لیزر بیکینی قبل و بعد

در این مقاله مطالعه می کنید:

یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش‌های خلاصی از شر موهای زائد ناحیه بیکینی، لیزر است. مزایا و منافع این روش بر مضرات آن پیشی می‌گیرند، بنابراین یک تکنیک امن برای از بین بردن موهای زائد به شمار می‌رود. برای افرادی که دوست داشته باشند، ناحیه بیکینی آنها نرم و لطیف شود و همچنین اعتماد به نفس بیشتری نسبت به ظاهر خود پیدا کنند، لیزر بیکینی توصیه می‌شود. در ادامه این مطلب قصد داریم تا همه چیز را درباره قبل و بعد از این لیزر بررسی کنیم.

لیزر بیکینی قبل و بعد

مراحل لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی

قبل از هر چیز، متقاضیان لیزر بیکینی باید به یک کلینیک زیبایی معتبر که سابقه طولانی در عمل لیزر دارد و همچنین متشکل از یک کادر پزشکی ماهر است، مراجعه کنند. کلینیک پوست و مو باید برای لیزر، از دستگاه‌های استاندارد و به‌روز استفاده نماید.

برای عملکرد و حصول نتیجه عالی، انجام فرآیند اپیلاسیون قبل از جلسه لیزر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. چرا که این امر مانع از عملکرد و تأثیر اشعه‌های ساطع‌شده از دستگاه لیزر می‌گردد. به عبارت دیگر، در اثر اپیلاسیون ریشه مو به همراه نواحی رنگدانه‌ای آن از جا در آورده می‌شوند. در صورتی که برای انجام جلسات لیزر، به این ریشه مو و حتی گاهی ساقه کوتاه مو نیاز خواهد بود.

پس از مراجعه به کلینیک پوست و مو معتبر، ابتدا ناحیه بیکینی توسط اپراتور خانوم که به خوبی هم آموزش‌دیده است، با یک ژل لوبریکانت پوشانده می‌شود. سپس اپراتور، دستگاه لیزر را با دقت روی پوست ناحیه مورد نظر می‌چرخاند. حرکات رفت و برگشتی و تناوبی دستگاه به همراه ساطع کردن گرما و اشعه باعث از بین رفتن فولیکول و کاهش رشد مو می‌شود.

برای آن دسته از افرادی که آستانه تحمل درد بسیار پایینی دارند، می‌توان از پمادهای بی حسی موضعی مثل لیدوکائین یا زایلاپی استفاده کرد. اما برای اثربخشی بیشتر و رسیدن به نتیجه دلخواه توصیه می‌شود که افراد آستانه تحمل خود را بالا ببرند و تا حد امکان از استفاده از این پمادهای موضعی اجتناب کنند.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

دستگاه لیزر موهای زائد دارای انواع مختلفی است و هر کدام، ویژگی‌ها و قیمت‌های متفاوتی دارند. در این مقاله، بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را معرفی کرده‌ایم.

بایدها و نبایدهای قبل از لیزر بیکینی

اولین قدم برای شروع هر فرآیند زیبایی، از جمله لیزر موهای زائد بیکینی این است که افراد مطمئن شوند لیزر بهترین گزینه و درمان برای آنها خواهد بود. سپس باید با مشورت پزشک، موارد زیر قبل از انجام لیزر ناحیه بیکینی رعایت شوند:

  • به مدت 24 ساعت قبل از مراجعه به کلینیک پوست و مو برای لیزر، می‌بایست ناحیه بیکینی با استفاده از تیغ یا ژیلت شیوه شود.
  • مراجعه‌کننده باید به مدت 2 الی 4 هفته قبل از شروع درمان، از هر گونه اپیلاسیون، بند انداختن، کندن مو یا دکلره و بی‌رنگ کردن موهای ناحیه بیکینی خودداری کند، زیرا با این کار فرآیند لیزر بیکینی با مشکل همراه خواهد شد.
  • مراجعه‌کننده باید 2 هفته قبل از شروع لیزر ناحیه بیکینی، از برنزه کردن پوست خود یا قرارگیری در مقابل نور خورشید خودداری کند.
  • در صورتی که افراد از داروی خاصی استفاده می‌کنند، حتماً باید قبل از شروع درمان آن را به پزشک خود اطلاع دهند، زیرا ممکن است استفاده از داروهای خاصی، در روند درمان و لیزر اختلال ایجاد کند.
  • مراجعه‌کنندگان حتی در دوران قاعدگی هم می‌توانند با استفاده از یک تامپون روند درمان خود را بدون هیچ مشکلی ادامه دهند. البته ممکن است قبل و در طول دوران قاعدگی حساسیت افراد نسبت به لیزر افزایش پیدا کند و با درد بیشتری همراه باشد.
  • مراجعه‌کنندگان همچنین قبل از از رفتن به کلینیک باید از استفاده از هرگونه لوسیون روی ناحیه بیکینی خوددارری کنند. زیرا باعث حساسیت پوستی می‌شود.

در طول رفع موهای زائد بیکینی با لیزر چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

پس از اینکه پزشک از اعمال تمامی باید‌ها و نبایدهای قبل از لیزر بیکینی مطمئن شد، مراجعه‌کننده را به اتاق لیزر راهی می‌کند. فرآیند درمان لیزر به مدت 10 دقیقه طول می‌کشد. ممکن است مراجعه‌کننده در طول درمان، دچار سوزش خفیف پوست شود که البته با استفاده از دستگاه‌های جدید لیزر که مجهز به سیستم خنک‌کننده هستند، پوست خنک می‌شود و احساس سوزش از بین می‌رود. در طول جلسات درمان با لیزر، افراد فقط می‌توانند با استفاده از ژیلت یا تیغ، موهای ناحیه بیکینی را شیو کنند. افراد به هیچ عنوان نباید از بند انداختن، روشن کردن، کندن و هر روش دیگری به غیر از شیو برای رفع موهای خود در طول جلسات لیزر استفاده کنند.

بایدها و نبایدهای قبل از لیزر بیکینی

بایدها و نبایدهای بعد از لیزر ناحیه بیکینی

مراقبت از ناحیه لیزرشده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و روند درمان را سریع‌تر و ساده‌تر می‌کند. این مراقبت‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • مراجعه‌کنندگان می‌توانند از ژل آلوورا برای تسکین درد و التهاب ناشی از لیزر ناحیه بیکینی استفاده کنند.
  • استفاده از محصولات مراقبتی که پزشک به مراجعه‌کننده توصیه می‌کند، به مدت 3 الی 5 روز کاملاً ضروری هستند. این محصولات به موهای زائد لیزرشده کمک می‌کنند به راحتی از پوست جدا شوند و همچنین جلوی رشد موهای زائد زیر پوستی را نیز می‌گیرند.
  • مراجعه‌کنندگان می‌توانند پس از لیزر از یک ژیلت مناسب برای شیو استفاده کنند. البته با کم شدن موها نیاز به شیو هم کاهش پیدا خواهد کرد.
  • استفاده از جکوزی، سونا، دوش آب داغ یا هر فعالیتی که باعث افزایش دمای بدن می‌شود، به مدت 24 ساعت پس از لیزر ناحیه بیکینی ممنوع است.
  • افراد پس از لیزر، شاهد تورم پوست و قرمزی در ناحیه بیکینی می‌شوند که تقریبا 72 ساعت پس از شروع درمان خود را نشان می‌دهند. اما جای نگرانی نیست، چراکه همه عوارض در طی مدت کوتاهی از بین می‌روند.
  • برخورد مستقیم آفتاب با قسمتی که لیزر شده است منجر به تغییر رنگ پوست آن ناحیه می‌شود. پس مراجعه‌کنندگان در طول درمان از قرارگیری در مقابل نور خورشید اجتناب کنند.
  • مراجعه‌کنندگان به مدت 24 ساعت پس از لیزر بیکینی نباید به فعالیت‌های جسمی سنگین بپردازند.
  • استفاده از دئودورانت یا لوسیون پس از لیزر نیز توصیه نمی‌شود.
  • افراد باید از دستکاری کردن و خاراندن محل لیزر اجتناب کنند.

از بین بردن موهای زائد برای همیشه

رهایی از شر موهای زائد به مهمترین دغدغه بسیاری از افراد به‌خصوص بانوان تبدیل‌شده است. بنابراین در این مقاله، برخی از روش‌های حذف موهای زائد را معرفی می‌کنیم.

فواید لیزر بیکینی

استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد بیکینی می‌تواند یک روش عالی و ایده‌آل برای حذف و کاهش رویش موهای این منطقه باشد. دستگاه لیزر با ارسال پالس‌هایی به فولیکول مو، آنها را به فاز خواب می‌فرستد. از جمله فواید و مزایای استفاده از لیزر با کمک پزشک متبحر و کلینیک زیبایی معتبر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درد کم نسبت به وکس و اپیلاسیون
  • عدم ایجاد جوش در ناحیه لیزر
  • روشن شدن ناحیه بیکینی پس از چند جلسه
  • غیر تهاجمی بودن عمل لیزر
  • کم و کرکی شدن موهای ناحیه بیکینی
  • نرم و لطیف شدن پوست پس از چند جلسه لیزر

جمع‌بندی

لیزر بیکینی یک روش کاملاً ایمن و غیرتهاجمی برای رهایی از شر موهای زائد ناحیه بیکینی است. درصد بالایی از مراجعه‌کنندگان پس از چند جلسه لیزر شاهده کم شدن رشد موها و همچنین نرم، لطیف و روشن شدن ناحیه بیکینی می‌شوند. البته به دلیل حساسیت این امر، لیزر ناحیه بیکینی می‌بایست حتماً در یک کلینیک تخصصی پوست و موی معتبر انجام شود تا عوارض خاصی به دنبال نداشته باشد. کلینیک گیتا با داشتن تجربه در زمینه لیزر و با استفاده از دستگاه‌های به‌روز و استاندارد، بهترین خدمات لیزر را به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌کند. مراجعه کردن به مراکز غیرمعتبر برای انجام لیزر، عوارض خیلی بدی همچون سوختگی، تیرگی پوست و یا عدم ریزش مو پس از چند جلسه لیزر را به همراه خواهد داشت.

وبلاگ ما

قبلی
بعدی