راههای از بین بردن اثر بوتاکس

در این مقاله مطالعه می کنید:

درمان چین و چروک ها با تزریق بوتاکس انقلابی در صنعت زیبایی به پا کرد که هنوز هم ادامه دارد و این روش به عنوان یکی از موثرترین روش های جوانسازی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، با رونق یافتن مراکز کم تجربه ای که با هزینه های پایین مشتریان را جذب می کنند، نتایج نامطلوب بوتاکس و ابتلا به عوارض این روش زببایی بیشتر و بیشتر شده است.

در اثر این نتایج مطلوب افراد بیشتر به دنبال راههای از بین بردن اثر بوتاکس هستند. در این مقاله در مورد چگونگی از بین بردن اثر بوتاکس صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

از بین بردن اثر بوتاکس وقتی صورت یخ زده اتفاق می افتد

تمایل به رفع سریع تر اثرات بوتاکس می تواند ناشی از دلایل متعددی باشد که از جمله آن ها می توان به خطا در تزریق بوتاکس و بروز حالت انجماد در صورت اشاره کرد. با این که این عارضه معمولا تنها در پیشانی بروز می دهد اما در برخی افراد شدت مشکل به حدی زیاد است که تنها دهان آن ها حرکت می کند.

صورت یخ زده

صورت یخ زده یا انجماد صورت به حالتی گفته می شود که در آن عضلات صورت فلج شده و فرد قادر به ایجاد حالت های احساسی مختلف در صورت خود نیست. در صورتی که مقدار بوتاکس تزریق شده بسیار زیاد باشد، این حالت اتفاق افتاده و باید تا از بین رفتن اثرات این دارو منتظر ماند. متاسفانه، درمان سریعی برای این عارضه وجود ندارد.

پس از رفع شدن این عارضه و در صورت تمایل به تزریق مجدد بوتاکس باید به مرکز درمانی مراجعه کرد که دارای مهارت و اعتبار کافی بوده و اهداف فرد را از انجام این درمان درک می کنند.

بالا رفتن غیر طبیعی ابرو ها با بوتاکس

یک مشکل دیگر که باعث می شود به دنبال راه های از بین بردن اثر بوتاکس باشید، بالا رفتن یک یا هر دو ابرو به گونه ای است که صورت بیمار به طور دائم حالتی متعجب به خود می گیرد. این عارضه ممکن است بروز چروک های غیر طبیعی را نیز در بالای ابرو ها به دنبال داشته باشد.

یک پزشک ماهر معمولا از بروز این عوارض پیشگیری می کند. این عارضه را می توان با تزریق چند قطره بوتاکس به عضلات بالا برنده ابرو ها درمان کرد. بیماران باید از تحمل این مشکل اجتناب کرده و از پزشک خود بخواهند تا این مشکل را رفع کند.

آیا اثر بوتاکس برگشت پذیر است؟

این سوال زیاد پرسیده می شود که برای از بین بردن اثر بوتاکس چه باید کرد. باید بگوییم که نتایج حاصل از بوتاکس به سرعت برگشت پذیر نیستند. این نتایج پس از پدیدار شدن، تنها با گذشت زمان یا در صورت امکان، با انجام برخی اقدامات از بین می روند. خبر خوب این است که نتایج دائمی نبوده و معمولا ظرف 3 ماه به تدریج برطرف می شوند.

نتایج نامطلوب معمولا تا چند هفته پس از تزریق قابل مشاهده نخواهند بود. البته، بسته به علت عدم علاقه مندی به بوتاکس، روش هایی برای بهبود ظاهر فرد وجود دارد. گاهی اوقات، درمان برخی از این عوارض همچون بالا رفتن ابرو ها نیازمند تزریق بیشتر بوتاکس است. در سایر موارد، عضله ای دیگر جهت مقابله با عوارض بوتاکس تحریک و تقویت می شود.

آیا اثر بوتاکس برگشت پذیر است؟

اثرات بوتاکس به طور طبیعی پس از چه مدت از بین می روند؟

اثرات بوتاکس بسته به محل تزریق پس از 8 تا 16 هفته از بین می روند. در نواحی که تحرک بیشتر یا مقدار داروی دریافتی کمتر است، اثرات سریع تر رفع می شوند. در لیست زیر ناحیه و مدت زمان لازم برای رفع اثرات بوتاکس بیان شده است:

از بین بردن اثر بوتاکس به صورت ناگهانی بروز نداده و فرایندی تدریجی است.

رفع اثر بوتاکس

آیا از بین بردن اثر بوتاکس به صورت فوری امکان دارد؟

با این که شواهد علمی در زمینه افزایش سرعت از بین بردن اثر بوتاکس وجود ندارد، اما بر اساس تجربه به نظر می رسد که فعالیت شدید و افزایش سوخت و ساز بدن می تواند در تسریع این فرایند موثر باشد. برای از بین بردن فوری اثر بوتاکس می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

حرکات ورزشی شدید:

انجام این حرکات متابولیسم بدن را افزایش داده و رفع سریع تر اثر بوتاکس کمک می کند.

آیا از بین بردن اثر بوتاکس به صورت فوری امکان دارد؟

طب سوزنی:

برخی افراد با انجام طب سوزنی توانستند 3 تا 4 هفته زودتر این اثرات را رفع کنند.

قرار گرفتن تحت استرس:

با این که انجام آگاهانه و عمدی این کار توصیه نمی شود، اما داشتن استرس، بالا رفتن سطح هورمون های استرس و افزایش سوخت و ساز بدن پس از آن می تواند به از بین رفتن سریع تر اثرات بوتاکس منجر شود.

حذف روی از رژیم غذایی:

در صورت کمبود روی در بدن، دارو توانایی اتصال مناسب به گیرنده ها را نخواهد داشت. معمولا به دلیل تمایل متقاضیان به ماندگاری بیشتر اثرات بوتاکس، مصرف مکمل روی به آن ها توصیه می شود. با این حال، در صورت نگرانی درباره نتایج بار اول می توان از مصرف روی اجتناب کرد.

چگونه می توان سنگینی ابرو ها را پس از بوتاکس رفع کرد؟

سنگینی ابرو ها به دو دلیل زیر بروز می دهد:

سنگینی ابرو با بوتاکس

در موارد ناشی از علت اول، اولین اقدام تزریق دارو به ناحیه بین دو ابرو است. در صورتی که این ناحیه بدون حرکت بوده و ابرو ها باز هم احساس سنگینی دارند، متاسفانه تنها باید منتظر گذشت زمان بود. خبر خوب این است که احساس این ناحیه معمولا پس از چند هفته بهبود می یابد.

در موارد ناشی از علت دوم نیز درمان ساده بوده و تنها کافی است نیروی متقابل عضلات رو اصلاح کرد. در حالی که عضلات این ناحیه ابرو ها را به سمت پایین می کشند، عضلات پیشانی نقش بالا بردن ابرو ها را بر عهده دارند. با بی حرکت کردن عضلات پایین کشنده ابرو ها، مقداری از احساس سنگینی برطرف خواهد شد.

با این که بی حرکت کردن عضلات ممکن است مقداری ترسناک به نظر برسد اما باید دانست که این ناحیه به جز در مواقع اخم و خیره شدن تحرک چندانی ندارد. افرادی که دارای ابرو ها یا پلک های سنگین هستند به دلیل خطر بیشتر از نظر ابتلا به این عارضه باید به افرادی مراجعه کنند که در این زمینه مهارت داشته یا صداقت کافی برای عدم توصیه انجام این فرایند را داشته باشند.

چگونه می توان سنگینی ابرو ها را پس از بوتاکس رفع کرد؟

افتادگی پلک ناشی از بوتاکس چگونه درمان می شود؟

اغلب افرادی که تصور بر افتادگی پلک دارند در واقع به افتادگی ابرو دچار بوده و باید مراحل بیان شده در بالا را در پیش گیرند. در موارد بسیار بسیار نادر افتادگی پلک ناشی از تزریق بوتاکس بوده و باید به پزشک تزریق کننده بوتاکس مراجعه شود. با این که این افتادگی دائمی نیست اما پزشک باید فرد را به صورت حضوری معاینه کرده و یک قطره چشمی جهت کمک به بالا بردن پلک برای بیمار تجویز کند.

قطره یاد شده لوپیدین (آپراکلونیدین 0.5 درصد) نام داشته و با انقباض برخی عضلات سبب بالا رفتن 1 تا 3 میلی متری پلک بالا می شود. اثر این دارو چندان دوام نداشته و هر چند ساعت باید دوباره از آن استفاده شود. افرادی که تحت جراحی پلک قرار گرفته اند بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه هستند. باید سابقه جراحی های خود را با پزشک در میان گذاشت.

افتادگی پلک با بوتاکس

آیا اثر بوتاکس را می توان با ماساژ از بین برد؟

خیر. همان طور که در بالای مطلب اشاره شد، تاکنون هیچ روش علمی برای رفع سریع تر بوتاکس ارائه نشده است. در صورت تمایل به ماساژ، باید آن را به گونه ای انجام داد که دردناک نباشد. امکان دارد، ماساژ پلک با افزایش جریان خون رونده به این ناحیه سبب افزایش سوخت و ساز و التیام شود اما با این حال نباید مشاهده تغییرات آنی را انتظار داشت.

وبلاگ ما

قبلی
بعدی