فیشال صورت چیست؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

همه ما دوست داریم سر انگشتان خود را بر پوست صورتمان بلغزانیم و از نرمی و لطافتش لذت ببریم. اما گذر ایام و سبک زندگی نامناسب، ردپای خود را بی‌رحمانه بر صورت انسان حک می‌کند و آدمی حسرت روزهای گذشته و صورت جوان و شاداب خود را می‌خورد. روش‌های گوناگونی وجود دارند که می‌توان دوباره با آنها صورتی زیبا و شفاف داشت. یکی از روش‌های بی‌خطر، فیشال صورت است. در این مقاله توضیح می‌دهیم که فیشال چگونه به شاداب ماندن پوست صورت کمک می­نماید.

فیشال صورت چیست؟

آشنایی با فیشال صورت

فیشال مجموعه اعمال و حرکاتی است که هدفش جوانسازی پوست صورت است. با انجام فیشال صورت، در کمتر از یک ساعت چنان تغییری در پوست شما حاصل می‌شود که باورکردنی نیست. هر فردی با توجه به نوع پوست خود، نیاز به فیشال مخصوص به خود دارد تا نتیجه عالی کسب کند.

چرا باید فیشال صورت انجام داد؟

صورت شما به آرامش و پاک‌سازی نیاز دارد. این روش، کمک می­کند تا برای مدتی صورت خود را از خطرات سبک زندگی نامناسب و آلودگی‌های محیطی نجات دهید. در ادامه، مزایای انجام فیشال صورت را بیان می‌کنیم.

پاک‌سازی

اولین نتیجه واضح و قابل رویت این روش، پاک‌سازی پوست صورت است. پوست صورت شما از روغن‌ها، گرد و خاک‌، کثیفی و آلودگی‌های محیط شهری پاک خواهد شد. بدین منظور از مواد مخصوصی استفاده می‌شود. پوست شما بعد از انجام این روش، جوان و درخشان خواهد شد و تمام آلودگی‌های صورت از بین می‌روند. همچنین پوست صورت از دست سلول‌های مرده خلاص شده و با جوش‌های سرسیاه و سرسفید خداحافظی می‌کند. در نهایت، شما با صورتی مواجه می‌شوید که مدت‌ها بود از یاد برده بودید. انجام فیشال صورت همچنین احتمال دچار شدن پوست صورت به آکنه را کاهش می‌دهد.

ضد پیری

چین ‌و چروک‌ها اگر پیش از موعود بر صورت فرد ظاهر شوند، می‌توانند زیبایی صورت را تحت تأثیر قرار دهند. انجام منظم فیشال می‌تواند صورت شما را در برابر پیری زودتر از موعود بیمه ‌کند. همچنین سلامت پوست صورت شما را افزایش می‌دهد و از شل‌شدگی آن جلوگیری می‌کند.

استفاده از ماساژ و ماسک که خاصیت ضد پیری دارند، در این روش، معمول هستند. آنها سلول‌های پوست را دوباره جوان خواهند کرد و خاصیت کشسانی پوست را تقویت می‌کنند. همچنین پوست صورت شما تا حد ممکن چین و چروک نمی‌خورد، ظاهرشدن خط خنده به تعویق می‌افتد و کیسه‌های زیر چشم دیرتر شکل می‌گیرند. 

در اکثر موارد، عدم گردش مناسب خون در صورت، علایم پیری را زودتر ظاهر می‌کند. با انجام این روش، خون به ‌خوبی در صورت شما جریان پیدا خواهد کرد. همچنین نسل جدیدی از سلول‌های پوست صورت تولید می‌شوند. در نتیجه، سرعت گردش خون در صورت بیشتر خواهد شد.

چرا باید فیشال صورت انجام داد؟

کم‌کردن رنگ‌دانه‌های پوست صورت

بر پوست گردن و صورت بعضی از افراد، لکه‌های ناخواسته سیاه، قرمز و قهوه‌ای ظاهر می‌شود. این رنگ‌دانه‌ها در اثر واکنش ملانین به نور آفتاب یا هر عامل خارجی دیگری به وجود می‌آیند. با فیشال صورت سرعت گردش خون شما، افزایش می‌یابد. در نتیجه، این رنگ‌دانه‌ها با پوست صورت شما خداحافظی می‌کنند.

سم‌زدایی از پوست

مانند کبد، کلیه و قلب، پوست نیز نیاز به سم‌زدایی دارد. با سم‌زدایی، پوست، دوباره خود را بازسازی می‌کند. اما بدون سم‌زدایی، پوست خشک و مرده به نظر می‌رسد و مستعد جوش‌های آکنه‌ای است. این روش، درمان مناسبی برای سم‌زدایی پوست صورت خواهد بود. زیرا در آن از محصولاتی استفاده می‌شود که دارای آنتی‌اکسیدان هستند. همچنین برای سرعت بخشیدن به فرآیند سم‌زدایی، از روغن‌های مخصوص کمک گرفته می‌شود.

کم‌کردن استرس

استرس و فشار عصبی، اثر بدی بر پوست صورت دارند. در واقع، استرس باعث ایجاد چین ‌و چروک روی پوست صورت می‌شود. در این روش نه‌تنها فشارهای موجود از صورت و گردن برداشته خواهند شد، بلکه ذهن شما  نیز به آرامش می‌رسد.

 این روش برای آرامش بخشیدن به صورت و آسودگی ذهن، بهترین انتخاب است. بعد از یک هفته کاری شلوغ و پر استرس حتماَ نیاز به این روش دارید. ماساژ صورت باعث خواهد شد تا شبکه‌های عصبی آن از تنش رها شوند. در نتیجه، آرامش به تمام بدن شما سرایت می‌کند. با کم‌شدن استرس، پوست صورت شما شفاف می‌شود و می‌درخشد.

بیشتر بخوانید: 8 روش جوانسازی پوست صورت

مراحل انجام فیشال صورت

در این قسمت، گام‌به‌گام مراحل انجام این روش شگفت‌انگیز و مفید را توضیح می‌دهیم تا بدانید که چه در انتظارتان است.

پاک‌کردن صورت

اولین مرحله، پاک‌کردن صورت است. در این مرحله آرایش صورت، کرم‌ها و روغن‌های مصرفی از پوست شما پاک می‌شوند. سپس با استفاده ژل مخصوص، دوباره صورت شما پاک خواهد شد. اگر پوست صورت شما چرب باشد، از مواد اضافه و مخصوصی برای پاک‌کردن پوست استفاده می‌شود. بعضی از متخصصان حرفه‌ای در این مرحله از بخار برای پاک‌کردن پوست صورت استفاده می‌کنند.

آنالیز و بررسی پوست صورت

در این مرحله، متخصص زیبایی پوست صورت شما را بررسی می‌کند. فاکتورهایی مانند خشکی پوست، قابلیت‌های کشسانی پوست، چین‌ و چروک‌های موجود، لک‌های حاصل از نور آفتاب و آکنه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

لایه‌برداری پوست صورت

در این مرحله، سلول‌های مرده پوست صورت لایه‌برداری می‌شوند. در نتیجه این عمل، مواد مغذی به‌ راحتی جذب پوست صورت خواهند شد. دو نوع روش لایه‌برداری، رایج و معمول است. در روش اول به ‌صورت فیزیکی و با استفاده از دستگاه مخصوصی، سلول‌های مرده پوست جمع‌آوری می‌شوند. در روش دوم، با اسیدهای بی‌خطر سلول‌های مرده پوست حل خواهند شد و از بین می‌روند.

این مرحله 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد و در پایان صورت را با دستمال پاک می‌کنند.

مراحل انجام فیشال صورت

بخاردهی به صورت

در این مرحله از فیشال صورت با دستگاه بخارساز یا حوله‌ای داغ به صورت شما بخار می‌دهند. هدف از این مرحله، آب‌رسانی به پوست صورت و مرطوب کردن آن است. در نتیجه این عمل، سرعت گردش خون در پوست افزایش می‌یابد.

پاک‌سازی صورت از لک و جوش

در مرحله بخاردهی، منافذ پوست صورت باز می‌شوند. پس حالا نوبت خلاصی پوست از جوش‌های سرسیاه و سرسفید است. متخصص زیبایی از تکنیک‌ها و دستگاه‌های مخصوص استفاده خواهد کرد تا جوش‌ها را از صورت شما خارج کند. این مرحله ممکن است همراه با درد باشد؛ ولی کمی تحمل کنید تا صورت شما از ناخالصی‌هایی که بر آن نشسته است، پاک شود.

ماساژ

لذت‌بخش‌ترین مرحله فیشال صورت مرحله ماساژ است. در این مرحله، متخصص زیبایی با روغن و لوسیون‌های مخصوص، صورت شما را ماساژ می‌دهد. در نتیجه، ذهن و روانتان آرامش می‌یابد و تنش از شما دور می‌شود. همچنین گردش خون صورت شما افزایش می‌یابد و حاصل کار، پوستی درخشان و جوان است.

ماسک

متخصص زیبایی با استفاده از آنالیز پوست صورت شما، تشخیص می‌دهد که چه ماسکی برای شما مناسب است. ماسک‌های شنی، ورقه‌ای، ژلی و کرمی انواع ماسک‌های موجود هستند. ماسک با توجه ‌به نوع پوست صورت شما که ممکن است خشک، چرب، دارای آکنه یا معمولی باشد، انتخاب می­گردد. ماسک باید 10 تا 20 دقیقه بر صورت شما بماند و سپس پاک خواهد شد.

تغذیه پوست

در گام آخر، پوست صورت شما آماده است تا مواد مغذی را جذب و ذخیره کند. در این بخش، برای آبرسانی بهتر از مرطوب‌کننده‌ها استفاده می‌شود. متخصص زیبایی با استفاده از سرم‌های مخصوص، عمیق‌ترین لایه‌های پوست شما را تغذیه می‌کند تا آسیب‌های پوستی ترمیم شوند.

جمع‌بندی

پوست صورت مانند دیگر اجزای بدن انسان، نیاز به مراقبت و استراحت دارد. صورت انسان، ویترینی است که در نگاه اول مخاطب را جذب یا دفع می‌کند. با فیشال صورت همواره پوست صورت خود را شاداب نگه دارید و از پیری زودهنگام پوست جلوگیری نمایید.

منابع: techsquadteam، bebeautiful

وبلاگ ما

قبلی
بعدی