مزوتراپی مو یا PRP

در این مقاله مطالعه می کنید:

این روزها، بسیاری از مردم، هم خانم  ها و هم آقایان، با مشکل ریزش مو مواجه هستند. روش های درمانی زیادی وجود دارد که پزشکان برای ریزش مو توصیه می کنند. نگران نباشید، شما در اینجا به پاسخ سؤالات خود در رابطه با ریزش مو، روش های درمانی و این که کدام درمان برای ریزش موی شما بهتر است، دست خواهید یافت. شما متوجه خواهید شد که مزوتراپی مو یا  PRP برای درمان ریزش مو بهتر است.

مزوتراپی و پی آر پی

در طول 30 سال تجربه، با بیماران زیادی مواجه شده ایم که از مشکل ریزش مو رنج می برند و در رابطه با داروها و درمان های احتمالی اطلاعات چندانی ندارند. مصرف دارو و درمان مناسب برای حفظ موی شما بسیار مهم است. اجازه دهید ببینیم، که مزوتراپی و  PRP، که درمان های رایج ریزش مو هستند، چگونه عمل می کنند؟ مزوتراپی و ریزش مو، روش های درمانی برای درمان ریزش مو هم در خانم ها و هم در آقایان می باشند.

روش PRP (پلاسمای غنی از پلاکت)

PRP روشی کاملاً طبیعی و بدون نیاز به جراحی برای درمان ریزش و نازک شدن مو می باشد. این روش با استفاده از خون خود بیمار و فاکتورهای رشد فعال در آن برای رشد مو عمل می کند.

روش PRP (پلاسمای غنی از پلاکت)

روش پی آر پی چگونه عمل می کند؟

روش پی آر پی چگونه عمل می کند؟

حداقل به 3 تزریق PRP در یک وقفه ی 4-2 هفته ای برای تغییر قابل مشاهده در تراکم و ضخامت مو توصیه می شود. این روش همچنین می تواند برای درمان ریزش مو به علت دلایل ژنتیکی یا غیر ژنتیکی مورد استفاده قرار گیرد.  PRP همچنین در جوانسازی پوست و دایره های تیره زیرچشم مؤثر است.

این روش می تواند به تنهایی، یا در ترکیب با جراحی کاشت مو یا مزوتراپی برای دستیابی به بهترین نتیجه مورد استفاده قرار گیرد.

PRP مو برای چه کسانی مناسب؟

مزایای روش پی آر پی

مزایای روش پی آر پی

عوارض جانبی پی آر پی مو

به این دلیل که این درمان شامل تزریق یک ماده به پوست می باشد، به ندرت عوارض جانبی احتمالی همچون عفونت، آسیب به عصب، درد در ناحیه تزریق و آسیب به بافت مشاهده می شود.

مزوتراپی یک روش غیرجراحی می باشد که ریزش مو را کاهش می دهد و با تزریق ویتامین و مایع غنی از مواد مغذی به مزودرم پوست سر (لایه بین بافت پوست و لایه چربی ها) موجب رشد مو می شود.

مزوتراپی مو

روش مزوتراپی مو چگونه عمل می کند؟

روش مزوتراپی مو چگونه عمل می کند؟

درمان، تقریباً 8 جلسه طول می کشد، هر یک هفته برای مدت زمان نیم ساعت. اثرات این روش از جلسه پنجم قابل مشاهده می باشند و میزان موفقیت 92-90% دارد.

این یک روش مؤثر برای درمان آلوپسی آندوژنتیک می باشد. اما ریزش مو به دلایل دیگر همچون کمبود های تغذیه ای، بیماری مزمن، تغییرات آب و هوایی، استرس و غیره را درمان می کند. این روش، نه تنها برای درمان طاسی مو، ریزش موی تکه ای، نازک شدن هرچه بیشتر مو ، بلکه برای درمان شوره سر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی با التهاب پوستی، اختلالات پوست، دیابت، هموفیلیا و بارداری نباید از روش مزوتراپی استفاده کنند، چرا که می تواند شرایط سلامتی آنها را به خطر بیاندازد.

مزایای مزوتراپی برای درمان ریزش مو

مزایای مزوتراپی برای درمان ریزش مو

عوارض جانبی مزوتراپی

عوارض جانبی مزوتراپی مو نادر هستند. شایع ترین این عوارض، کبودی می باشد که معمولا در طول یک هفته بهبود می یابد؛ و درد در ناحیه کف سر، که ممکن است چند روز طول بکشد

مزوتراپی مو یا PRP؟

مزوتراپی مو یا PRP؟

همانطور که مشاهده شد، روش پلاسمای غنی از پلاکت و نیز مروتراپی می توانند به یک اندازه مؤثر باشند و حتی زمان که در ترکیب با یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند اثر آنها بیشتر می شود. هردو آنها نسبت به روش جراحی کاشت مو، ایمن تر، کم هزینه تر و روش هایی کمتر تهاجمی می باشند.

پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی

برای اینکه بدانید prp بهتر است یا مزوتراپی یک جدول مقایسه مزوتراپی و پی آر پی درست کردیم تا با یک نگاه بتوانید ویژگی های این دو روش را با هم مقایسه کرده و بهترین روش را برای خود انتخاب کنید.

PRP مو

مزوتراپی مو

PRP شامل چندین تزریق پلاسمای غنی از پلاکت می باشد.

مزوتراپی شامل تزریق ترکیبی از مواد اسید هیالورونیک و ترکیبی از آنزیم ها و مواد مغذی به پوست می باشد.

تزریق های  PRP برای درمان ریزش مو می توانند در هر لایه پوستی انجام شوند.

مزوتراپی می تواند فقط به لایه میانی پوست (مزودرم) تزریق شود.

درمان  PRP گران تر است.

در مقایسه با  PRP ارزان تر است.

انجام آن نیاز به زمان کمتری دارد.

انجام آن در مقایسه با  PRP زمان بیشتری طول می کشد.

این روش درمانی غیرجراحی ریزش مو می تواند پس از یک جلسه، نتایج دلخواه را نشان دهد.

برخی از بیماران ممکن است برای دستیابی به نتایج دلخواه به بیش از یک جلسه نیاز داشته باشند.

این روش می تواند انواع ریزش مو را درمان کند.

این روش تنها می تواند آلوپسی آره آتا را درمان کند.

اتولوگ می باشد(برگرفته از خون). PRP از خون بیمار گرفته می شود و آن را به یک درمان ریزش موی ایمن تبدیل می کند.

این روش اتولوگ نمی باشد. در عوض، ترکیبی از داروهای هومیوپاتی و شیمیایی، مواد معدنی، ویتامین ها، عصاره های گیاهی و آنزیم ها را به پوست سر تزریق می کند.

این روش به علت خاصیت شفابخش خود می تواند بازیابی پوست را پس از کاشت مو افزایش دهد.

مزوتراپی نمی تواند با دیگر روش های کاشت مو مورد استفاده قرار گیرد.

تمام زخم های ناشی از انجام این روش در 6-3 ماه بهبود می یابند.

فرایندهای بازیابی و بهبودی آهسته می باشند و فرایند بهبودی زخم ها نسبت به روش  PRP بیشتر طول می کشد.

درمان  PRP احتمال کمتری  وجود دارد که فرد دچار شوک ریزش مو شو/ریزش موقتی موی طبیعی شود.

در مزو تراپی احتمال شوک ریزش مو بیشتر است.

وبلاگ ما

قبلی
بعدی