دستگاه لیزر الکساندر رایت 2022

در این مقاله مطالعه می کنید:

تقریبا همه افراد تمایل دارند برای همیشه یا حداقل برای مدت خیلی طولانی از شر موهای زاید خود خلاص شوند. بنابراین به دنبال راه‌حلی برای از بین بردن این موها هستند. لیزر درمانی یکی از بهترین روش‌ها است. حال سوال پیش می‌آید که کدام دستگاه از بین دستگاه‌های لیزر موجود در دنیا و کشورمان، از کیفیت بالاتری برخوردار است. دستگاه لیزر الکساندر رایت 2022 به جرات یکی از قوی‌ترین و بهترین دستگاه‌های موجود در بازار است.

دستگاه لیزر الکساندر رایت 2022

آشنایی با دستگاه لیزر الکساندر رایت 2022

دستگاه لیزر الکساندر رایت 2022 توسط سازمان  غذا و داروی آمریکا در سال 1997 تاییدیه گرفته است. این دستگاه جزء موثرترین و پرکاربردترین لیزرهای حال حاضر ایران به ‌حساب می‌آید و بسیار سریع و موثر است. فناوری‌هایی که در این دستگاه به کار گرفته شده‌اند، اثرات مثبت زیادی روی سلامتی و زیبایی افراد بر جای می‌گذارند. این دستگاه در ایران با نام لیزر الکس هم شناخته می‌شود.

دستگاه‌های لیزر از طریق تابش و ارسال اشعه‌هایی با طول‌موج یا طول‌موج‌های مشخص به بافت‌های هدف خود، باعث از بین رفتن رشد موهای زائد می‌شوند. واحد اندازه‌گیری طول‌موج این دستگاه‌ها، نانومتر است.

پرتوهای لیزر الکساندر رایت

لیزر الکساندر رایت پرتوهای خاصی را به بدن فرد می‌تاباند تا بتواند او را از شر موهای زائدش خلاص کند. این دستگاه، به دلیل سرعت تکرار پالس لیزری سریع و اندازه نقاط درمان بزرگ‌، می‌تواند درمان‌های سریعی را در مناطق بزرگ بدن ارائه دهد. پالس‌های سریع این لیزر ممکن است کمی ناراحتی بیشتری برای بیمار ایجاد کنند. اما چون زمان درمان را بسیار سریع‌تر خواهند کرد، بسیار محبوب هستند. در دستگاه‌های جدید الکساندر رایت برای کاهش ناراحتی و بهبود تجربه بیمار، سیستم‌های خنک‌کننده تعبیه ‌شده‌اند.

الکس برای بیمارانی که پوست روشن تا زیتونی دارند، موثرترین و ایمن‌ترین روش است. متأسفانه به دلیل قدرت لیزر در برابر رنگ‌های قهوه‌ای، این لیزر را نمی‌توان روی پوست‌های تیره استفاده کرد، زیرا باعث سوختگی، بدرنگی، از بین رفتن ملانین و ایجاد لکه‌های سفید پوستی و جای زخم می‌شود.

نحوه عملکرد دستگاه لیزر الکساندر رایت 2022

کریستال الکساندر رایت، کریستالی شبیه یاقوت است که در زمان‌های گذشته در صنعت جواهرسازی استفاده و کاربرد داشت. امروزه از این کریستال در دستگاه‌های لیزر و به ‌عنوان منبع تابش استفاده می‌شود. طول‌موجی که از این کریستال ساطع می‌شود، 755 نانومتر و در محدوده طول‌موج مادون‌قرمز است. دستگاه لیزر الکساندر رایت 2022 می‌تواند دو نوع انرژی به‌صورت پیوسته یا پالسی ایجاد کند که بسته به کاربردی که موردنیاز است، یکی از آن‌ها توسط اپراتور انتخاب می‌شود.

نحوه عملکرد دستگاه لیزر الکساندر رایت 2022 به این صورت است که هم از نور و هم از گرما استفاده می‌کند. به این فرآیند، فرآیند فتوترمولیز گفته می‌شود. در ابتدا طول‌موجی که از کریستال این دستگاه ساطع می‌شود، به انرژی گرمایی تبدیل خواهد شد. سپس این گرما باعث از بین رفتن مراکز ژرمینال فولیکول‌های موهای زائد می‌شود. پالس‌هایی که این دستگاه به موها می‌تاباند، با از بین بردن فولیکول‌ها باعث خواهند شد موها دچار ریزش شوند و رشد مجدد آن‌ها به حداقل برسد. طول‌موج 755 به‌کاررفته در این دستگاه پیشرفته، ناحیه نسبتا وسیعی از بافت موردنظر را پوشش می‌دهد و به سایر نواحی بدن آسیب نمی‌رساند.

سوئیچینگ کیو

لیزر الکساندر رایت در حالت سوئیچینگ کیو نیز موجود است. سوئیچینگ کیو به تکنیکی گفته می‌شود که باعث خواهد شد دستگاه لیزر، پرتوهایی با شدت بالا در پالس‌های بسیار کوتاه تولید کند. این تکنیک برای از بین بردن تتو هم استفاده می‌شود. برای پاک کردن تاتو، لیزر الکساندر رایت رنگ‌دانه‌های سیاه، آبی و سبز را از بین می‌برد. روند این کار، شامل تخریب انتخابی مولکول‌های جوهر و سپس جذب آن‌ها توسط ماکروفاژها است.

تعداد جلسات موردنیاز

تعداد این جلسات بستگی به ضخامت و نوع پوست دارد که معمولا بین 3 – 10 جلسه برای این کار توصیه می‌شود. در سایر موارد درمانی لیزر، خود متخصص با توجه به شرایط مراجعه‌کننده، تعداد جلسات موردنیاز را تعیین می‌کند.

کاربردهای دستگاه لیزر الکساندر رایت 2022

علاوه بر از بین بردن موهای نامطلوب و زائد صورت و بدن، بسیاری از مشکلات و بیماری‌های پوستی را نیز می‌توان به کمک این دستگاه درمان کرد. مهم‌ترین کاربردهای دستگاه لیزر الکساندر رایت 2022 عبارتند از:

  • درمان لک‌های مرتبط با افزایش سن
  • حذف خال‌های مادرزادی عروقی
  • درمان خال‌های مادرزادی رنگ‌دانه‌ای
  • حذف موهای زائد
  • از بین بردن تتو
  • رفع ضایعات عروقی مانند رگ‌های عنکبوتی و نخی در صورت و پاها
  • ملانوسیتوز پوستی اکتسابی
  • کک‌ومک

مزایا و عوارض دستگاه لیزر الکساندر رایت 2022

ازجمله مزایای لیزر الکساندر رایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاثیر بالا در مدت‌زمان کوتاه
  • درد بسیار کم و قابل‌تحمل
  • زمان نقاهت کوتاه پس از لیزر درمانی
  • مناسب برای تمام نواحی پوست صورت و بدن
  • مناسب برای انواع پوست
  • سرعت و دقت در انجام کار

عوارض و حساسیت‌های ایجادشده توسط این دستگاه، خیلی جزئی و کوتاه‌مدت هستند. یکی از رایج‌ترین عوارض استفاده از این دستگاه، تغییر رنگ جزئی پوست است که معمولا طی چند ساعت تا چند روز برطرف می‌شود. بروز درد یا قرمزی خفیف در محل درمان نیز از دیگر عوارض این لیزر است که اصلا جای نگرانی نیست و در زمان کوتاهی بهبود پیدا می‌کند.

تنها نکته قابل تامل برای لیزر الکساندر رایت، قیمت بالای آن در مقایسه با سایر دستگاه‌های لیزر است. این قیمت بالا هم با پیشرفته و به‌روز بودن این دستگاه، قابل توجیه خواهد بود.

مزایا و عوارض دستگاه لیزر الکساندر رایت 2022

بیشتر بخوانید: فیشال صورت چیست؟

دستگاه جنتلمکس پرو پلاس، بهترین دستگاه لیزر الکساندر رایت 2022

از بین قوی‌ترین و بهترین دستگاه‌هایی که از لیزر الکساندر رایت 2022 استفاده می‌کنند، می‌توان به دستگاه جنتلمکس پرو پلاس اشاره کرد. این دستگاه از پیشگامان فناوری زیبایی و لیزر درمانی است و آخرین تکامل در سری لیزرهای جنتل پرو کندلا به‌ حساب می‌آید.

دستگاه جنتلمکس پرو پلاس سریع‌تر، قدرتمندتر و همه‌کاره‌تر از نسل قبلی خود طراحی شده است. این دستگاه با نقاط درمان بزرگتر، مدت‌زمان تابش پالس کوتاه‌تر، نرخ تکرار بیشتر و انرژی بیشتر، تطبیق‌پذیری و نتایج مثبت بیشتری را در درمان ارائه می‌کند. جنتلمکس پرو پلاس با ترکیب لیزرهای الکساندر رایت 755 نانومتری و YAG 1064 نانومتری، انعطاف‌پذیری بی‌نظیری را به پزشکان ارائه می‌دهد. طول‌ موج‌های دوگانه این دستگاه، امکان درمان انواع پوست را فراهم می‌کنند و کاربرد دستگاه را فراتر از حذف موهای زائد خواهند کرد. با داشتن این دستگاه لیزر، دیگر نیازی به لیزرهای متعدد برای هدف قرار دادن چندین ناحیه در بدن نیست.

از طرف دیگر، دستگاه جنتلمکس پرو پلاس از سیستم خنک‌کننده DC برای محافظت از پوست بیماران صرف‌نظر از سرعت پرتاب لیزر، استفاده می‌کند. این سیستم، درد را کم خواهد کرد و باعث رضایت بیشتر بیمار می‌شود.

دستگاه جنتلمکس پرو پلاس، بهترین دستگاه لیزر الکساندر رایت 2022

بیشتر بخوانید: 8 روش جوانسازی پوست صورت

جمع‌بندی

در این مقاله دستگاه لیزر الکساندر رایت 2022 از جوانب مختلف بررسی شد. یکی از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین دستگاه‌هایی که از این لیزر استفاده می‌کند، دستگاه جنتلمکس پرو پلاس است. این دستگاه جزء موثرترین دستگاه‌های لیزر حال حاضر ایران و دنیا است. با استفاده از دستگاه جنتلمکس پرو پلاس، فرد با آرامش خاطر و با کمترین عوارض جانبی، به پوستی شفاف و بی‌نقص خواهد رسید.

وبلاگ ما

قبلی
بعدی