تفاوت لیزر خانگی با دستگاه جنتلمکس پرو یا پرو پلاس چیست؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

خلاصی از موهای زائد بدن و داشتن پوست نرم و براق از خواسته‌ها و آرزوهای بانوان امروزی است. اکثر بانوانی که به دنبال چنین خواسته‌ای هستند، بارها نام دستگاه لیزر خانگی را شنیده‌اند. از طرف دیگر، خدمات لیزر موهای زائد در کلینیک‌های مختلفی نیز ارائه می‌شوند. در این مطلب، قصد داریم لیزرهای خانگی را با دستگاه جنتلمکس پرو یا پرو پلاس مقایسه کنیم.

تفاوت لیزر خانگی با دستگاه جنتلمکس پرو یا پرو پلاس چیست؟

مکانیسم عملکرد لیزر

لیزر برای از بین­‌بردن موهای زائد، فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهد. به دلیل اینکه چرخه رشد مو یک‌ماهه است و در هنگام  لیزر ممکن است، موهای زائد در چرخه‌های متفاوت رشد باشند، عمل لیزر باید در چند جلسه تکرار شود.

در لیزردرمانی، پرتوهای لیزر با طول‌موج‌های متفاوتی به پوست تابیده می‌شوند. انرژی حاصل از این برخورد به ‌صورت گرما به لایه‌های پوست نفوذ می‌کند و فولیکول‌های آن را می‌سوزاند. چند جلسه عمل لیزر نیاز است تا از شر موهای زائد خود خلاص شوید.

مکانیسم بیان‌شده، هم در لیزر خانگی هم در دستگاه جنتلمکس پرو پلاس استفاده می‌شود. پرسش اینجا است که چرا با وجود یکسانی مکانیسم هر دو روش، نیاز است به کلینیک مراجعه کنیم؟ با خرید دستگاه لیزر در خانه هم می‌توانیم از شر موهای زائد خلاص شویم.

در ادامه مطلب، تفاوت‌های اصلی لیزرهای خانگی با دستگاه جنتلمکس پرو یا پرو پلاس را با هم مرور می‌کنیم.

مقایسه لیزرهای خانگی با دستگاه جنتلمکس پرو پلاس

برای مقایسه این دو نوع دستگاه لیزر، مولفه‌هایی را تعیین کردیم که به شما کمک می‌کنند بهتر تفاوت‌های آنها را درک کنید.

قدرت تابش انرژی

دستگاه‌های لیزر خانگی حداکثر 20 ژول بر ثانیه قدرت انتقال انرژی دارند. در حالی‌که جنتلمکس پرو برای طول‌موج 755 تا 80 ژل بر ثانیه و برای طول‌موج 1064 تا 50 ژول بر ثانیه قدرت انتقال انرژی دارد.

قدرت تابش انرژی، شاخصی است که به ما کمک می‌کند تا متوجه شویم قدرت انرژی دستگاه جنتلمکس پرو یا پرو پلاس بیشتر از تمامی انواع لیزرهای خانگی است. در نتیجه، مدت‌زمان تاثیرگذاری دستگاه‌های جنتلمکس بسیار کمتر است و این دستگاه‌ها کاراتر هستند.

هزینه

در همه جای دنیا، استفاده از لیزر خانگی مقرون‌به‌صرفه‌تر است. شما می‌توانید در خانه بدن خود را لیزر کنید و هزینه کلینیک و دیگر هزینه‌های جانبی آن را پرداخت نکنید. پرسشی که به‌ سرعت به ذهن متبادر می‌شود، این است که آیا این کاهش هزینه یک مزیت محسوب می‌شود؟

در پاسخ باید گفت اگر فقط قصد دارید نقاطی از بدن را لیزر کنید که مساحت کمی دارند؛ مانند بالای لب‌ها، بله یک مزیت است؛ شما می‌توانید دستگاه خانگی بخرید. اما اگر قصد دارید تمام نقاط بدن خود را لیزر کنید، دیگر این کاهش هزینه مزیت محسوب نمی‌شود.

زیرا لیزرهای خانگی برای مناطق با مساحت زیاد مانند ران‌ها مناسب نیستند. البته این نکته را به یاد داشته باشید که به دلیل رقابت بالا بین کلینیک‌های زیبایی، هزینه لیزر با جنتلمکس پرو پلاس چندان بالا نیست و فقط کمی بیشتر از لیزرهای خانگی است.

در نتیجه، باید بین ارزانی لیزرهای خانگی و کیفیت بالای دستگاه جنتلمکس پرو، یکی را انتخاب کنید.

کارایی

منظور ما از کارایی این است که دستگاه لیزر بتواند در سریع‌ترین زمان، بیشترین مساحت از بدن را با کیفیت بالایی لیزر کند؛ به‌طوری‌ که موهای زائد دیگر بازگشت‌پذیر نباشند. لیزر خانگی در زمینه کارایی، قافیه را به جنتلمکس پرو یا پرو پلاس می‌بازد.

این دو دستگاه در هر ثانیه می‌توانند 24 تا 26 میلی‌متر از پوست را با دقت بالا لیزر کنند. به‌طوری ‌که لیزر نقاطی مانند ران‌ها در کمترین زمان با دستگاه‌های جنتلمکس انجام می‌شود. لیزر خانگی فاقد این سرعت و کارایی هستند.

در نتیجه، هم باید زمان و هم تعداد دفعات لیزر افزایش یابند. در آخر هم بانوان سخت‌پسند از نتیجه لیزر نقاط با مساحت بزرگ بدن خود راضی نیستند. در ضمن، کارایی پایین‌تر احتمال برگشت‌پذیری موهای زائد را نیز افزایش می‌دهد.

پوست‌های تیره

طول‌موج‌های لیزر باید بتوانند تفاوت بین رنگ مو و پوست را تشخیص دهند. در اثر این شناسایی، پرتوهای لیزر به پوست آسیب نمی‌رسانند. کسانی که پوست روشن دارند، به‌ راحتی می‌توانند از لیزرهای خانگی استفاده کنند؛ زیرا تفاوت ذکر شده را این نوع لیزرها تشخیص می‌دهند.

لیزر خانگی نمی‌تواند تفاوت بین رنگ پوست و مو را در افراد با پوست تیره تشخیص دهد. به همین دلیل، مناسب کسانی که این رنگ پوست را دارند، نیست. دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس قادر است هر نوع رنگ پوستی را بدون هیچ آسیبی، لیزر کند. در این دستگاه‌ها، از طول‌موج‌های مخصوص پوست‌های تیره یا روشن استفاده می‌کنند.

لیزر خانگی

موهای کرکی

کسانی که پوست بسیار روشن دارند، همیشه از لیزرنشدن موهای کرکی و روشن خود گله‌مند هستند. دستگاه لیزرهای خانگی نمی‌تواند این نوع موها را لیزر کند؛ زیرا فاقد توانایی لازم در این زمینه است. اما جنتلمکس پرو یا پرو پلاس به‌راحتی موهای کرکی را لیزر می‌کند و از این بابت، خیال کسانی که موهای کرکی دارند، باید راحت باشد.

امنیت و استاندارد

در مقایسه با لیزر خانگی، باید گفت که در مورد دستگاه جنتلمکس پرو یا پرو پلاس مقوله امنیت و استاندارد دارای دو مولفه است:

  • مولفه اول استاندارد و امنیت خود دستگاه است. شرکت کندلا دستگاه جنتلمکس پرو را تولید می‌کند. کندلا از اولین تولیدکننده‌های لیزر موهای زائد در جهان محسوب می‌شود. این شرکت همیشه در تولید دستگاه‌های لیزر پیش‌گام و خلاق بوده است و هر ساله استانداردهای بالایی را برای تولید دستگاه جنتلمکس رعایت می‌کند.
  • مولفه دوم امنیت و استاندارد در مورد دستگاه جنتلمکس پرو یا پرو پلاس، به کلینیکی که مراجعه می‌کنید، بستگی دارد. برای اطمینان خاطر باید به کلینیکی معتبر و باسابقه مراجعه کنید تا خیال­تان از عملکرد پزشک و اپراتوری که عمل لیزر را انجام می‌دهد، راحت باشد.

دستگاه‌های لیزری که در خانه مورد استفاده است، زمانی امنیت و استاندارد بالایی دارند که مورد تایید اداره استاندارد باشند. برخی از این دستگاه‌ها مورد تایید اداره استاندارد هیچ کشوری نیستند؛ بنابراین در زمان خرید این دستگاه‌ها باید دقت کنید که دارای استاندارد باشند.

موهای صورت

با دستگاه لیزر خانگی تنها مجاز هستید موهای زائد بالای لب خود را لیزر کنید. استفاده این لیزر در نواحی نزدیک به چشم توصیه نمی‌شود و خطرناک است. دستگاه جنتلمکس پرو می‌تواند همه نواحی صورت را لیزر کند.

برای این کار به شما در هنگام انجام لیزر، عینک محافظ از چشم در برابر پرتو داده می‌شود. در نتیجه، با خیال راحت عملکرد پزشک را نظاره می‌کنید.

برگشت‌پذیری موهای زائد

طبق آمار، بعد از یک سال 20 تا 50 درصد افرادی که در خانه لیزر کرده‌اند، موهای زائدشان دوباره ظاهر می‌شود و نیاز به لیزر مجدد دارند. در صورتی که این آمار در مورد دستگاه جنتلمکس پرو یا پرو پلاس کمتر از  ده درصد است.

البته باید توجه داشته باشید که برگشت‌پذیری موهای زائد به نوع پوست و ژنتیک شما نیز وابسته است. اما در حالت کلی، این امر در دستگاه جنتلمکس پرو پلاس کمتر مشاهده می‌شود.

راحتی

در این زمینه باید به دو مورد توجه داشت. شما می‌توانید زمان جلسات در منزل را خودتان انتخاب کنید و در هر ساعتی از شبانه‌روز، از لیزر خانگی استفاده کنید. در این صورت، نیازی به برنامه‌ریزی برای حضور در کلینیک ندارید.

جنبه دوم راحتی این است که در کلینیک، این عمل توسط پزشک و اپراتور انجام می‌شود. پزشک با استفاده از دستگاه جنتلمکس پرو یا پرو پلاس، شما را لیزر می‌کند و شما نگران درد، سوختگی یا عملکرد نامناسب خود نخواهید بود.

جمع‌بندی

دستگاه لیزر خانگی همان کار  دستگاه جنتلمکس پرو یا پرو پلاس را در مقیاسی کوچک‌تر و با کارایی کمتر انجام می‌دهد. توصیه ما این است که لیزر کل بدن خود را در کلینیک معتبر با دستگاه جنتلمکس پرو یا پرو پلاس انجام دهید. اگر به هر دلیلی به این کار علاقه ندارید، لیزرهای خانگی گزینه مناسبی برای شما هستند.

منابع: wearebodybeautiful

وبلاگ ما

قبلی
بعدی