فواید میکرونیدلینگ برای صورت

در این مقاله مطالعه می کنید:

میکرونیدلینگ روشی است که برخی متخصصان پوست برای درمان بیماری های مختلف پوستی از آن استفاده می کنند. در این تکنیک، با استفاده از سوزن های کوچک و استریل، پوست سوراخ شده و آسیب های فیزیکی به آن وارد می شود. این آسیب ها لایه درم پوست را تحریک به بازسازی می کنند. فواید میکرونیدلینگ برای پوست صورت با استفاده از تحقیقات علمی و شواهد تجربی اثبات شده است. در این مقاله به 10 مزیت شگفت انگیز میکرونیدلینگ اشاره می کنیم.

فواید میکرونیدلینگ برای صورت چیست؟

میکرونیدلینگ می تواند بسیاری از مشکلات پوستی همچون موارد زیر را برطرف کند:

فواید میکرونیدلینگ صورت

این روش درمانی می تواند به جوانسازی پوست نیز کمک کند. علاوه بر این موارد، متخصصان گاهی اوقات با استفاده از میکرونیدلینگ دارو هایی را همچون ویتامین C یا ترتینوئین موضعی به عمق بیشتری از پوست وارد می کنند. چنین اقدامی انواعی از مشکلات از جمله جای زخم ناشی از جوش ها را برطرف می کند. میکرو نیدلینگ پس از تنها یک جلسه پوست را درخشان کرده و تا ماه ها بعد ظاهر پوست را بهبود می بخشد. مزایای این روش درمانی بسیار زیادند که در این مطلب به 10 مورد از آن ها اشاره شده است.

1- کاهش ظاهر خطوط و چروک

هیچ کس مایل به داشتن ظاهری پیر تر از سن واقعی خود نیست. با این حال، پیری زودرس که با خطوط و چروک ریز همراه است، دقیقا چنین وضعیتی را به وجود می آورد. آسیب های کوچک ناشی از میکرونیدلینگ با افزایش تولید الاستین و کلاژن با چروک و خطوط مقابله می کند.

کلاژن و الاستین ترکیباتی در پوست هستند که با تقویت ساختار و قدرت پوست، ظاهری با کیفیت و جوان به آن می دهند. مکانیسم های التیام زخم همچنین بدن را نسبت به تولید سلول های پوستی جدید و محو کردن ظاهر خطوط ریز، خطوط پنجه کلاغی و چروک پیشانی تحریک می کنند.

کاهش ظاهر خطوط و چروک

2- از بین بردن جای جوش و زخم

از آن جایی که میکرونیدلینگ تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کند، در درمان آکنه و دیگر زخم های پوستی نیز بسیار مفید است. درمان جای جوش با میکرونیدلینگ در بسیاری از جای جوش ها موثر است. تنها نوع جای زخمی که با این روش قابل درمان نیست، جای زخم کلوئیدی یا برجسته است.

3- کاهش آثار آفتاب سوختگی

میکرو نیدلینگ در محو کردن آسیب های ناشی از نور خورشید مخصوصا افزایش رنگدانه های پوست و لکه های پیری موثر است. لکه های مات و قهوه ای رنگ پوست اغلب ناشی از قرار گیری بیش از حد در معرض نور آفتاب بوده و میکرونیدلینگ با توانایی تحریک تولید سلول های پوستی و کلاژن جدید می تواند ظاهر و رنگ پوست را بهبود بخشد.

4- مقابله با پیری پوست

پیری تنها به صورت چروک و تغییر رنگ پوست خود را نمایان نمی کند. پوست همگام با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و دچار افتادگی می شود. پیری می تواند پوست را کدر و تیره کرده و درخشش آن را از بین برد که تمامی این موارد به کمک میکرونیدلینگ رفع می شوند. تجمع کلاژن در پاسخ به زخم های کوچک می تواند ساختار پوست را برای مقابله با افتادگی تقویت کند. همچنین، 24 ساعت پس از انجام فرایند فرد درخشش و شادابی پوست خود را احساس خواهد کرد.

مقابله با پیری پوست

5- کاهش منافذ بزرگ پوست

صرف نظر از این مورد که میکرونیدلینگ خود سبب بروز سوراخ هایی در پوست می شود، این روش اندازه منافذ پوست را بزرگ تر نمی کند. میکرو نیدلینگ در واقع به کوچک تر شدن منافذ نیز کمک می کند. هنگامی که تولید کلاژن در اطراف منافذ پوست تحریک شود، پوست حجم بیشتری به خود گرفته و منافذ کوچک تر می شوند.

6- بهبود تاثیری گذاری محصولات موضعی

بهترین زمان برای اعمال مرطوب کننده ها، دارو های موضعی و محصولات ضد پیری پوست پس از میکرونیدلینگ است. سوراخ های ریز به وجود آمده در پوست سبب رسیدن آسان تر پماد ها، سرم ها و ژل ها به اعماق پایین تر پوست می شوند. در نتیجه مواد مغذی این محصولات بیشتر به پوست می رسند.

بهبود تاثیری گذاری محصولات موضعی

7- مقابله با ترک های پوستی

میکرونیدلینگ تقریبا در هر جایی از بدن کاربرد دارد. این روش می تواند در رفع ترک های پوستی ناشی از رشد سریع شکم موثر باشد. رشد سریع شکم را در مواقعی همچون بارداری اتفاق می افتد.

8- کاهش آکنه روزاسه

میکرونیدلینگ می تواند قرمزی و سفتی پوست ناشی از آکنه روزاسه را درمان کند. در این عارضه پوستی، پوست از تحلیل روی کلاژن رنج می برد. میکرو نیدلینگ رشد کلاژن را تحریک کرده و با جبران این تحلیل روی از التهاب و تحریک پوست می کاهد.

کاهش آکنه روزاسه

9- بهبود جوش صورت

از آن جایی که میکرو نیدلینگ به نفوذ بیشتر دارو های موضعی کمک می کند، می تواند تاثیر گذاری درمان های موضعی آکنه را نیز بیشتر کند. میکرو نیدلینگ متداول می تواند به پاک شدن صورت از آکنه ها کمک کند.

بهبود جوش صورت

10- عوارض جانبی کمتر نسبت به لیزر یا لایه برداری شدید

روش میکرو نیدلینگ بدون داشتن مدت استراحت طولانی تاثیراتی قابل مقایسه با درمان های لیزری و لایه برداری شیمیایی دارد. در حالی که 24 تا 72 ساعت پس از میکرو نیدلینگ می توان از درخشش پوست خود لذت برد، درمان لیزری به یک دوره بهبودی 3 تا 10 روزه نیاز دارد. دوره استراحت پس از لایه برداری متوسط تا شدید 14 تا 21 روز است.

مرکز پوست، مو و زیبایی گیتا کلینیک

وبلاگ ما

قبلی
بعدی