تزریق فیلر بینی

در این مقاله مطالعه می کنید:

شاید در مورد تزریق فیلر  بینی چیزهایی شنیده باشید. به این عمل، “فرم دهی بینی با تزریق ژل” و “عمل بینی در 15 دقیقه” هم می گویند. با روش تزریق فیلر می توان فرم بینی را به صورت موقت اصلاح کرد. این روش برای بینی های قوز دار عالی است. همچنین برای کسانی که دنبال یک روش دائمی نیستند و یا کسانی که نگران خطرات احتمالی عمل و زمان ریکاوری عمل جراحی بینی سنتی هستند، این روش مناسب است.

زیر سوزن رفتن، قطعاً بسیار آسانتر از رفتن زیر تیغ جراحی برای عمل بینی است، اما اصلاح شکل بینی هرگز خالی از ریسک نیست. در این مقاله، هزینه، روش، دوره بهبودی و مزایا و معایب تزریق ژل به بینی را پوشش خواهیم داد.

تزریق ژل هیالورونیک اسید به بینی

در روش فرم دهی بینی با تزریق فیلر، از فیلرهای پوستی برای تغییر شکل بینی شما استفاده می شود. یک ماده قابل تزریق ژل-مانند (معمولاً هیالورونیک اسید) در نواحی که شما می خواهید خطوط یا حجم صافتری ایجاد کنید زیر پوست تزریق می شود. در برخی موارد تزریق بوتاکس نیز به عنوان روش کمکی مورد استفاده قرار می گیرد.

ژل فیلر در لایه های عمیق تر پوست شما تزریق می شود. این مواد، بسته به نوع پوست شما، نتایج دلخواه و مواد مورد استفاده، می توانند شکل بینی شما را به مدت 5 ماه تا سه سال تغییر دهند.

فرم دهی بینی با تزریق ژل

ژل فیلر چطور فرم بینی را اصلاح می کند؟

با تزریق فیلر بینی، سر بینی و اطراف بینی شما اصلاح می شود. فیلرها می توانند به اطراف هر بخش از بینی شما تزریق شوند تا شکل آن را اصلاح کنند. در صورتی که بخواهید موارد زیر را اصلاح کنید این رویکرد نتیجه خوبی خواهد داشت:

ژل فیلر چطور فرم بینی را اصلاح می کند؟

علاوه براین، اگر برآمدگی ملایمی روی پل بینی خود داشته باشید فیلر می تواند آن را استتار کند و ظاهر کلی بینی شما را صاف کند. در صورتی که بخواهید بینی شما کوچکتر به نظر به رسد و یا به دنبال صاف کردن برآمدگی های بزرگ روی بینی خود هستید، تزریق فیلر بینی نمی تواند نتایج دلخواه شما را ارائه دهد.

تزریق فیلر به بینی چگونه انجام می شود؟

تزریق فیلر  به بینی در مقایسه با جراحی بینی بسیار ساده می باشد. پس از مشورت در مورد نتایج دلخواه، پزشک از شما درخواست خواهد کرد دراز بکشید و صورت خود را رو به بالا کج کنید. سپس یک ماده بیحسی موضعی روی بینی شما و ناحیه ی اطراف آن استعمال خواهد کرد، بنابراین شما درد سوزن را احساس نخواهید کرد.

تزریق ژل بینی چطور انجام می شود

پس از اینکه بی حسی اثر کرد، پزشک شما فیلر را به ناحیه اطراف بینی شما و شاید پل بینی شما تزریق خواهد کرد. شما ممکن است در زمان انجام این کار اندکی فشار را احساس کنید. تمام فرایند 15 دقیقه یا کمتر از 45 دقیقه زمان می برد.

عوارض تزریق فیلر بینی

برای اکثر افراد، تنها عارضه ی جانبی تزریق فیلر این است که اندکی  قرمزی و حساسیت در ناحیه تزریق در روز عمل یا دو روز پس  از آن ایجاد می کند. دیگر عوارض جانبی شامل موارد زیر هستند:

بینی یک ناحیه حساس است. این ناحیه پر از رگ های خونی است و نزدیک  به چشم های شما می باشد. به همین دلیل تزریق فیلر بینی تا حدودی پیچیده تر از دیگر انواع عمل های تزریق فیلر است. یک جراح آموزش دیده و ماهر، دقیقا می داند چه مقدار ژل فیلر استفاده کند تا مشکلی پیش نیاید. زمانی که یک فرد بدون مجوز این عمل را انجام می دهد، احتمال بروز عوارض بیشتر می باشد. دیگر عوارض احتمالی شامل موارد زیر می شوند:

عوارض تزریق فیلر بینی

اگر مشکلات زیر را تجربه کردید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

تزریق ژل فیلر به دماغ

پس از تزریق ژل در بینی چه اتفاقی می افتد؟

پس  از تزریق ژل در بینی ممکن است در محل تزریق درد، ورم و قرمزی مشاهده کنید. در طول یک یا دو ساعت، تزریق باید شروع به حل مشکل کند. قرمزی باید فروکش کند و شما قادر به مشاهده ی نتایج دلخواه باشید. یک کیسه یخ برای استفاده پس  از درمان به همراه داشته باشید. از پزشک خود سؤال کنید اگر مشکلی ندارد از کیسه یخ برای کاهش قرمزی و التهاب استفاده کنید.

بعد از تزریق فیلر بینی

نتایج ظرف یک یا دو هفته باید به طور کامل قابل مشاهده باشند. قرمزی یا کبودی باید کاملاً در آن زمان فروکش کرده باشد. افرادی که تزریق ژل بینی برای آنها آنجام شده گزارش کرده اند که این عمل هیچ دوره نقاهتی ندارد. شما در همان روز می توانید به کار و فعالیت های عادی زندگی خود برگردید.

معمولا ژل هیالورونیک اسید برای بینی  ظرف 6 ماه در لایه پوست حل می شوند. برخی از مواد فیلر، تا 3 سال نیز دوام دارند. اما در کل فرقی نمی کند که از چه ماده ای استفاده شود، اثرات عمل بینی همیشگی نیستند.

تزریق ژل روی بینی برای چه کسی مناسب است؟

اگر از شکل بینی خود ناراضی هستید و نمی خواهید جراحی بینی تهاجمی انجام دهید، تزریق ژل روی بینی می تواند راه حل ایده آلی برای شما باشد. با ژل فیلر بینی می توان یک ظاهر جدید ایجاد کرد و به طور مؤثر شکل بینی را با تزریق فیلر به آن تغییر داد و ظاهر آن را زیباتر کرد.

اگر روی پل بینی خود برجستگی داشته باشید، فیلر به بالا و پایین برجستگی تزریق می شود تا به بینی ظاهری صافتر دهد و برجستگی را کمتر کند. یک مشکل شایع، بینی قلاب شکل است. این مشکل را می توان با تزریق فیلر به نوک بینی حل کرد.

تزریق ژل بینی

هزینه تزریق فیلر بینی چقدر است؟

تزریق فیلر بینی یک عمل زیبایی است، بنابراین تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد. هزینه ها بسته به نوع فیلر انتخابی شما، پزشکی که انتخاب می کنید و تعداد تزریق های مورد نیاز شما، متفاوت اند. شما باید در زمان مشاوره در مورد هزینه های آن با پزشک مشورت کنید سپس متوجه خواهید شد چه چیزی در انتظار شماست.

وبلاگ ما

قبلی
بعدی