مزوژل چیست؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

با افزایش سن، پوست انسان به مرور چروک می‌شود و شادابی آن کاهش پیدا می‌کند. بروز این چروک‌ها در کاهش اعتماد به ‌نفس فرد تاثیرگذار هستند. اما به کمک علم، این مشکل قابل‌حل شده است و شما می‌توانید دوباره شادابی و جوانی پوست خود را تجربه کنید. یکی از روش‌هایی که برای رفع این دسته از مشکلات وجود دارد، تزریق مزوژل است. در این مقاله، با ما همراه باشید تا برایتان بیان کنیم که مزوژل چیست و چه مزایایی دارد.

آشنایی با مزوژل

بدن انسان به طور طبیعی ماده‌ای به نام اسید هیالورونیک تولید می‌کند. بیشترین مقدار این ماده، در پوست یافت می‌شود. کارکرد اصلی این ماده، حفظ آب پوست است. بنابراین، وجود آن باعث می‌شود پوست مرطوب و جوان باقی بماند. افزایش سن، قرارگرفتن طولانی‌مدت در مقابل آفتاب، آلودگی هوا و استعمال دخانیات مقدار این ماده را در پوست کاهش می‌دهد. کم‌ شدن اسید هیالورونیک نیز موجب ایجاد چین‌ و چروک در پوست خواهد شد.

اما مزوژل چیست؟ مزوژل نوعی ژل تشکیل‌شده از اسید هیالورونیک و سایر مواد مغذی پوست است. تزریق مزوژل باعث افزایش اسید هیالورونیک در پوست می‌شود. زیاد شدن تدریجی هیالورونیک نیز باعث کلاژن‌سازی پوست خواهد شد و بنابراین پوست شادابی از دست‌ رفته خود را باز می‌یابد، زیرا چین‌ و چروک‌های پوست محو می‌شوند و خاصیت کشسانی آن بر می‌گردد.

مزایای تزریق مزوژل

  • افزایش قدرت کلاژن‌سازی پوست
  • افزایش کیفیت کلی پوست
  • بهبود خاصیت کشسانی پوست
  • از بین‌ رفتن چین‌وچروک‌ها
  • دستیابی به پوستی شفاف و درخشان

چه کسانی می‌توانند از تزریق مزوژل استفاده کنند؟

تا اینجا دانستیم که مزوژل چیست و چه مزایایی دارد. حال باید ببینیم استفاده از آن برای چه افرادی مناسب است. هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند از مزوژل استفاده کنند. به ‌طور کلی این درمان برای افراد زیر مناسب است:

  • کسانی که چین ‌و چروک در پوست خود دارند.
  • افرادی که از وجود جوش در صورت خود کلافه شده‌اند.
  • افرادی که پوست خشک دارند.

با گذر از 30 سالگی، قدرت کلاژن‌سازی پوست کاهش می‌یابد و چین ‌و چروک‌ها در نواحی گردن و دور لب ظاهر می‌شوند. استفاده از مزوژل مناسب کلیه افرادی است که می‌خواهند دوباره زیبایی و شفافیت پوست خود را لمس کنند.

تزریق مزوژل به چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

  • خانم‌هایی که باردار هستند.
  • مادران شیرده.
  • افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند.
  • کسانی که به بیماری‌های خاص دچار هستند.
  • افراد سرطانی و کسانی که شیمی‌درمانی می‌کنند.

نحوه استفاده از مزوژل

متخصص مواد حاوی مزوژل را به موضع بیمار تزریق می‌کند. هیچ تزریقی بدون درد نخواهد بود، بنابراین ممکن است برای راحتی بیمار، از بی‌حسی‌های موضعی بی‌خطر هم استفاده شود. مهارت متخصص در کم‌تر شدن احساس درد، بی تاثیر نیست. تعداد جلسات تزریق نیز بستگی به نوع پوست و شدت آسیب دارد. معمولاً 2 تا 4 جلسه برای اکثر بیماران کافی است.

عوارض جانبی تزریق مزوژل

  • حساسیت آنی یا با تاخیر به مواد تزریق‌شده
  • عفونت پوست (بسیار نادر است).
  • تغییر رنگ در محل تزریق
  • کبودی محل تزریق
  • زخم و تغییر شکل نواحی که در آن تزریق انجام‌گرفته است.
  • درد و ناراحتی
  • تورم
  • قرمزی و خارش پوست

مراقبت‌های لازم در قبل و بعد از تزریق مزوژل

قبل از تزریق مزوژل از مصرف الکل پرهیز کنید. همچنین یک هفته قبل از عمل، سیگار نکشید. دخانیات سرعت گردش خون را کاهش می‌دهند. در نتیجه، احتمال آسیب به بافت پوست بالا می‌رود. داروهای رقیق‌کننده خون نیز مطلقاً مصرف نکنید.

بعد از تزریق مزوژل ورزش‌های سنگین انجام ندهید. به ناحیه تزریق‌شده زیاد دست نزنید. مصرف الکل و سیگار را هم برای مدتی کنار بگذارید. داروهای خود را نیز با نظر پزشک مصرف کنید.

تفاوت بوتاکس و مزوژل چیست؟

تزریق مزوژل در چه نقاطی از بدن کاربرد دارد؟

  • برای از بین ‌بردن تیرگی زیر چشم از تزریق مزوژل استفاده می‌شود. با انجام تزریق، زیر چشم شما به حالت قبل برمی‌گردد و اثری از تیرگی دیده نمی‌شود.
  • مزوژل درمان مناسبی برای از بین بردن جوش‌های صورت است. با استفاده از آن می‌توانید از شر جوش‌های خود رهایی یابید.
  • صاف شدن چین ‌و چروک‌های صورت و گردن نیز از معجزات دیگر این روش است.
  • مزوژل را به لب‌ها هم تزریق می‌کنند.

آیا تزریق مزوژل باعث نابینایی و فلج اعصاب صورت می‌شود؟

هیچ موردی از تزریق مزوژل که منجر به نابینایی شده باشد، گزارش نشده است. ساختار این روش به‌ گونه‌ای می‌باشد که کاری به عصب‌های بینایی ندارد. در این روش، تزریق به نقاطی از زیر چشم صورت می‌گیرد که محل عبور عصب‌ های بینایی نیستند. در نتیجه، آسیبی به این عصب‌ها نمی‌رسد و نابینایی رخ نمی‌دهد.
از طرف دیگر، تزریق مزوژل توسط سوزن‌های ریز انجام می‌شود و عمق این تزریق به‌ گونه‌ای نیست که اعصاب صورت را فلج کند. بنابراین تزریق آن ارتباطی با عصب‌های صورت ندارد. پس در این مورد نیز بی‌خطر و ایمن است و نباید از این بابت نیز نگرانی نداشته باشید.

تفاوت مزوتراپی با مزوژل چیست؟

مهم‌ترین تفاوت این دو روش در میزان استفاده از اسید هیالورونیک است. در حالی‌که در مزوتراپی مقدار این ماده بسیار کم می‌باشد، در مزوژل مقدار آن حدود 12 تا 15 درصد ماده اصلی را شکل می‌دهد. به‌ غیر از این، در بقیه موارد به ‌خصوص در مورد عوارض جانبی و خطر پایین هر دو روش به هم شبیه هستند.

تفاوت بوتاکس و مزوژل چیست؟

هر دو روش جهت از بین‌ بردن چین ‌و چروک‌های صورت موثر هستند. فرق اساسی آن‌ها در نوع عملکرد و ساختار مواد تشکیل‌دهنده است.

در مزوژل، تزریق اسید هیالورونیک موجب آبرسانی به پوست می‌شود. این آبرسانی قدرت کلاژن‌سازی پوست را افزایش می‌دهد. بنابراین اثر چین‌ و چروک‌ها ناپدید می‌شوند. از طرفی دیگر، با تزریق مزوژل خاصیت کشسانی پوست دوباره احیا خواهد شد.

در بوتاکس با تزریق سم بوتولونیوم به طور موقت، عضلات صورت فلج می‌شوند. در نتیجه چین‌ و چروک‌ها از بین می‌روند. بنابراین می‌توان گفت از اساس، نوع عملکرد این دو روش با هم متفاوت است.

تفاوت تزریق چربی و تزریق مزوژل چیست؟

تفاوت اصلی، در ماده‌ای است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تزریق چربی از چربی‌های خود بدن استفاده می‌شود. در حالی ‌که ماده اصلی تشکیل‌دهنده مزوژل، اسید هیالورونیک است. از طرف دیگر، تزریق چربی ریسک بیشتری نسبت به تزریق مزوژل دارد. در تزریق مزوژل، بیمار سریع‌تر ریکاوری می‌شود و عارضه نکروز پوست به ‌هیچ‌ وجه رخ نمی‌دهد. همچنین این تزریق، تورم و برآمدگی‌های غیرمعمول تزریق چربی را ندارد.

بیشتر بخوانید: هیر فیلر چیست؟

استفاده چه برندهایی از مزوژل توصیه می‌شود؟

“جالپرو” معروف‌ترین برند مزوژل است. در بسیاری از مراکز زیبایی، از این برند استفاده می‌شود. جالپرو محصولات متفاوتی دارد. یکی از مزایای محصولات این برند، ماندگاری طولانی‌تر آن‌ها است. محصولات این برند موجب حجم‌دهی و شادابی بیشتر پوست می‌شوند.

“پروسترولین” دیگر برند معروف مزوژل است. محصولات این برند برای درمان چین‌ و چروک‌های ناشی از افزایش سن مفید هستند.

ماندگاری مزوژل چه مدت است؟

همان‌طور که توضیح دادیم، ماده اصلی مزوژل اسید هیالورونیک است. تا زمانی که ماده حاصل از تزریق جذب بدن نشود، ماندگاری مزوژل پایدار خواهد بود. اثر مزوژل به طور معمول تا 12 ماه باقی می‌ماند.

جمع‌بندی

در میان روش‌های مختلف زیبایی که امروزه به کار گرفته می‌شوند، تزریق مزوژل یک روش بسیار کم‌خطر و پرفایده است. در این مقاله به این سوال که مزوژل چیست پاسخ دادیم و تمام اطلاعات لازم درباره تزریق آن را بررسی کردیم. یکی از مزایای تزریق مزوژل که آن را بسیار محبوب می‌کند، ریسک پایین انجام آن است. ماندگاری این تزریق نیز حدود 12 ماه خواهد بود. بعد از مدت می‌توانید اثر آن را بر پوست خود محک بزنید و برای استفاده دوباره از آن تصمیم بگیرید.

منابع: lilydermis

وبلاگ ما

قبلی
بعدی