سابسیژن بهتر است یا میکرونیدلینگ؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

علم پزشکی و زیبایی همیشه در حال تلاش برای دستیابی به روش های موثر برای رفع مشکلات مختلف پوست و مو مثل جای جوش است. برای شرایط خاص، تأثیر روش های سنتی اغلب قابل قیاس با روش های مدرن نیست. برای مثال، سابسیژن برای درمان اسکارهای فرو رفته، نسبت به میکرونیدلینگ، گزینه مؤثرتری می باشد و می تواند نتایج خود را در مدت زمان کمتر و جلسات کمتری نشان دهد و هزینه ی مقرون به صرفه تری نیز داشته باشد.

در حالی که میکرونیدلینگ برای انواع دیگر جای جوش روش مناسب تری است. در ادامه این دو روش را با هم مقایسه می کنیم و مشخص می کنیم که سابسیژن و میکرونیدلینگ چه موقع برای از بین بردن جای جوش انتخاب بهتری هستند.

روش های سابسیژن و میکرونیدلینگ چطور جای جوش را از بین می برند؟

در روش سابسیژن از یک سوزن برای شکستن بافت زخم استفاده می شود (که موجب تورفتگی می شود). میکرونیدلینگ از سوزن های ریز برای ایجاد میکرو کانال (سوراخ های ریز) در پوست استفاده می کند. این زخم های ریز توانایی طبیعی پوست شما را برای بازسازی خود و تولید کلاژن بیشتر تحریک می کند.

برای جای جوش، رویکرد ترکیبی بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت. این نوع جای جوش ها نیاز به ترکیب لیزر، میکرونیدلینگ، سابسیژن و فیلرها دارند. این کار ممکن است نیاز به مجموعه ای از درمانها داشته باشد و نیز ممکن است برای حفظ ماندگاری آن درمانهای بیشتری انجام داد.

روش های سابسیژن و میکرونیدلینگ چطور جای جوش را از بین می برند؟

مقایسه سابسیژن و میکرونیدلینگ

هم روش میکرونیدلینگ و هم روش سابسیژن، ظاهر جای جوش ها را با ایجاد زخم به منظور شکستن بافت اسکار و بازسازی کلاژن بهبود می بخشند. میکرونیدلینگ شامل استفاده از قلم میکرونیدلینگ با چندین سوزن کوچک می باشد که بر روی پوست در چندین عمق و سرعت می لغزد. سابسیژن با یک سوزن درجه بزرگ انجام می شود که به جای جوش ها در زاویه و عمق های مختلف تزریق می شود تا بافت اسکار را بشکند.

سوزن های میکرونیدلینگ نسبت به سابسیژن، آسیب بیشتری به اپیدرم (سطح خارجی) پوست وارد می کنند و موجب خونریزی و در نهایت طولانی شدن زمان بهبودی می شوند. در حالیکه میکرونیدلینگ به طور قابل توجهی برای درمان اسکارهای سطحی، خطوط ریز و هایپوپیگمنتیشن مؤثر می باشد، سابسیژن برای درمان جای جوش های عمیقتر مانند جای جوش های واگنی مؤثر تر می باشد.

برتری سابسیژن نسبت به میکرونیدلینگ برای جای جوش های عمیق

 به نظر می رسد که مکانیسم سابسیژن کردن بافت جای جوش عمیقتر نسبت به مکانیسم میکرونیدلینگ مؤثرتر می باشد. روش سابسیژن نسبت به میکرونیدلینگ اغلب به جلسات درمانی کمتری برای دستیابی به بهبودی های قابل مقایسه جای جوش های فرو رفته نیاز است.

سوزن های میکرونیدلینگ محدود به نفوذ به  2.5mm زیر سطح پوست می باشند، در حالیکه سابسیژن آزاد است که به هر عمقی از درمیس برای دستیابی به جای جوش های پوستی عمیقتر نفوذ کند. سابسیژن کانال های بزرگتری در بافت جای جوش ایجاد می کند که فضای بیشتری را برای بازسازی کلاژن ایجاد می کند، در حالیکه میکرونیدلینگ این کار را انجام نمی دهد.

سابسیژن

تکنیکی که نتایج خوبی را ایجاد کرده است، استفاده از یک سوزن درجه 26 یا 30 می باشد که زیر بافت اسکار جلو و عقب می شود و به طور همزمان لیدوکائین یا سالین را در آن کانال ها تزریق می کند. تزریق ماده ی مایع، به ویژه لیدوکائین می تواند هم درد را کاهش دهد و هم جای اسکار(جای جوش) مورد نظر را صاف کند، بازسازی کلاژن بیشتری را فراهم کند و اجازه دهد فاکتورهای رشد زخم، “جاهای خالی” ایجاد شده را پر کنند.

سابسیژن برای جای جوش عمیق

تا زمانی که جای جوش ها، مشخصه ی اپیدرمال (سطح پوست) قابل توجهی علاوه بر مشخصه ی درمال (لایه میانی پوست) ندارند، سابسیژن کردن جای جوش روش مؤثرتری می باشد و زمان بهبودی سریعتری را در پی دارد. هر دو روش می توانند موجب کبودی، اِدِم و اریتما  (سرخی پوست) شوند. گرچه، آسیب اپیدرمال که می تواند در میکرونیدلینگ رخ دهد، به طور قابل توجهی شدیدتر می باشد.

میکرونیدلینگ و سابسیژن

مقایسه سابسیژن و میکرونیدلینگ از لحاظ هزینه

سابسیژن نسبت به میکرونیدلینگ مقرون به صرفه تر می باشد. مواد مورد نیاز برای سابسیژن محدود به موادی هستند که در تمام عمل ها استفاده می شوند: سوزن ها، سرنگ ها، سالین و لیدوکائین. از سوی دیگر، میکرونیدلینگ نیاز به خرید ابزار گران قیمت از جمله قلم میکرونیدلینگ، نوک سوزنی میکرونیدلنیگ یک بار مصرف استریل و پوشش های محافظ برای دستگاه می باشد، علاوه بر این، محصولات موضعی مراقبت از پوست پس از درمان برای تسریع بهبودی ایمن نیز مورد نیاز هستند.

مرکز پوست، مو و زیبایی گیتا کلینیک

وبلاگ ما

قبلی
بعدی