درمان قطعی گودی زیر چشم

در این مقاله مطالعه می کنید:

گودی زیر چشم معمولا در اثر پیری یا مشکلاتی به وجود می آید که چندان نگران کننده نیستند. روش های درمان گودی زیر چشم می توانند شامل هر دوی درمان های پزشکی و خانگی حاوی مواد طبیعی شوند. با این که پوست ظریف زیر چشم ها اغلب در اثر افزایش سن دچار گودی می شود، اما عوامل دیگری نیز در این رویداد موثر هستند که می توانند افراد جوان را نیز تحت تاثیر قرار دهند.

اغلب افراد در هنگام مشاهده تصویر خود در آینه متوجه این گودی ها می شوند. البته، ظاهر دقیق این فرو رفتگی در هر شخص نسبت به دیگری متفاوت است. سوالی که اغلب این افراد دارند این است که: چگونه گودی زیر چشم را برطرف کنیم؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم.

علت گودی زیر چشم

دليل گودي زير چشم  با کیفیت تغذیه و سلامت سبک زندگی فرد ارتباط دارد. با تصحیح این عوامل، گودی زیر چشم ها نیز بدون نیاز به درمان بیشتر برطرف می شود. در پایین چندین مورد از این قبیل بیان شده که همگی بر سلامت و ظاهر زیر چشم ها تاثیر گذار هستند.

علت گودی زیر چشم

کم آبی

رایج ترین دلیل گودی زیر چشم کم آبی یا عدم وجود مقادیر کافی آب در بدن است. مصرف بیش از حد قهوه، نوشابه و نوشیدنی های بسته بندی شده می تواند تاثیری ادرار آور بر بدن داشته و با افزایش تولید ادرار بدن را به سمت کم آبی برد.

کمبود ویتامین

کمبود ویتامین C، ویتامین K و آهن می تواند سبب بروز گودی در زیر چشم ها شود. در واقع، فرو رفتگی چشم ها یک علامت از کمبود تغذیه است. در حالی که ویتامین C به جذب آهن و کاهش کبودی کمک می کند، ویتامین K در انعقاد خود نقش دارد. کمبود یک یا هر دوی این ویتامین ها می تواند به بروز آسان کبودی، مشکلات پوستی و گودی زیر چشم ها منجر شود.

مشکلات خواب

کمبود یا اختلال در خواب می تواند سبب بروز گودی در زیر چشم ها شود. داشتن یک الگوی خواب منظم می تواند به درمان این عارضه کمک کند. طبق یک گزارش در سال 2017، یک خواب با کیفیت دارای عناصر لازم زیر است:

دلیل گودی زیر چشم

افزایش سن

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن انسان است که قدرت و انعطاف پذیری به پوست می بخشد. بدن همگام با افزایش سن، کلاژن از دست می دهد. پوست زیر چشم ها، اولین ناحیه ای است که فقدان کلاژن در آن جلب توجه می کند. از دست رفتن کلاژن سبب فرو رفتن چشم ها در کاسه خود و بروز ظاهر گود مانند در زیر آن ها می شود.

کاهش وزن

اغلب افراد ابتدا از ناحیه صورت لاغر می شوند. گاهی اوقات، کاهش وزن به قدری شدید است که عروق خونی زیر چشم برجسته شده، پوست این ناحیه شفاف شده و چشم ها ظاهری فرو رفته به خود می گیرند. کاهش وزن شدید همچنین می تواند سبب کمبود مواد مغذی شود که گودی زیر چشم ها را رقم می زنند.

ژنتیک

امکان دارد، گودی زیر چشم ها در اثر عوامل ژنتیکی در یک فرد به وجود آمده باشد. نمونه ای از تاثیر عوامل ژنتیکی، موقعیت قرار گیری چشم ها در کاسه است که بسیار به ژنتیک فرد بستگی دارد.

رفع گودی زیر چشم

مصرف سیگار

مصرف سیگار سبب تخریب کلاژن و حالت ارتجاعی پوست می شود. این تخریب ها پوست صورت را افتاده و چشم ها را فرو رفته می کنند.

حساسیت ها

حساسیت ها ممکن است سبب فرو رفتگی چشم ها و بروز تیرگی در زیر آن ها شوند. این تاثیرات می توانند در اثر التهاب عروق خونی ریزی باشند که در زیر چشم ها یا مجاری مسدود شده بینی ایجاد شده و با ابتلا به حساسیت ها ارتباط دارد.

عفونت های سینوسی

سینوس های ملتهب از دیگر عوامل فرو رفتگی چشم ها هستند. احتقان و فشار بینی علائم عفونت های سینوسی بوده و باید توسط پزشک معاینه شوند.

آسیب

هر گونه آسیب به صورت یا استخوان های اطراف چشم می تواند سبب گودی زیر چشم شود. اغلب شکستگی های استخوان چشم ظرف چند هفته تا چند ماه بهبود می یابند. با این حال، بسیاری از شکستگی های چشم به گونه ای هستند که لبه استخوان های دور چشم سالم مانده اما کف استخوان کاسه چشم خرد شده یا ترک برداشته است.

گودی زیر چشم

درمان گودی زیر چشم

گودی زیر چشمی ناشی از بیماری های پزشکی همچون مشکلات سینوسی و حساسیت ها می توانند با مصرف دارو درمان شوند. این موارد شامل آنتی بیوتیک های مخصوص درمان عفونت های سینوسی یا آنتی هیستامین ها و قطره های چشمی مختص درمان حساسیت ها هستند.

جراحی زیبایی و فیلر های پوستی می توانند جهت رفع فرو رفتگی چشمی ناشی از پیری یا عوامل ژنتیکی در نظر گرفته شوند. با این حال، جراحی هیچ وقت بدون خطر نیست. در درمان با فیلر های پوستی، هیالورونیک اسید به بافت حساس زیر چشم ها تزریق شده و می تواند عوارض جانبی را نیز با خود به همراه داشته باشد. درمان جراحی بهترین روش برای درمان شکستگی های چشمی، احیای نظم ساختار های چشمی و بازسازی حجم کاسه چشمی آسیب دیده است.

درمان گودی زیر چشم

از بین بردن گودی زیر چشم با درمان های خانگی

درمان های خانگی و تغییرات سبک زندگی می توانند به کاهش فرو رفتگی چشم ها کمک کنند. درمان های زیر شامل اعمال برخی مواد به ناحیه زیر چشم ها شده و مصرف کنندگان باید با بستن چشمان خود و به کار بردن دقت کافی از ورود این مواد به چشم های خود جلوگیری کنند.

درمان خانگی گودی زیر چشم شامل موارد زیر است:

حفظ آب بدن

آب ضروری ترین ماده ای است که بدن برای حفظ تندرستی خود به آن نیازمند است. آب هر اندامی از بدن از جمله پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. پوست بزرگ ترین اندام در بدن به شمار می رود. معمولا افرادی که به گودی زیر چشم ها دچار هستند با افزایش مقدار مصرفی آب و محدود کردن مصرف نوشیدنی های ادرار آور، درجاتی از بهبود را تجربه می کنند. نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز می تواند به پیشگیری از ابتلا به گودی زیر چشم ها کمک کند.

داشتن خواب با کیفیت

فرو رفتگی چشم ها اغلب علامت آن است که فرد به اندازه کافی از خواب با کیفیت بهره مند نیست. بنا بر گفته سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، در حالی که افراد بالغ در هر شب به 7 تا 9 ساعت خواب نیاز دارند، شیر خواران، کودکان، نوجوانان و افراد مسن به مقادیر بیشتری از خواب نیازمندند.

روغن بادام

گودی زیر چشم ها بیانگر این است که پوست زیر چشم مقداری از مواد مغذی خود را از دست داده است. پوست زیر چشم ها را می توان با روغن بادام تقویت کرد. روغن بادام حاوی یک ویتامین حیاتی برای پوست به نام E است. روغن ویتامین E نیز یک گزینه تقویت کننده دیگر برای پوست است. هر دوی این محصولات در فروشگاه های اینترنتی به فروش می رسند.

چای کیسه ای

چای حاوی آنتی اکسیدان و فلاوونوئید است. قرار دادن کیسه های چای بر روی نواحی فرو رفته چشم ها گردش خون را بهبود بخشیده و به اعصاب و عضلات چشم استراحت می دهد. دو کیسه چای را به مدت حداقل 5 دقیقه خیسانده و با فشار دادن مایع درون آن ها را خارج کنید. باید اطمینان یافت که گرمای کیسه های چای به پوست نازک زیر چشم آسیب نمی رساند. این کیسه ها را به مدت حداقل 10 دقیقه در نواحی زیر چشم قرار دهید.

چای کیسه ای برای زیر چشم

ماسک طبیعی برای رفع گودی زیر چشم

برش های خیار

خیار یک درمان خانگی محبوب برای رفع تیرگی و فرو رفتگی زیر چشم ها است. برش های خیار را در زیر چشم ها قرار دهید تا ویژگی تسکین بخش آن تورم و تغییر رنگ پوست را کاهش دهد.

سیب زمینی خام

سیب زمینی حاوی ویتامین C، آنزیم ها و نشاسته است که پوست زیر چشم ها را تغذیه می کنند. همچنین، ویژگی تسکین دهنده سیب زمینی التهاب عروق خونی را کاهش داده و تورم و تیرگی زیر چشم ها را به حداقل می رساند. افراد می توانند سیب زمینی ها را بر روی پوست زیر چشم های خود قرار داده و به مدت 20 دقیقه دراز بکشند.

برش های خیار برای زیر چشم

درمان سریع گودی زیر چشم با تزریق فیلر

فیلر ها به طور اختصاصی جهت بالا کشیدن پوست زیر چشم ها و روشن تر کردن تیرگی این نواحی طراحی شده اند. با تزریق فیلر به زیر چشم چین عمیق این ناحیه رفع می شود. فیلر های درمانی استفاده شده در این مرکز، کاملا از هیالورونیک اسید طبیعی ساخته شده و منشا حیوانی ندارند.

در صورتی که فقدان حجم در بافت های زیر چین چشم در زیر گونه ها یا ناحیه میانی صورت وجود داشته باشد، احیای این حجم از دست رفته می تواند ظاهر چین ها را بهبود بخشد که به آن متد غیر مستقیم رفع چین زیر چشم گفته می شود. گاهی اقات، جهت دستیابی به نتایجی بهتر، صاف تر و ماندگار تر این روش به عنوان خط اول درمان به کار می رود. پزشک مناسب بودن این فرایند را برای بیمار تشخیص می دهد.

درمان سریع گودی زیر چشم با تزریق فیلر

فیلر چگونه در زیر چشم تزریق می شود؟

جهت کاهش آسیب دیدن و کبودی ناحیه درمان و ارتقای راحتی و سرعت به جای استفاده از سوزن از لوله (کانولا) هایی با نوک پهن استفاده می شود. مزیت تکنیک یاد شده این است که پس از انجام فرایند نیاز به استراحت نبوده و فرد می تواند بدون جلب توجه اطرافیان خود بلافاصله بر سر کار خود باز گردد.

آیا تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم با عوارض جانبی همراه است؟

این فرایند در صورتی که توسط فردی متخصص انجام شود بسیار ایمن خواهد بود. از آن جایی که در این مرکز از به کار گیری سوزن (نیدل) اجتناب می شود، کبودی و استراحت پس از فرایند به ندرت اتفاق افتاده و اغلب بیماران بدون جلب توجه اطرافیان بر سر کار باز می گردند. کبودی در صورت بروز ظرف یک هفته محو شده و با آرایش قابل پنهان است.

وبلاگ ما

قبلی
بعدی