همه چیز درباره هیر فیلر

در این مقاله مطالعه می کنید:

با سبک زندگی مدرن که پر از استرس، آلودگی‌های زیست‌محیطی، تغذیه نادرست و کم‌تحرکی است، ریزش و نازکی موها جای تعجب ندارد. تغییرات هورمونی، برخی بیماری‌های متابولیکی و کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن نیز اثر مستقیمی بر روی موها دارند. اکثر افرادی که دچار مشکلاتی نظیر ریزش نامتعارف و نازک شدن تارهای مو خود هستند، به دنبال روشی مؤثر برای رفع این مشکل می‌گردند. پرکننده مو یا هیر فیلر یک روش درمانی تزریقی جدید است که در رفع این گونه مشکلات بازده بسیار خوبی دارد. در ادامه، این روش درمانی جدید، نحوه عملکرد و مزایای آن را برای شما بازگو کرده‌ایم.

همه چیز درباره هیر فیلر

هیر فیلر چیست؟

این ماده نوعی ترکیب متشکل از چندین نوع پپتاید بیومیمتیک فعال و اسید هیالورونیک است که به پوست سر تزریق می‌شود. این ترکیبات فعال، باعث افزایش جریان خون در پوست سر خواهند شد. همچنین آنها به ریشه مو نفوذ می‌کنند و باعث تداوم فعالیت فولیکول‌های مو و تقویت رشد مجدد تارهای مو می‌شوند. علاوه بر این، فرمول هیر فیلر حاوی انواع آنزیم، فاکتورهای رشد، مواد معدنی و ویتامین‌ها نیز است. فعالیت مشترک این مواد با هم، رشد مو را تقویت و ریزش نامتعارف مو را متوقف می‌کند.

اسید هیالورونیک موجود در این ترکیب، فولیکول‌های مو را آبرسانی و هیدراته و فعالیت فیبروبلاست‌ها را تحریک خواهد کرد. پپتایدهای بیوممتیک یا شبه بیولوژیکی آن نیز باعث تولید کلاژن جدید می‌شوند. علاوه بر این، آنها از سلول‌های مو در برابر عوامل آسیب‌زای خارجی که موجب آپوپتوز یا مرگ برنامه‌ریزی شده سلول‌های فولیکول مو هستند، جلوگیری می‌کنند. همه ترکیبات ذکرشده مانع از ریزش مو می‌شوند و فاز رشدی موها را طولانی‌تر می‌کنند.

فرمول هیر فیلر حاوی چه ترکیباتی است؟

  1. اسید هیالورونیک رتیکیولیته که همراه اسیدهای آمینه موجب احیاء و هیدراته شدن پوست سر می‌شود.
  2. دیکاپپتاید 18: تحریک تشکیل سلول‌های جنینی جدید از فولیکول‌ها که از هر کدام یک تار موی جدید رشد خواهد کرد
  3. اولیگوپپتاید 54: تنظیم سیگنال از BMP4 (پروتئین مورفولوژیکی استخوانی نوع 4)، افزایش فاز رشد مو
  4. دیکاپپتاید 10: بهبود تغذیه فولیکول و افزایش تعداد رگ‌های جدید آن و افزایش ضخامت مو
  5. اکتاپپتاید 2: افزایش تعداد کراتینوسایت‌ها و حفاظت سایر سلول‌ها در برابر اشعه فرابنفش، استرس و سایر عوامل آسیب‌زا
  6. اولیگوپپتاید 71: جلوگیری از سفید شدن موها
  7. دکاپپتاید 28: شروع‌کننده فاز رشد مو
فرمول هیر فیلر

چهار اثر اصلی هیر فیلر بر موها و پوست سر

به‌طور کلی، اثرات درمان با پر کننده مو را می‌توان به چهار دسته اصلی تقسیم کرد:

  1. تحریک رشد مجدد مو به ‌واسطه افزایش جریان خون در پوست سر و احیاء فولیکول‌ها.
  2. اثرات آنتی اکسیدانی، به علت وجود پپتایدهایی که مو را در برابر عوامل مضر زیست‌محیطی مانند اشعه آفتاب و آلاینده‌ها محافظت می‌کنند.
  3. اثر رگ‌زایی. مواد فعال درون آن باعث افزایش رگ‌زایی در پوست سر و تقویت ریشه مو خواهند شد.
  4. اثر پیشگیری‌کننده. در این روش درمانی، با مهار عوامل مؤثر در ریزش مو، از توسعه و روند پیشرفت طاسی سر جلوگیری می‌شود.

درمان با هیر فیلر چگونه است؟

هیر فیلر به پوست سر تزریق می‌شود. با این کار، می‌توان مطمئن شد که همه مواد فعال به‌ صورت تدریجی در ریشه موها آزاد می‌شوند. کمپلکس متشکل از 7 نوع پپتاید آهسته رهش، بعد از تزریق در نواحی که فولیکول‌های مو قرار دارند، به‌آرامی به درون آنها نفوذ می‌کنند. کمبود آب، مواد معدنی و ویتامین‌های موردنیاز رشد و تقویت مو نیز از طریق سایر مواد فعال در پرکننده مو جبران می‌شود.

بعد از اولین جلسه درمان، پروسه ریزش مو متوقف خواهد شد. جلسات بعدی، گردش خون در پوست سر را تقویت می‌کنند و سرزندگی و نشاط را به فولکیول‌های مو باز می‌گردانند. تحقیقات جدید نشان داده‌اند که کمپلکس پپتاید موجود در این ماده باعث جوان‌سازی سلول‌های مو و فولیکول‌های آن می‌شوند و همزمان گردش خون و آبرسانی به پوست سر را افزایش می‌دهند. در پژوهش‌های بالینی انجام‌شده روی اثربخشی این درمان، افزایش 22 درصدی در تراکم موها و افزایش 26 درصدی در ضخامت موها مشاهده شده است. این نتیجه در افرادی که به مدت هشت هفته و هر دو هفته یک بار (در مجموع 4 جلسه) تزریق هیر فیلر داشته‌اند، به  دست آمده است.

میزان ریزش و نازکی موها در افراد مختلف، متفاوت است. بنابراین فاصله و تعداد جلسات درمانی، به نظر پزشک متخصص بستگی دارد. اثرات درمان با پرکننده مو معمولاً تا یک سال باقی می‌ماند و بعد از آن، نیاز به تزریق مجدد است.

آیا درمان با هیر فیلر دردناک است؟

آیا درمان با هیر فیلر دردناک است؟

تزریق این ماده دردناک‌تر از تزریق‌های دیگر نیست. البته افرادی که پوست سر حساسی دارند، ممکن است درد تزریق‌ها را با شدت بیشتری احساس کنند. در حالت کلی، درمان با هیر فیلر نیاز به بی‌حسی ندارد. با این حال، می‌توان برای افراد حساس به درد یا کسانی که از آمپول می‌ترسند، از ژل‌های بی‌حسی موضعی استفاده کرد. معمولاً بی‌حسی ناشی از این ژل‌ها، کمی بیشتر از نیم ساعت دوام دارد. در طول درمان، پزشک می‌تواند با انجام ماساژهای ملایم در نواحی تزریق، درد را کاهش دهد.

مزایای درمان با هیر فیلر

استفاده از این روش برای جلوگیری از ریزش مو، مزایای بسیاری دارد که در ادامه برخی از آنها را بیان کرده‌ایم:

  • افزایش ضخامت و حجم موها و درمان نازکی تارهای مو
  • افزایش و تقویت موها در برابر آلودگی‌های محیطی، خاک و شیوه‌های نادرست مراقبت از مو
  • افزایش تکثیر سلول‌های بنیادی پوست سر
  • یک درمان صد در صد ایمن برای جلوگیری از ریزش مو است که هیچ عارضه جانبی خاصی ندارد.
  • ماندگاری طولانی
  • افزایش سرعت رشد موها
درمان با هیر فیلر برای چه کسانی مناسب نیست؟

درمان با هیر فیلر برای چه کسانی مناسب نیست؟

استفاده از این شیوه درمانی در دوران بارداری و شیردهی و برای کودکان و خردسالان توصیه نمی‌شود. افرادی که به دیابت، بیماری‌های خودایمنی، بیماری‌های سیستم ایمنی و روماتیسم دچار هستند، بهتر است از روش‌های دیگری برای درمان نازکی و ریزش موی خود استفاده کنند. بیمارانی که در ناحیه پوست سر، دچار بیماری‌های التهابی هستند یا پوست سر آنها زخم باز و عفونی دارد، تا زمان درمان این مشکلات، مجاز به به استفاده از این روش نیستند. همچنین، استفاده از این روش برای بیمارانی که داروهای رقیق‌کننده یا ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند، ممنوع است. این روش درمانی را می‌توان به عنوان یک درمان کمکی برای کسانی که کاشت مو انجام داده‌اند، استفاده کرد.

جمع‌بندی

درمان با هیر فیلر به کسانی توصیه می‌شود که می‌خواهند موهای پرپشت، نرم و شاداب داشته باشند. در دنیای امروز به‌علت آلودگی‌های محیطی، کم‌آبی بدن، کمبود ویتامین و موادمعدنی و مشکلات هورمونی، بسیاری از افراد با مشکل ریزش یا نازکی مو درگیر هستند. در این روش که نوعی درمان تزریقی است، گردش خون در پوست سر بیشتر خواهد شد و فولیکول‌های مو دوباره جوان و فعال می‌شوند. در نتیجه، هم رشد مو تقویت خواهد شد و هم بر ضخامت تارهای مو افزوده می‌شود.

وبلاگ ما

قبلی
بعدی