مزوتراپی لک صورت

در این مقاله مطالعه می کنید:

ملاسما یا لک رنگدانه ای ناخواسته بر روی پوست است که در نتیجه بارداری، قرص های ضد بارداری و قرار گرفتن در معرض آفتاب ایجاد و معمولاً در خانم ها دیده می شود. بسیاری از زنان به دلیل تغییرات هورمونی بارداری به این بیماری مبتلا می شوند. بنابراین، گاهی اوقات به عنوان ماسک بارداری شناخته می شود. درمان ایده آل برای این شرایط ترکیبی از مزوتراپی لک صورت، ضد آفتاب و مواد سفید کننده موضعی است.

چه کسانی به لک صورت مبتلا می شوند؟

ملاسما خیلی بیشتر از مردان، روی پوست زنان ظاهر می شود. فقط 10٪ افرادی که به ملاسما مبتلا می شوند، مرد هستند. احتمال ابتلا به ملاسما در افرادی که پوست تیره تری دارند، مانند نژادهای لاتین/اسپانیایی تبار، آفریقای شمالی، آفریقایی آمریکایی، آسیایی، هندی، خاورمیانه یا مدیترانه ای بیشتر است. افرادی که دارای سابقه خانوادگی ابتلا به ملاسما دارند نیز بسیار بیشتر مبتلا به ملاسما می شوند.

ملاسما

چه عواملی باعث ایجاد لک صورت می گردد؟

علت ایجاد لک صورت هنوز مشخص نیست. احتمالاً وقتی رخ می دهد که سلول های رنگ ساز پوست (ملانوسیت ها) بیش از حد رنگ تولید کنند. افراد با پوست رنگی بیشتر در معرض ابتلا به ملاسما هستند، زیرا ملانوسیت های فعال تری نسبت به افرادی با پوست روشن دارند. عوامل محرک ملاسما عبارتند از:

قرار گرفتن در معرض آفتاب

نور ماورا بنفش (UV) خورشید باعث تحریک ملانوسیت ها می شود. در واقع، فقط اندکی قرار گرفتن در معرض آفتاب، می تواند باعث بازگشت ملاسما پس از محو شدن گردد. به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب، باعث می شود که بسیاری از افراد مبتلا به ملاسما، بارها و بارها به آن مبتلا شوند و اینکه ابتلا به ملاسما اغلب در تابستان بیشتر است.

تغییر در هورمون ها

زنان باردار اغلب دچار ملاسما می شوند. هنگامی که ملاسما در زنان باردار ظاهر می گردد، کلواژما یا ماسک بارداری نامیده می شود. قرص های جلوگیری از بارداری و داروهای جایگزین هورمون نیز می توانند ملاسما را تحریک کنند.

محصولات مراقبت از پوست

محصولاتی که پوست را تحریک می کنند، سبب بدتر شدن ملاسما می شوند.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی، یک روش درمانی غیر جراحی ست که می تواند با تأمین مقادیر کمی از مواد موثره مانند ویتامین ها، مواد معدنی، اسید هیالورونیک و مواد روشن کننده به طور مستقیم برای ناحیه مورد نظر، باعث بهبود اکثر موارد زیبایی شود. در مزوتراپی معمولی، این مواد از طریق تزریق های میکرو در لایه درم پوست وارد می شوند، و به عنوان داروی آهسته رهش عمل می کنند.

این روش، ظاهر چین و چروک ها و رنگ پوست را بهبود می بخشد و پوست جوان تر می کند. این ویتامین ها سلول های پوست، به ویژه فیبروبلاست ها را برای افزایش تولید کلاژن و الاستین و همچنین خنثی سازی رادیکال های آزاد، تحریک می کنند. مزوتراپی قادر است گردش خون را نیز بهبود بخشد.

مزوتراپی لک صورت چگونه عمل می کند؟

مزوتراپی لک صورت شامل یک سری تزریقات کوچک به پوست شما ست. این داروها ترکیبی از داروهای طبیعی، از جمله ویتامین C، اسید هیالورونیک، آنتی اکسیدان ها و آمینو اسیدها را به پوست، جایی که بیشتر از همه به آنها نیاز دارد، وارد می کنند. درمان مزوتراپی، فیبرهای الاستین را تقویت کرده، تولید کلاژن را تحریک می کند و اثرات مضر خورشید را از بین می برد. مواد مزوتراپی پوست را تغذیه و آبرسانی می کند و پس از اثرات خشک شدن در تابستان، رطوبت مورد نیاز را به پوست می بخشد.

مزوتراپی لک صورت

درمان لک صورت با مزوتراپی چگونه انجام می شود؟

درمان لک صورت با مزوتراپی حدود یک ساعت طول می کشد. این کار با ارزیابی تخصصی پوست شروع می شود تا بتوانیم موادی را انتخاب کنیم که بهترین نتیجه را برای رنگ پوست شما فراهم میکند.

قبل از شروع درمان، پوست کاملاً تمیز و استریل می شود. هنگامی که شروع به تزریق مخلوط مزوتراپی می کنیم، احساس خارش سبکی را احساس خواهید کرد که ممکن است کمی گزش داشته باشد. پس از اتمام مرحله تزریق، ما باقیمانده را روی پوست ماساژ می دهیم. سرانجام بعد از درمان، از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست استفاده می کنیم.

مزوتراپی برای ملاسما

هنگام رفتن می توانید روز خود را به صورت عادی طی کنید. ممکن است در ناحیه تحت درمان کمی حساسیت داشته باشید و توصیه می کنیم به مدت 12 ساعت پس از درمان، از هیچ محصولی روی پوست استفاده نکنید.

مرکز پوست، مو و زیبایی گیتا کلینیک

وبلاگ ما

قبلی
بعدی