لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مردان

در این مقاله مطالعه می کنید:

از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی مردان  می تواند چالش برانگیز باشد. ناحیه تناسلی یکی از حساس ترین نواحی بدن است که رفع مو های زائد آن با تیغ، اپیلاسیون یا حتی اشعه لیزر می تواند برای هر کسی دشوار باشد. گاهی اوقات حتی فکر کردن به آسیب های حین رفع مو های ناحیه تناسلی هم می تواند دردناک باشد.

بیشتر افراد به دنبال رفع دائمی موهای زائد ناحیه تناسلی هستند. روش های قدیمی برای این کار ماندگاری زیادی ندارند. به همین دلیل لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مردان می تواند راه حل خوبی برای این افراد باشد. در این مطلب روش های مختلف رفع موهای زائد ناحیه تناسلی برای آقایان را شرح می دهیم.

راه حل های موقت رفع موهای زائد تناسلی

دو مورد از محبوب ترین روش های رفع مو های زائد تراشیدن یا شیو کردن و استفاده از محصولات موبر هستند که در پایین درباره آن ها نوشته شده است:

شیو کردن موها

یکی از روش های موقت رفع مو های زائد ناحیه تناسلی تراشیدن آن ها است. در صورت استفاده از این روش باید بر روی تیغ کنترل کامل داشت تا خطر آسیب دیدن به حداقل برسد. حفظ زاویه مناسب تیغ در این ناحیه ممکن است دشوار باشد که برای راحتی بیشتر کار می توان از یک یا دو آینه استفاده کرد. با این روش از روز دوم موها دوباره شروع به بیرون زدن از پوست می کنند و ممکن است باعث ایجاد جوش و خارش در این ناحیه بشوند.

شیو کردن موها

استفاده از محصولات موبر

محصولات موبر حاوی مواد شیمیایی قدرتمندی هستند که مو ها را از بین برده و در صورت استفاده نادرست سبب سوختگی شیمیایی و درد می شوند. این محصولات معمولا امکان استفاده بر نواحی تناسلی را دارند اما باید جهت محدود کردن احتمال بروز هر گونه عوارض جانبی ناخواسته به توصیه های زیر عمل کرد:

رفع دائمی موهای زائد ناحیه تناسلی مردان

با این که اغلب افراد از روش های موقت بیان شده در بالا استفاده می کنند، برخی دیگر به دنبال راه حل هایی دائمی برای رفع مو های زائد نواحی تناسلی هستند. لیزر موهای زائد بهترین روش اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی مردان است. ماندگاری که این روش دارد باعث می شود دردسر رفع موهای زائد این ناحیه کمتر شود و با یک دوره درمان، برای مدت زیادی این دغدغه را نداشته باشید.

آیا لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مردان خطرناک است؟

در صورتی که نوع لیزر و محیط درمانی به درستی انتخاب شود، استفاده از این روش ایمن خواهد بود. ناحیه تناسلی معمولا رنگ تیره تری نسبت به دیگر نواحی بدن داشته که همین ویژگی آن را بیشتر مستعد سوختگی ناشی از لیزر می کند. اغلب کلینیک هایی که خدمات لیزر رفع مو های زائد نواحی تناسلی را ارائه می دهند از لیزر Nd:YAG استفاده می کنند. این لیزر، ویژگی هایی برخلاف لیزر الکساندرایت داشته و با طول موج بلند تر خود تاثیر بیشتری بر پوست های دارای رنگ تیره تر خواهد گذاشت.

مزایای لیزر موهای ناحیه تناسلی مردان

مزایای لیزر موهای ناحیه تناسلی مردان

معایب لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مردان

آیا لیزر رفع موهای زائد تاثیری بر اندام های تناسلی مردانه و قدرت باروری دارد؟

جواب خیر است. این لیزر به اندازه ای به عمق پوست نفوذ نمی کند که بر اندام های بدن تاثیر بگذارد. لیزر مو های زائد ناحیه تناسلی سبب ناباروری مردان نمی شود.

خطر لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مردان

آیا لیزر موهای ناحیه تناسلی مردان روش مناسبی است؟

در صورتی که فرد دارای ویژگی های زیر باشد، لیزر رفع مو های زائد بهترین گزینه برای او خواهد بود:

در صورتی که فرد دارای پوستی به رنگ تیره باشد باید تنها از لیزر های حرفه ای همچون Nd:YAG استفاده کند. این نوع لیزر در دستگاه های لیزر خانگی وجود نداشته و به دلیل داشتن طول موج بلند تر تنها در کلینیک ها و مراکز حرفه ای یافت می شود.

وبلاگ ما

قبلی
بعدی