بررسی عارضه های کاشت ابرو

در این مقاله مطالعه می کنید:

داشتن ابروهایی زیبا و پرپشت تاثیر زیادی در زیبایی یک چهره دارد. اما همه افراد از این ویژگی برخوردار نیستند. به همین علت، برخی افراد به روش‌های آرایشی و برخی به روش‌های کلینیکی مانند کاشت ابرو رو می‌آورند. قبل از اقدام برای انجام روش‌های کلینیکی، کسب اطلاعات کافی درباره آنها ضروری است. کاشت ابرو، از مشاوره اولیه تا بهبودی کامل، حدود یک سال طول خواهد کشید. خود عمل نیز معمولاً در عرض سه تا چهار ساعت تکمیل می‌شود. کاشت ابرو روشی غیر تهاجمی است، بنابراین می‌توانید ظرف یک تا دو روز بعد از عمل به فعالیت‌های عادی خود بازگردید. اما مهم‌ترین مسئله قبل از اقدام برای انجام این عمل، آگاهی از عارضه های کاشت ابرو است. با کلینیک گیتا همراه باشید تا به بررسی عوارض احتمالی پیوند ابرو بپردازیم.

بررسی عارضه های کاشت ابرو

آشنایی با کاشت ابرو

پیوند ابرو را می‌توان به عنوان راهی برای داشتن ابروهای طبیعی زیبا دانست. این روش در ابتدا برای بازگرداندن رشد ابرو در بیمارانی شکل گرفت که به دلیل ژنتیک یا به عنوان یک عارضه جانبی شیمی‌درمانی، ابروهای خود را از دست داده بودند. اما کاشت ابرو اخیراً هم در کاربردهای پزشکی و هم در عرصه زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ریکاوری کاشت ابرو چگونه است؟

افراد معمولاً یک روند بهبودی نسبتاً ساده را پس از عمل کاشت ابرو تجربه خواهند کرد. پزشکان اغلب زمان بهبودی این عمل را با تاتو مقایسه می‌کنند. البته ممکن است مقداری کبودی سطحی خفیف یا پوسته پوسته شدن را روی پوست اطراف ابروهای خود مشاهده کنید. این موارد از عارضه های کاشت ابرو اما واقعاً نادر هستند و اکثریت قریب به اتفاق افراد تنها سه روز پس از جراحی، حسی کاملاً طبیعی خواهند داشت. از آنجایی که روش کاشت ابرو کاملاً غیر تهاجمی محسوب می‌شود پس فقط به بی‌حسی موضعی نیاز خواهد داشت. بنابراین فرد می‌تواند ظرف یک یا دو روز به فعالیت‌های عادی و روزمره خود بازگردد.

پزشکان معمولاً به فرد هشدار می‌دهند که تا حداقل 24 ساعت پس از عمل کاشت ابرو، ابروهای خود را لمس نکنند. در عین حال نباید ابروها را خیس کرد و استفاده از آرایش هم باید برای چند روز محدود شود. بهبودی بعد از این روش بسیار سریع است، اما رشد دوباره موهای جدید ابرو تقریباً چهار ماه طول خواهد کشید. حداکثر رشد آن نیز در مدت تقریباً یک سال به اوج خود خواهد رسید. دلیل این امر آن است که فولیکول‌های موی پیوند شده شما به منظور رشد بهتر تا مدتی می‌ریزند.

آیا کاشت ابرو عوارض دارد؟

کاشت ابرو به طور کلی به عنوان یک روش بی‌خطر شناخته می‌شود. دلیل این امر آن است که همان روش‌های قدیمی مورد استفاده در کاشت مو سنتی اجرا می‌شوند. با این حال امکان رخ دادن برخی از مسائل جزئی به عنوان عارضه های کاشت ابرو وجود دارد که نباید از آن‌ها غافل بود.

مثلاً بی‌حسی موضعی و تزریق سالین می‌تواند واکنش‌های عمدتاً آلرژیک داشته باشد که با وجود خطرات کم اما باید از آن‌ها آگاه باشید. همچنین یک خطر جزئی اما بسیار نادر به نام عفونت ناشی از پیوند هم وجود دارد. این مورد بلافاصله پس از عمل رخ می‌دهد و ممکن است کبودی و دلمه خفیفی در ناحیه ابروی شما ایجاد کند. با این حال باید بدانید که به طور کلی، خطر تجربه هر گونه عارضه جدی ناشی از کاشت ابرو، بسیار ناچیز خواهد بود.

عارضه رشد سریع ابروها

برخی از مشکلات زیبایی هم وجود دارند که ممکن است در نتیجه پیوند و کاشت ابرو به وجود آیند. فولیکول‌های ابروی شما از ناحیه پوست سر گرفته می‌شوند، یعنی جایی که رشد موها بسیار بیشتر و سریع‌تر رخ می‌دهد. بنابراین بسیاری از افراد اعلام می‌کنند که رشد ابروهای آن‌ها بعد از عمل، نامنظم شده است. گاهی ابروهای جدید و سرکش در جهت اشتباه رشد می‌کنند و بنابراین به نگهداری مداوم نیاز خواهند داشت.

این یک نگرانی کاملاً موجه است، اما متخصصان تأیید می‌کنند که تنها حدود 15 درصد از موهای جدید در جهت اشتباه رشد خواهند کرد. همچنین می‌توان آن‌ها را هر چند ماه یک‌بار با یک قیچی و به راحتی کوتاه کرد. برخی از پزشکان کاشت ابرو برای جلوگیری از بروز این مشکل به برداشتن موهای نازک پا یا بدن روی می‌آورند.

آیا کاشت ابرو عوارض دارد؟

عارضه های کاشت ابرو

رعایت دستورالعمل‌های بعد از عمل کاشت ابرو برای اطمینان از مؤثر و موفقیت‌آمیز بودن کاشت و کاهش عوارض آن بسیار مهم خواهد بود. اما در عین حال ممکن است پوسته‌هایی ریز تا چند روز پس از عمل روی ابروهای شما ظاهر شوند. کبودی، قرمزی و تورم نیز شایع خواهد بود. با این حال، این عوارض باید با گذشت زمان فروکش کنند و بعد از حدود یک هفته از بین بروند. البته توجه داشته باشید که موهای کاشته‌شده در ابروهای شما تقریباً 2 تا 3 هفته می‌ریزند، زیرا فولیکول‌های زیرین می‌خواهند فضایی را برای موهای جدید و قوی‌تر ایجاد کنند. برخی از عوارض احتمالی پیوند ابرو به شرح زیر هستند:

  • کبودی
  • تورم
  • آسیب عصبی
  • خون‌ریزی بیش از حد
  • اسکار کاشت ابرو

پزشک جراح کاشت ابرو قبل از جراحی و در جلسه مشاوره اولیه در مورد عوارض جانبی احتمالی، با شما صحبت خواهد کرد. با این حال، اگر عمل کاشت ابروی خود را در مراکز معتبر انجام دهید. به ندرت با عوارض آن روبه‌رو خواهید شد.

عارضه های کاشت ابرو در مقابل میکروبلیدینگ

امروزه برخی از افراد جهت دستیابی به فرم مورد نظر ابروهای خود برای طولانی مدت، روش میکروبلیدینگ را برمی‌گزینند. میکروبلیدینگ به ‌جای کاشت فولیکول‌های مو، از آرایش دائمی برای ایجاد ظاهر ابروهای پرتر استفاده می‌کند. روش میکروبلیدینگ در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اما در واقع یک تکنیک قدیمی محسوب می‌شود که برای قرن‌ها وجود داشته است.

متخصص میکروبلیدینگ با استفاده از ابزار دستی و سوزن‌های متصل (شبیه به تفنگ خال‌کوبی) رنگ‌دانه‌ها را به لایه بالایی پوست ابرو وارد می‌کند. بدین ترتیب قسمت‌هایی از ابرو که موهای آن نازک شده‌اند یا از بین رفته‌اند، پر خواهند شد. متخصص با مراقبت زیاد سعی می‌کند تا هر مو را با توجه دقیق به ابعاد و سایه‌ها و به تقلید از ظاهر موهای واقعی، تاتو کند.

تفاوت اصلی بین عوارض میکروبلیدینگ و کاشت ابرو در این است که میکروبلیدینگ نیمه دائمی محسوب می‎‌شود، زیرا تنها 6 تا 18 ماه دوام می‌آورد. همچنین میکروبلیدینگ از رنگ‌دانه‌های خال‌کوبی استفاده می‌کند. اما کاشت ابرو با استفاده از فولیکول‌های واقعی به نتایج طبیعی‌تر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: فیشال صورت چیست؟ 

جمع‌بندی

ریزش ابروها یک پدیده بسیار آزاردهنده است که می‌تواند تأثیر مخرب زیادی روی چهره افراد اعم از زن یا مرد داشته باشد. از طرف دیگر، برخی افراد به طور ذاتی از ابروهایی کم‌پشت یا نه‌چندان زیبا برخوردار هستند. کاشت ابرو یک روش متحول‌کننده در زمینه ترمیم ابروها محسوب می‌شود که می‌تواند ابروهایی زیبا و طبیعی به شما عرضه کند. اما این روش می‌تواند عوارضی هم در پی داشته باشد. با وجود خفیف و نادر بودن این عوارض، پزشک باید آنها را با متقاضی پیوند در میان بگذارد. همچنین نداشتن بیماری زمینه‌ای مرتبط می‌تواند احتمال بروز چنین عوارضی را تا حد زیادی کاهش دهد. در این مطلب سعی کردیم عارضه های کاشت ابرو را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم مفید بوده باشد.

منابع: zwivel، aestheticscalp

وبلاگ ما

قبلی
بعدی