مراقبت های بعد از بوتاکس و تزریق ژل

در این مقاله مطالعه می کنید:

خواهشمندیم  بعد از تزریق بوتاکس موارد زیر را رعایت کنید:

1. تا 6 ساعت اول، سر قائم باشد، نخوابید و از برداشتن وسايل سنگين خودداري نماييد.

(6 ساعت اول بسیار مهم است و رعایت موارد بالا باعث می شود بوتاکس عارضه نداشته باشد، پس از آن رعایت موارد بالا تا 72 ساعت باعث فرم بهتر بوتاکس می شود.)

2. روز اول و دوم پس از تزريق از كارهايي كه سبب گرگرفتگي مي شود مانند نوشيدن الكل، ورزش سنگين، سوناي بخار، جكوزي، ایستادن نزدیک اجاق گاز و باربیکیو و… خودداري نماييد.

3. شب اول طاق باز بخوابید، تا 3 روز روي صورت نخوابيد و تا 10روز تاتوي ابرو نكنيد.

4. از خاراندن محل تزريق، ماساژ دادن، بند انداختن، ليف و كيسه كشيدن، با حوله فشار دادن، با ماساژ كرم ماليدن تا 15روز خودداري نماييد. (به طور کلی هر کار که باعث دست کشیدن روی صورت و حرکت دارو می شود.)

5. اين دارو بعد از 3روز اثرش آغاز و پس از 15 روز جذب آن كامل و به ماكزيمم اثر مي رسد.

 6. براي ترميم اول، دو هفته پس از تزریق مراجعه نماييد. (ترمیم اول یعنی دو هفته بعد به این منظور است که اگر غیرقرینگی اتفاق افتاده است اصلاح شود و لزوما نیاز به تزریق صد در صد ندارد.) 

 7. در صورتي كه مشكلي نداشتيد، نوبت مراجعه بعدي4 تا 6 ماه بعد از آخرین ترمیم مي باشد.

 8. برخی افراد ممکن است تا چند روز پس از تزریق سردرد تجربه کنند که این کاملا طبیعی است، حتی اگر قبلا بوتاکس تزریق کرده اید و سردرد نداشته اید.

همچنین بخوانید:
همچنین بخوانید:

خواهشمندیم  بعد از تزریق فیلر هیالورونیک اسید موارد زیر را رعایت کنید:

1. در24 ساعت اول پس از تزریق از مواد آرایشی روی موضع استفاده نفرمایید.

2.طی 24 ساعت اول بعد از تزریق، می بایستی از ورزش های شدید (مانند ایروبیک)، قرارگرفتن بیش از حد در معرض آفتاب یا گرمای شدید و مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید.

3. بعد از تزریق ژل، تا 72 ساعت از دستکاری و ماساژ ناحیه تزریق شده پرهیز نمایید.

4. حداقل تا 2 هفته از انجام فعالیت هایی که باعث فشار و کشیده شدن عضلات صورت خواهد شد مثل دندانپزشکی خودداری فرمایید.

5. بهتر است در دو هفته اول از تماس با گرمای زیاد مانند سونا و حمام های داغ پرهیز نمایید.

6. استفاده از غذاهاى سخت مانند ساندويچ،گاز زدن نان هاى سفت و سخت،كشيدن سيگار، پيپ، قليان و بطوركلى هرگونه ضربه و فشار در 72 ساعت بعد از تزريق فيلر ژل بخصوص در ناحيه لب ها ممنوع است.

7. واکنش بدن نسبت به ژل های استاندارد بسیار کم است، تنها ممکن است بعد از تزریق، فرد دچار کبودی، قرمزی، درد، تورم و سفتی شود که معمولا تا یک هفته (حداکثر 2 هفته) برطرف می شود. ورم و کبودی ممکن است بلافاصله پس از تزریق ظاهر نشود و یک روز پس از تزریق ظاهر شود، میزان ورم و کبودی در هر فرد متفاوت است. در بسیاری از افراد فقط به مقداری ورم خلاصه می شود و برای اندکی از افراد، کبودی نیز اتفاق می افتد، میزان کبودی ممکن است تا روز دوم هم افزایش یابد، اما پس از گذشت چند روز رفته رفته کاهش و در نهایت تا دو هفته کاملا از بین می رود.

8. در صورت ایجاد کبودی می توانید از آناناس، قرص های ویتامین C، کمپرس سرد (در ساعات اوليه بعد از تزريق ژل) استفاده نمایید.

9. در مواردی احتمال دارد ژل تزریق شده گلوله گلوله شود، این امر تا دو هفته پس از تزریق طبیعی است، در صورتی که پس از پایان دو هفته ادامه داشت، حتما ما را در جریان قرار دهید. (با مراجعه به مطب این مساله توسط پزشک قابل رفع است)

10. در صورت بروز قرمزی، حساسیت و هر واکنش غیرعادی، حتما ما را در جریان قرار دهید.

11. حتما 2 هفته پس از تزریق، جهت معاینه و ادامه تزریق (در صورت نیاز) تعیین نوبت فرمایید. (باقیمانده ژل را در قسمت در یخچال – دمای 2 الی 25 درجه سانتیگراد نگه دارید.)

مرکز پوست، مو و زیبایی گیتا کلینیک

وبلاگ ما

قبلی
بعدی