.

آراستگی آسان تر صورت و رفع مو های زیر پوستی

یکی از محبوب ترین نواحی برای لیزر صورت مردان است. بسیاری از افراد مخصوصا در صورت ابتلا به مو های زیر پوستی بر روی گردن خود تمایل دارند با کاهش تراکم مو ها، اصلاح صورت را آسان تر کنند. لیزر تنها راه درمان موثر عارضه ای به نام سودو فولیکولیت باربا است.

سودو فولیکولیت باربا به شرایطی گفته می شود که پس از اصلاح صورت، دسته ای از برآمدگی های ملتهب، قرمز رنگ یا تیره در اطراف فولیکول مو ها ظاهر می شوند. همچنین، مو های زیر پوستی وجود دارند که می توانند در هر جهتی رشد کرده و سبب بروز بافت جای زخم شوند.

حتی پس از تنها دو جلسه درمانی، مو های زیر پوستی رفع شده و پوست به وضعیت طبیعی خود باز می گردد. لیزر مو های زائد برای بیماران مبتلا به فولیکولیت عود کننده نیز مفید است. فولیکولیت به التهاب فولیکول های مو گفته می شود که در آن جوش هایی کوچک و با سر سفید پدیدار می شوند. به طور کلی، لیزر رفع مو های زائد برای افرادی مناسب است که توانایی تحمل تراشیدن یا اپیلاسیون مو های بدن خود را ندارند.

آراستگی آسان تر صورت و رفع مو های زیر پوستی

طاسی یا پلاگ های نامناسب مو

به طور تخمینی 5 درصد از متقاضیان، مو های کل سر خود را لیزر می کنند. امکان دارد این موضوع عجیب به نظر برسد اما برخی مردان طاسی کامل سر خود را به طاسی های چند ناحیه ای سر ترجیح می دهند. همچنین، برخی افراد این فرایند را برای رهایی از پلاگ های مویی انجام می دهند که ظاهر مناسبی نداشته و سبب تحریک پوست می شوند.

مردان به چند جلسه لیزر موهای زائد نیاز دارند؟

لیزر کمر یا سینه مردان به 6 تا 8 جلسه درمانی در مدت 2 ماه نیاز دارد. پزشکان بیان دارند که آنچه به صورت دائمی بروز می دهد کاهش تراکم مو ها و نه رفع تمامی مو ها است. زیرا در این فرایند یک فولیکول از بین رفته اما یک فولیکول دیگر در نزدیکی آن با وجود آسیب دیدگی خود را ترمیم می کند. مو ها طبق چرخه های متفاوتی رشد کرده و به همین دلیل در هر بازه زمانی تنها 30 تا 60 درصد آن ها در مرحله آناژن قرار داشته و بقیه در حالت مخفی یا در حال مرگ قرار دارند.

فرایند های لیزری مو ها را در مرحله رشد از بین می برند. مو های از بین رفته پس از چند هفته تار و ساقه خود را از دست می دهند. بنابراین، با شرکت در جلسه درمانی بعدی، مو هایی که در مرحله رشد قرار داشته هم اکنون در حالت مخفی یا در حال مرگ قرار دارند. به طور کلی، در صورت پیروی از قوانین و دریافت درمان ها در محدوده زمانی توصیه شده مردان می توانند کاهشی دائمی و 50 تا 85 درصدی را در تراکم مو های خود تجربه کنند.

لیزر موی پشت گردن آقایان

مواردی که آقایان باید قبل از انجام لیزر مو بدانند

اصلاح کردن

مردان باید مو های ناحیه مورد درمان را قبل از انجام لیزر مو اصلاح کنند. در غیر این صورت، تکنسین یا پزشک متخصص پوست مو های این ناحیه را برای فرد اصلاح یا کوتاه خواهد کرد. در صورتی که این وضعیت شما را خجالت زده می کند باید قبل از فرایند مو های خود را اصلاح کنید.

همگام با حرکت پرتو نور از روی ساقه مو ها، مقدار زیادی از انرژی آن جذب مو ها می شود. باید مو ها قبل از فرایند کوتاه شوند تا مقداری کافی انرژی جهت از برخورد با فولیکول ها و آسیب رساندن به آن ها وجود داشته باشد.

مواردی که آقایان باید قبل از انجام لیزر مو بدانند

دوری از نور آفتاب

علت آن که افراد اغلب لیزر مو های زائد را در زمستان انجام می دهند این است که می خواهند 3 هفته قبل از جلسه درمانی خود، از قرار گرفتن نواحی هدف درمان در معرض نور خورشید خودداری کنند. از آن جایی که لیزر بر روی پوست روشن و مو های تیره بهترین عملکرد را دارد بهتر است با اجتناب از قرار گیری در معرض نور خورشید از تیرگی پوست و روشن تر شدن مو ها خودداری کرد.

این گفته بدان معناست که قبل از جلسه درمانی نمی توان از دستگاه های سولار نیز استفاده کرد. این دستگاه ها خطر آسیب به پوست را نیز به همراه دارند.

بیان رنگ پوست و موی خود برای تعیین بهتر نوع دستگاه لیزر

برخی لیزر ها بر روی پوست های روشن و برخی دیگر بر روی پوست های تیره بهترین عملکرد را دارند. بهترین فرد برای انجام این فرایند کسی است که پوستی سفید و فولیکول مویی تیره رنگ دارد.

افراد دارای مو های سفید، قرمز یا بسیار طلایی نتیجه ای از لیزر رفع مو های زائد کسب نکرده و نباید تحت درمان قرار گیرند. افراد دارای پوست روشن در انواع 1، 2 و 3 پوست قرار گرفته و بهترین پاسخ را به لیزر الکساندرایت می دهند. این لیزر با طول موج کوتاهی (755 نانو متر) که دارد نسبت به پوست ملایم و بر روی مو های روشن موثر است.

افراد دارای پوست تیره یا زیتونی در انواع 4، 5 و 6 قرار می گیرند. هندی ها در دسته 4 و آمریکاییان آفریقایی تبار در دسته 5 و 6 جای می گیرند. در این افراد از لیزری با طول موج بلند همچون Nd:Yag استفاده می شود تا از لایه اپی درم پوست گذشته و نسبت به آن ایمن باشد. طول موج این لیزر 1064 نانو متر است.

لیزر موهای صورت مردان

سرعت بالای لیزر مو

لیزر مو های سینه آقایان 15 تا 20 دقیقه و لیزر مو های کمر 30 دقیقه به طول می انجامد. تکنسین یک جدول بر روی ناحیه درمانی کشیده و سپس جهت تسکین قرمزی و التهاب پماد مسکن یا آلوئه ورا به آن اعمال می کند. قرمزی و التهاب ناشی از لیزر همچون یک آفتاب سوختگی خفیف است.

عدم امکان ورزش پس از درمان با لیزر

مواردی هستند که آقایان باید پس از انجام لیزر موهای زائد از آن ها خودداری کنند. از آن جایی که آسیب های پوستی ناشی از لیزر موقت هستند، قبل از قرار دهی نواحی درمان در معرض گرما و حرارت باید از التیام آن ها اطمینان یافت زیرا این کار می تواند تورم و ناراحتی را بیشتر کند. پس از گذشت 48 ساعت می توان در آفتاب قرار گرفته، به سونا یا وان آب داغ رفته و ورزش کرد.

وبلاگ ما

قبلی
بعدی