تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟ 3 ویژگی تأثیر گذار

در این مقاله مطالعه می کنید:

تزریق چربی یکی از تکنیک‌های بسیار پرطرفدار برای جوانسازی و زیبایی به شمار می‌رود. همه افراد در هر قشری و سنی می‎‌توانند از این روش استفاده کنند. بنابراین این تکنیک، به خصوص در سال‌های اخیر با استقبال خوبی مواجه شده است. مکانیزم عمل این روش به این صورت خواهد بود که ابتدا سلول‌های چربی را از قسمت‌های مختلف بدن می‌گیرند و سپس به ناحیه صورت تزریق می‌کنند. در این فرآیند، نوعی انتقال و پیوند سلول چربی رخ می‌دهد. اما سوال مهم این است که تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟ در ادامه این مطلب به بررسی این سوال می‌پردازیم.

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری تزریق چربی، امری دائمی و مادام العمر نیست. در متابولیسم و فرآیند طبیعی بدن مشاهده می‌شود که نوع فعالیت، نوع تغذیه، قرار گرفتن در معرض گرما و از دست دادن کالری، سلول‌های چربی را به اصطلاح آب می‌کنند. بنابراین به طور طبیعی سلول‌های چربی در بدن ماندگاری ندارند. در نتیجه، انتقال چربی به قسمت‌های مختلف بدن هم می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلف دوام خود را از دست بدهد.

انتقال چربی به میزان بیشتر، برای این امر صورت می‌گیرد که در مراحل ابتدایی تزریق، مقداری از سلول‌ها ریزش می‌کنند. به عبارت دیگر، حدود 50 درصد از سلول‌های چربی پس از انتقال ریزش خواهند کرد و می‌میرند. با توجه به این موارد، میزان دوام و ماندگاری تزریق چربی با در نظر گرفتن میزان تحرک اندام هدف و همچنین مهارتی که پزشک در این امر دارد، بین 6 ماه تا یک سال برآورد می‌شود.

در اندام های مختلف صورت تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

حال برای پاسخ به این سوال که تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد باید میزان این ماندگاری در قسمت‌های مختلف صورت بررسی شود. اصولاً ماندگاری انتقال چربی در برخی اندام‌های صورت بیشتر از سایر قسمت‌ها است. به عنوان مثال، میزان ماندگاری تزریق چربی به گونه‌ها بیشتر از خطوط کنار لب خواهد بود. همچنین تزریق چربی زیر چشم ماندگاری بیشتری نسبت به سایر قسمت‌ها دارد. دلیل آن هم این است که این قسمت‌ها تحرک کمتری دارند.

به هر حال، افرادی که فرآیند انتقال چربی را در کلینیک‌های معتبری همچون کلینیک پوست و مو گیتا و زیر نظر پزشکان توانمند مجموعه انجام دهند، به نتیجه خیلی بهتری دست پیدا می‌کنند. بنابراین شاید ماندگاری تزریق چربی به صورت مادام‌العمر نباشد، اما ماندگاری بالایی خواهد داشت. این امر نیز در گرو انتخاب بهترین کلینیک پوست و مو و مراقبت‌های فردی پس از آن است.

تزریق چربی صورت – مراحل، مزایا و هزینه

تزریق چربی، نوعی عمل زیبایی غیرتهاجمی است که برای حجم‌دهی به نواحی مختلف بدن استفاده می‌شود. در این مقاله، درباره تزریق چربی صورت و هزینه‌های آن می‌خوانید.

ترمیم تزریق چربی برای افزایش ماندگاری

ترمیم تزریق چربی به این معنی است که فرآیند تزریق در جلسات منظم تکرار شود. ماهیت چربی به شکلی است که پس از تزریق، درصدی از سلول‌ها می‌میرند و درصدی هم زنده می‌مانند. اما هر چقدر که تزریق چربی با تکنیک‌های کاربردی‌تر و ماهرانه‌تر انجام شود و همچنین میزان چربی تزریق‌شده در اندام‌های مورد نظر به آرامی و کم کم صورت گیرد، نتایج بهتر و مطلوب‌تری برای مراجعه‌کنندگان به دنبال خواهد داشت.

به طور کلی، ترمیم تزریق چربی میزان ماندگاری این نوع تکنیک زیبایی را در اندام‌های مورد نظر افزایش می‌دهد، چراکه در هر ترمیم، سلول‌های چربی زنده جایگزین سلول‌هایی مرده می‌شوند. در پاسخ به این سوال که تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد به یک نکته مهم باید توجه کرد. ماندگاری تزریق چربی در اندام‌هایی که فعالیت بیشتری در صورت انجام می‌دهند، مثل لب‌ها و ماهیچه‌های اطراف آنها کمتر است. به همین منظور، مراجعه سالانه به کلینیک پوست و مو معتبر برای ترمیم تزریق چربی می‌تواند به افزایش ماندگاری این نوع تزریق در اندام‌های مختلف صورت کمک کند.

ترمیم تزریق چربی برای افزایش ماندگاری

عوامل تأثیرگذار بر میزان ماندگاری تزریق چربی

به‌طور کلی، سه شرط اصلی و اساسی بر میزان ماندگاری تزریق چربی به صورت تأثیر می‌گذارند:

شرط اول: مراجعه به کلینیک معتبر

اینکه تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد کاملاً بستگی به نوع کلینیکی خواهد داشت که افراد به آن مراجعه می‌کنند. انتخاب کلینیک پوست و موی معتبر و پزشکی که دارای تجربه و مهارت بالایی است، مهمترین شرط برای افزایش ماندگاری تزریق چربی به شمار می‌رود. برای اینکه تزریق چربی به درستی انجام شود، سلول‌های استخراج شده نباید آسیب ببینند. این امر نیز در گرو انتخاب پزشک حاذق و کلینیک معتبری همچون کلینیک زیبایی گیتا است.

شرط دوم: رعایت موارد خواسته‌شده قبل و بعد از تزریق

شرط دوم برای افزایش میزان ماندگاری تزریق چربی، مربوط به خود فرد است. در واقع مراجعه‌کننده باید قبل از انجام تزریق همه نکاتی که پزشک قبل و بعد از انجام فرآیند انتقال به او می‌گوید را رعایت کند.

شرط سوم: مناسب بودن شرایط فرد برای انتقال چربی

اینکه تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد به شرایط خود فرد هم وابسته است. فرد باید کاندید مناسبی برای انتقال چربی باشد، در غیر این صورت کمترین میزان ماندگاری را تجربه خواهد کرد. به طور کلی، تزریق چربی برای افراد دارای فعالیت زیاد، ورزشکاران حرفه‌ای، افرادی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند و افراد دارای سوخت و ساز و متابولیسم شدید توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره فیلر بینی

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

دستگاه لیزر موهای زائد دارای انواع مختلفی است و هر کدام، ویژگی‌ها و قیمت‌های متفاوتی دارند. در این مقاله، بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را معرفی کرده‌ایم.

مراقبت‌های لازم برای افزایش ماندگاری تزریق چربی به صورت

همانطور که گفته‌شد، اینکه تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد به مراقبت‌های لازم پس از انتقال چربی نیز بستگی دارد. روش‌هایی که می‌توانند به افزایش ماندگاری تزریق چربی کمک کنند، شامل موارد زیر هستند:

1. کم کردن فعالیت‌های سنگین

پس از انجام انتقال چربی، افراد نباید ورزش‌های سنگینی همچون وزنه برداری و بدنسازی، شنا، زومبا و ایروبیک هوازی را انجام دهند. انجام این فعالیت‌ها علاوه بر افزایش ریزش سلول‌های چربی باعث افزایش گردش خون خواهد شد و منجر به ایجاد التهاب و تورم در نواحی تزریق می‌شود. مراجعه‌کنندگان بهتر است پس از تزریق چربی، فعالیت‌های خود را به پیاده‌روی محدود کنند.

2. خنک کردن ناحیه تزریق

برای افزایش ماندگاری تزریق چربی، استفاده از کمپرس یخ توصیه می‌شود. این امر همچنین به جلوگیری از ورم و کبودی و همچنین کاهش درد کمک می‌کند.

3. عدم دستکاری ناحیه‌ای که تزریق در آن صورت گرفته ایت

ماساژ و دستکاری نواحی تزریق باعث ریزش سلول‌های چربی و مرگ آنها می‌شود. بنابراین افراد باید به شدت از این کار اجتناب کنند.

4. عدم قرارگیری در محیط‌های گرم

واضح است که گرما از بین برنده سلول‌های چربی است. بنابراین افراد پس از انتقال چربی تا مدتی از قرارگیری در محیط‌های گرم، استفاده از سولاریوم و آفتاب گرفتن، حمام داغ و سونا به شدت پرهیز کنند.

5. مصرف دارو زیر نظر پزشک

پس از تزریق چربی، ممکن است داروهایی توسط پزشک مربوطه برای مراجعه‌کنندگان تجویز شود. مصرف آنها هم باعث کاهش عوارض و هم باعث ماندگاری چربی در نواحی مختلف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره هیر فیلر

جمع‌بندی

یکی از سوالات رایج افرادی که قصد تزریق چربی روی ناحیه صورت را دارند، این است که تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟ پاسخ این سوال به عواملی همچون ناحیه تزریق، کاربلدی پزشک و مراقبت‌های پس از تزریق بستگی دارد. برای گرفتن نتیجه مطلوب و ماندگاری بالای تزریق چربی می‌توانید به کلینیک تخصصی پوست و مو گیتا مراجعه کنید. این کلینیک با سابقه طولانی در حوزه زیبایی و استفاده از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین تجهیزات پزشکی، در کنار پزشکان حاذق و مجرب، بهترین خدمات را در رابطه با تزریق چربی به صورت به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهد.

وبلاگ ما

قبلی
بعدی