هر آنچه باید درباره مزوژل بدانید

در این مقاله مطالعه می کنید:

یکی از مشکلاتی که بسیاری از ما با افزایش سن با آن روبه‌رو هستیم، چروک، افتادگی، و به‌طور کلی پیری پوست است. این‌گونه اتفاقات در پوست نشان‌دهنده این هستند که تولید برخی ترکیبات ضروری مانند اسید هیالورونیک که پوست را هیدراته می‌کند، در بدن کاهش یافته است. برای برگرداندن جوانی به پوست راه‌های مختلفی پیشنهاد شده است. یکی از روش‌های جدیدتر با عوارض جانبی بسیار کم، درمان با مزوژل است. در این مقاله، درباره این روش و اثر آن بر جوانی پوست توضیح داده‌ایم.

مزوژل

آشنایی با انواع مزوژل

مزوژل نوعی ژل تزریقی است که برای جوا‌نسازی پوست به‌ کار می‌رود. برندهای مختلفی از این ژل در بازار موجود است که هرکدام ترکیبات متفاوتی دارند. اسید هیالورونیک پایه اصلی فرمول این ژل جوانساز پوست است.

اسید هیالورونیک، نوعی ماده طبیعی به شمار می‌رود که بدن از آن برای هیدراته نگه داشتن سلول‌ها استفاده می‌کند. حدود 50% از کل اسید هیالورونیک موجود در بدن در پوست یافت می‌شود. با افزایش سن، تولید این پلیمر در بدن کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه، به ‌صورت علائمی چون افتادگی، چروک و از بین رفتن شادابی پوست خود را نشان می‌دهد.

پروفایلو و جالاپرو، دو برند از این ژل هستند که از نظر کیفیت و بازده، پروفایلو بیشتر توصیه می‌شود.

پروفایلو

ژل پروفایلو حاوی اسید هیالورونیک خالص و بسیار باکیفیت است. در یک سرنگ دو میلی‌لیتری از این ژل، مجموعاً 64 میلی‌گرم اسید هیالورونیک وجود دارد. 50% اسیدهیالورنیک‌های موجود در این محصول، مولکول‌های با وزن کم هستند و 50% بقیه را اسید هیالورنیک با وزن مولکولی بالا تشکیل می‌دهند. این ژل حاوی هیچ نوع افزودنی مصنوعی یا سنتتیک مانند BDDE نیست و به همین دلیل، خطری برای بدن ندارد.

هر کدام از اسیدهای هیالورونیک با وزن مولوکی بالا و پائین، مزایای متفاوتی برای پوست دارند. اسید هیالورونیک با وزن مولکولی بالا، به پوست حجم می‌دهد و موجب لیفت پوست می‌شود. در عوض، اسید هیالورونیک با وزن مولکولی پائین، پوست به‌ویژه لایه اپیدرم (لایه سطحی پوست) را آب‌رسانی (هیدراته) می‌کند.

پروفایلو - مزوژل

هر دو این اسیدهای هیالورونیک در کنار هم، کلاژن نوع یک و سه را در فیبرولاست‌ها و کلاژن نوع چهار و شش را در کراتینوسایت‌ها افزایش می‌دهند. با این روش درمانی، تولید الاستین نیز بیشتر می‌شود. از آن‌جا که پروفایلو یک ترکیب پایدار از این دو اسید هیالورونیک است، تجزیه آن زمان بیشتری می‌برد. در نتیجه، زمان عمل آن تا قبل از این‌که به‌طور طبیعی توسط بدن متابولیزه شود، بیشتر خواهد بود.

جالپرو

جالپرو حاوی چندین نوع پپتاید است که در جوانسازی پوست نقش دارند. پپتایدها، زنجیره‌های کوتاه اسید آمینه‌ای هستند که توسط پیوندهای پپتیدی به‌هم متصل شده‌اند. دو نوع تزریقی از جالاپرو وجود دارد: جالپرو کلاسیک و جالپرو HMW که حاوی مقدار بیشتری اسید هیالورونیک است.

پپتایدها و اسید هیالورونیک موجود در این ژل، رطوبت و موادمغذی موردنیاز پوست را تامین می‌کنند. در نتیجه، خاصیت کشسانی پوست برمی‌گردد و چروک و افتادگی آن از بین می‌رود. همان‌طور که گفتیم، اسید هیالورونیک، با هیدراته کردن پوست، خشکی آن را از بین می‌برد.

روش درمان چگونه است؟

قبل از درمان، لازم است یک جلسه مشاوره با پزشک متخصص خود داشته باشید. در این جلسه، پزشک پوست ناحیه‌ای که قصد درمان آن را دارید، بررسی و معاینه می‌کند. همچنین، در مورد سابقه پزشکی شما سؤالاتی مطرح خواهد کرد تا مطمئن شود این درمان برای شما بی‌خطر و امن است.

کل جلسه اصلی جوانسازی، بسته به تعداد نواحی که نیاز به درمان دارند، حدود 10 دقیقه طول می‌کشد. پزشک متخصص، نواحی تزریق را مشخص و سپس با سرنگ‌های مخصوص، ژل را به این نواحی تزریق می‌کند. برای نمونه، جوانسازی پوست صورت با مزوژل تنها نیاز به پنج تزریق در نقاط مشخصی از صورت دارد. در زمان ورود سوزن، کمی احساس سوزش خواهید داشت که ظرف چند ثانیه از بین می‌رود.

بیماران جدید، نیازمند دو جلسه درمانی با فاصله چهار هفته از هم هستند. بسته به نوع پوست شما، ممکن است پزشک یک جلسه سوم را نیز برای شما لازم بداند. این جلسه معمولاً هشت هفته بعد از جلسه دوم خواهد بود.

شیوه تزریق

مراقبت‌های بعد از جوانسازی با مزوژل

این روش درمانی نیاز به نقاهت خاصی ندارد. شما می‌توانید بلافاصله بعد از تزریق، کار و زندگی خود را از سر بگیرید. پزشک متخصص، دستورالعمل‌های مراقبتی بعد از درمان را برای شما توضیح خواهد داد. به ‌طور کلی، کسانی که این روش جوانسازی را انتخاب می‌کنند، در هفته اول نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند. پس، استفاده از ضد آفتاب‌های با اس.پی.اف 30 به بالا در بیرون از منزل ضرورت دارد.

از طرفی، مصرف داروها یا موادی که باعث رقیق شدن خون می‌شوند، ممنوع است. در مورد مصرف این نوع داروها، در جلسه مشاوره از شما سؤال خواهد شد و در صورت لزوم، دستورالعمل‌های لازم به شما داده می‌شود.

چنانچه روتین پوستی خاصی دارید، مثلاً برای موهای صورت خود از لیزر استفاده می‌کنید، باید به پزشک خود اطلاع دهید. پزشک شما مشخص خواهد کرد که بعد از درمان می‌توانید روتین پوستی خود را ادامه دهید یا باید برای یک مدت مشخص آن را متوقف کنید.

اثرات جوانسازی با مزوژل چقدر دوام دارد؟

به لطف اثر آبرسانی (هیدراسیون) این ژل، بلافاصله بعد از اولین جلسه شاهد بهبود در پوست خود خواهید بود. اما چند هفته‌ای طول می‌کشد تا نتایج واقعی این درمان خود را نشان دهند. بسته به نوع ژل مصرفی، معمولاً یک ماه در پوست شما باقی می‌ماند تا در نهایت به ‌طور کامل متابولیزه شود. در طول این مدت، تولید کلاژن و الاستین در پوست شما شروع می‌شود و تا مدت‌ها بعد از جذب طبیعی توسط بدن، اثرات جوانسازی آن باقی خواهد ماند.

نمونه تزریق مزوژل

این روش برای پوست چه نواحی مناسب است؟

  • نواحی مختلف صورت مانند پیشانی، خط لبخند، دور لب‌ها، قسمت بیرونی چشم و پوست اطراف صورت
  • گردن
  • سینه (ناحیه دکلته)
  • دست‌ها
  • بازوها
  • شکم
  • کشاله ران
  • زانوها

مزایای درمان با مزوژل

  • بازگشت خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست (جوانسازی پوست به‌صورت طبیعی)
  • بازگشت شادابی به پوست‌های کدر
  • از بین بردن چروک‌های ریز پوستی
  • آبرسانی پوست
  • لیفت و سفت شدن پوست
  • درمان جوش و لکه‌های تیره پوستی

این روش جوانسازی برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • خانم‌های باردار و شیرده
  • کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مانند بیماران سرطانی و دیابتی
  • کسانی که از داروهای رقیق‌کننده خون یا تضعیف‌کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی

امروزه تلاش برای بهبود پوست و دستیابی به زیبایی مطلوب، در بین افراد جامعه بسیار گسرتش یافته است. ‌مزوژل پوست را تغذیه می‌کند و جوانی و شادابی را به‌صورت طبیعی به آن باز می‌گرداند. تزریق این ژل یک روش عالی و بدون ضرر برای جوانسازی پوست است.

پایداری این روش جوانسازی، بین 8 تا 12 ماه خواهد بود و بعد از آن نیاز به تجدید دارد تا اثرات ژل پایدار بماند. توصیه می‌شود برای اثرات این روش درمانی، هر شش ماه یک بار آن را تجدید کنید. جوانسازی با مزوژل، یک جایگزین عالی برای بوتاکس و فیلرهای پوستی است که شفافیت و جوانی را به پوست برمی‌گرداند.

منابع: elegantclinic، meliorclinics(what is profhilo)، meliorclinics(anti aging)، skin-heal

وبلاگ ما

قبلی
بعدی